صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - 24 May 2023
معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری گفت: «مسئله‌شناسی راهبردی برای توسعه هر استان» توسط اتاق فکر استان‌ها مطرح و در اختیار دولت قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۸۷۱۳۶۸۵
|
۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳
سلیمان پاک سرشت شامگاه دوشنبه در نشست اتاق فکر دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: اتاق فکر استان‌ها تصویر روشن تری از مسائل هر استان در سفرهای رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت ارائه می‌دهد.

وی افزود: اتاق فکر استان‌ها پروژه مشترک مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی است.

پاک سرشت بیان کرد: هدف اصلی اتاق فکر استان‌ها آن است که مسائل، مشکلات و چالش‌های هر استان از منظر راهبردی و با حضور و ایفای نقش گروه‌ها و قشرهای مختلف جامعه بررسی و مرور شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: ایده بنیادین و اساسی فعالیت اتاق فکر استان‌ها شناسایی و رفع مسائلی است که کشور با آن‌ها مواجه است و در هر استان نیز به طور خاص وجود دارد.

پاک سرشت عنوان کرد: رفع این مسائل مستلزم آن است که گروه‌ها و قشرهای مختلف جامعه با یکدیگر در مورد دلایل شکل گیری، تداوم و پایداری و ارائه راهکارهای مناسب برای آن‌ها چاره اندیشی کنند.

وی با اشاره به اینکه اتاق فکر استان‌ها به دنبال آن است که از منظری دیگر دریچه‌ای برای نگرش به مسائل و چالش‌های هر استان باز شود ابراز کرد: در این زمینه گروه‌ها و قشرهای مختلف جامعه اعم از دانشگاهیان، بخش خصوصی، سازمان‌های مردم نهاد، مدیران اجرایی و نخبگان علمی ایفای نقش خواهند کرد.

پاک سرشت با تاکید بر اینکه مزیت اتاق فکر استان‌ها به ویژه در مناطقی از کشور که با مشکلات و چالش‌های توسعه‌ای مواجه هستند متعدد است اظهار داشت: تجربه فعالیت اتاق فکر استان‌ها در دو سال اخیر نشان داده که قابلیت‌های جدی در مناطق مختلف کشور برای فعال شدن و استفاده در مسیر رفع مشکلات وجود دارد و دانشگاه‌ها نیز جایگاه مناسبی در زمینه اجرای این ماموریت بر عهده دارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری گفت: بخشی از ماموریت اتاق فکر استان‌ها در زمینه سفرهای استانی رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت تعریف شده است.

وی عنوان کرد: گزارش تهیه شده در اتاق فکر استان‌ها با نام «مساله‌شناسی راهبردی برای توسعه هر استان» مطرح و ارائه می‌شود.

پاک سرشت ابراز داشت: در اتاق فکر استان‌ها گروه‌ها و قشرهای مختلف ذینفع در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی، اقتصادی، صنعت و سرمایه گذاری و کشاورزی، آب و محیط زیست با یکدیگر در زمینه اولویت بندی مسائل هر استان، راهکارهای رفع آن‌ها و چشم اندازهای پیش رو در آینده بحث، تبادل نظر و گفتگو می‌کنند.

وی افزود: جمع‌بندی مباحث مطرح شده در نشست‌های اتاق فکر هر استان در قالب گزارش در اختیار هیئت اجرایی سفر رئیس جمهوری و اعضای هیئت دولت و مسئولان مرتبط با سفر قرار می‌گیرد.

پاک سرشت گفت: انتظار می‌رود که اتاق فکر استان‌ها آغازی برای احساس مشارکت هر چه بیشتر نخبگان علمی و دیگر گروه‌ها و قشرهای جامعه در اداره امور هر استان و شکل گیری گفتگو، تبادل نظر و تعامل مثبت با دولت در راستای برون رفت از مسائل و مشکلات باشد.

ارسال نظرات