صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - 28 May 2023
آیین افتتاحیه‌ی ششمین دوره‌ی تربیت و آموزش مربیان مهدکودک و پیش‌دبستانی‌های سازمان بسیج جامعه‌ی زنان سراسر کشور، با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، صبح روز گذشته در اردوگاه شهید میرحسینی تهران برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۲۸۶۲۶
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
 آیت‌الله حسینی همدانی، در این برنامه، با تبریک دهه کرامت و ولادت امام هشتم (علیه‌السلام)، بیان داشتند: خدای کریم، معلمی است که کرامت می‌آموزد؛ این کرامت در سایه‌ی تقوا به دست می‌آید و این تقوا امکان تشخیص حق از باطل در مسائل و جریانات را به انسان می‌دهد.

ایشان بیان داشتند: خدا نیز در ابتدای خلقت انسان، او را به لفظ کرامت ستود که بیان داشت "و لقد کرّمنا بنی‌آدم” و اهل‌بیت و سجیت ایشان را نیز فضل و کرامت خواند و در زیارت جامعه‌ی کریمه، ایشان را ستون‌ها و اصول کرامت می‌خوانیم.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه ما نیز باید اهل کرامت باشیم؛ تصریح کردند: اگر انسان اهل ذکر و یاد خدا و ارتباط با او بود؛ برنامه‌ی زندگی‌اش را با دستورات خداوند تنظیم کرد و محور برنامه‌هایش را، خواست پروردگار عالمیان قرارداد، مسلماً او از اهل کرامت خواهد گشت؛ معیار در همه حال باید خدا و طاعت او باشد؛ در این صورت قرب او نیز حاصل خواهد شد.

ایشان افزودند: قلب محل ادراک ما است؛ اگر در اختیار انسان نباشد و در اختیار شیطان باشد، همین می‌شود که در جامعه و سیاست‌های جهانی می‌بینید؛ ورودی‌های این قلب، چشم و گوش هستند که مراقبت از آن‌ها انسان را به مقام علی ابن ابیطالب (علیه‌السلام) می‌رساند و رها کردن آن‌ها انسان را از حیوانات پست‌تر می‌کند.

استاد اخلاق حوزه‌ی علمیه البرز، اظهار داشتند: اگر قلب را درست دروازه‌بانی نکنیم، شیطان حاکم آن خواهد شد و قلبی که باید خانه خدا باشد، محل ورود و صدور خبائث و مفاسد خواهد شد.

ایشان ادامه دادند: در کنار قلب سلیم، یکی از مسائل مهم در کرامت ما، ذکر است؛ اگر این ذکر از پیری، میان‌سالی، جوانی و یا کودکی در انسان شروع شود، اثرات متفاوتی در افراد دارد که کودکی بهترین زمان این تعلیم و نتیجه‌بخش بودن آن است.

آیت‌الله حسینی همدانی، خاطرنشان ساختند: جامعه‌ی اسلامی و قرآنی هرگز نباید دچار مفاسد اخلاقی و اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و امثالهم باشد؛ اگر کسی زندگی خود را تحت تعلیم قرآن تنظیم کرده باشد، هرگز به خود اجازه‌ی دست‌درازی و برداشت ناصحیح از بیت‌المال مسلمین -آن‌گونه که اخیراً در فضای فعالیتی بعضی مدیران و مسئولین مشاهده شد- نخواهد داد.

ایشان خاطرنشان ساختند: تصرف در اموال عمومی جامعه و آن‌هم با چنین شدتی و بدتر از آن، به دنبال محملی برای قانونی و پاک جلوه دادن این عمل، نتیجه‌ی همین عدم تعلیم اسلامی و انقلابی است و ما اگر تعلیمات لازم به کودکان را به‌درستی پیگیری نکنیم، د آینده‌ی نزدیک با مشکلات و مسائل مشابه روبرو خواهیم شد.

