صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - 29 May 2023
معاون تعلیم و تربیت بسیج مستضعفین کشور گفت: هدایت افراد جامعه مهمترین عامل برای مبارزه با جبهه تهاجم فرهنگی دشمنان است
کد خبر: ۸۷۲۰۸۸۰
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین سعید دسمی در آیین افتتاحیه دوره تربیتی و تشکیلاتی شهید چمران سازمان بسیج دانشجویی کشور ویژه خواهران در قم با اشاره به اینکه تربیت در تمام مراحل باید همراه آموزش باشد افزود: تنها در این صورت هدف اصلی هدایت انسان ها محقق و جامعه در مقابل تهاجم های فرهنگی دشمن ایمن خواهد شد. 
وی گفت: انسان مجاهد در یک فرآیند خستگی ناپذیر و به صورت هدفمند مبارزه و برای رسیدن به اهداف خود از برنامه ای منسجم پیروی می کند. 

دسمی با بیان اینکه جهاد فرهنگی با تربیت انسان هایی که در مسیر عبادت خداوند و کمک به مردم تلاش می کنند محقق می شود، اضافه کرد: افرادی که برای هدایت انسان ها در تلاش هستند باید بدانند این نعمت و توفیقی از جانب پروردگار است که ثوابی همانند جهاد در راه خدا دارد. 

وی بیان کرد: انسان هایی که می خواهند هدایت جمعی از خلق خدا را برعهده بگیرند باید قواعد دینی و شرعی را رعایت کنند، چراکه آن ها در چشم مردم به عنوان الگو شناخته می شوند. 

دسمی هم چنین با بیان اینکه سرگروه های حلقه های صالحین باید کاری کنند که مخاطبان با اشتیاق به سمت آن ها گرایش پیدا کنند گفت: مسئولان حلقه ها در انتقال مطالب باید به همه جوانب توجه داشته باشند تا مخاطبان بتوانند در زمینه های مختلف استعدادهای خود را رشد دهند. 

وی ادامه داد: مربی باید نسبت به موضوع هایی که بیان می کند آشنایی کامل داشته باشد تا بتواند مخاطبان خود را به اهداف مورد نظر نزدیک کند.
 

وی با اشاره به اهمیت جایگاه هدایت انسان ها در نزد خداوند گفت: در هدایت انسان ها باید از هوای نفس دوری کرد و نیت الهی داشت و در این صورت است که می توان محیط جامعه را از آسیب های اجتماعی دور نگاه داشت. 

معاون تعلیم و تربیت بسیج دانشجویی کشور نیز در این آیین با اشاره به اینکه هدایت افراد جامعه مهمترین هدف انقلاب اسلامی است گفت: دانشجویان بسیجی در این زمینه رسالت دارند تمام تلاش خود را به کار گیرند و کمک کنند تا فضای جامعه به سمت ارزش های دینی حرکت کند. 

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی حسن پور افزود: پیامبراکرم(ص) حکومت خود در مدینه را برای انسان سازی ایجاد کرد و انقلاب اسلامی با هدف تمدن سازی نوین اسلامی شکل گرفت، بنابراین لازم است که تفکر انسان سازی در میان افراد جامعه ما پر رنگ شود تا بتوانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم. 

وی با اشاره به نقش مهم بسیج در فرآیند هدایت افراد جامعه به سمت ارزش های الهی ادامه داد: در دوره شهید چمران قواعد تبدیل شدن سرگروه های حلقه های صالحین به انسان های تاثیر گذار آموزش داده می شود تا آنها بتوانند در محیط پیرامونی خود اثرگذار باشند. 

وی بیان کرد: فرآیند راهنمایی افراد باید به صورت تدریجی انجام شود تا مخاطبان در طول زمان با فراگیری آموزش های لازم توانایی اثر بخشی و هدایتگری را فرا گیرند. 

سومین دوره تربیتی تشکیلاتی شهید چمران ویژه خواهران با هدف بالا بردن مهارت های مورد نیاز مربیان حلقه های صالحین بسیج دانشجویی با حضور 400 تن از خواهران بسیجی از امروز به مدت یک هفته در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم در جوار مسجد مقدس جمکران آغاز شد. 
ارسال نظرات