ایشان تلاش در راستای تعلیم و تربیت صحیح قشر کودکان به‌خصوص دختران را از وظایف فردی و اجتماعی اولیه‌ی هر کس دانسته و بیان داشتند: دختران، جامعه آینده‌ی کشور را خواهند ساخت، اگر دختران درست تعلیم نبینند، ما ر آینده مدیر درستی نخواهیم داشت؛ خانواده‌ی درست نخواهیم داشت، چراکه همسران و مادران درستی وجود نخواهند داشت.

امام‌جمعه کرج گفتند: نهضت فمینیسم در دنیا و عالم و با قدرت تمام در حال فعالیت برای از بین بردن بنیان خانواده است؛ حرف‌هایی می‌زنند که ظاهری عامه‌پسند دارد ولی نتیجه‌ی او، انحطاط و اضمحلال بنیان خانواده است.

ایشان افزودند: با وجود چراغ پرنور قرآن که برای جزئی‌ترین مسائل زندگی راهکارهای عالمانه ارائه داده است، چرا باید در تاریکی و کورمال‌کورمال راه برویم؛ این‌ها را هم باید از کودکی شروع کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، با تأکید دوباره بر اهمیت و لزوم شروع تعالیم قرآنی از دوران خردسالی و کودکی، تصریح کردند: در کشور خلأ جدی در تعیین نهاد مسئول تربیت و پرورش دوران قبل از مدرسه وجود دارد، به‌عنوان‌مثال بخشی از کار به سازمان بهزیستی سپرده‌شده که اساس تکلیف او نگهداری کودکان و نه آموزش آن‌هاست و درنتیجه کار به سامان نمی‌رسد و با سو استفاده از این نابسامانی، فرقه‌های پلید و استکباری فضای مدیریتی بسیاری از مهدهای کشور را به دست گرفته‌اند و از همین دوران بنیان‌های اعتقادی کودکان را نابود می‌کنند.

ایشان با اشاره به راهنمایی‌های اهل‌بیت (علیهم‌السلام) در تعیین سنین مناسب برای آموزش‌های مختلف به فرزندان، اظهار داشتند: چگونه می‌خواهید کودکی را که مثلاً تا پانزده‌سالگی به بهانه‌ی کم سن و سال بودن رها کرده‌اید، تحت تعلیم قرار دهید؟! کودکان را باید از کودکی سرمایه‌ی علم و ایمان داد و آموخت که این مسئله در مهدهای قرآن قابل انجام است.

آیت‌الله حسینی همدانی گفتند: اگر تعلیم و تعلم درست انجام شود، آثار آن در تحولات نظام عالم مشاهده خواهد شد؛ مربیان باید به کار خود باور داشته باشند و همین باور، مشکلات عدیده‌ی این کار را آسان خواهد ساخت.

ایشان با اشاره به کلیدواژه‌ی پرتکرار انقلابی گری در بیانات اخیر رهبر انقلاب، اظهار داشتند: برای تربیت افراد انقلابی، باید زمینه‌های شناخت حق و باطل، آشنایی با معارف بلند دینی و اخلاق را در کودکی در دل شخص کاشت که این مهم جز با تعلیم مربی‌ای که با جان او ارتباط برقرار می‌کند؛ حاصل نخواهد شد.

ایشان ادامه دادند: مربیان مهدکودک‌ها باید صبر و حوصله‌ی خود را بالا ببرند و در برخوردهایشان با کودکان، دقت تام و تمامی داشته باشند؛ چراکه برخورد خوب و برخورد بد، آثار عمیق و گاها جبران‌ناپذیری در آینده‌ی فرد خواهند داشت و بدانند که شخص در هر موقعیت و سن و جایگاهی از تعلیم که باشد، اثر آن به‌اندازه‌ی تعالیم پیش از دبستان نخواهد بود.

امام‌جمعه کرج گفتند: توسعه‌ی فعالیت مهدهای قرآن در کشور، اتفاق میمون و مبارکی است که چون اساس آن بر تقوا استوار است، انشالله آثار و برکات فراوانی خواهد داشت.

انتهای پیام/ل

ارسال نظرات