صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - 23 May 2023
امام جمعه لنده به همراهی برخی حکام جوامع اسلامی با استکبار اشاره کرد و گفت: باید مرزبندی میان حکومت‌های اسلامی و جنایتکاران انجام شود و هرگونه تعامل سیاسی و اقتصادی و ... با آنها قطع شود.
کد خبر: ۸۷۲۹۴۱۲
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶

حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل در خطبه‌های نماز جمعه شهر لنده با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: امام زین‌العابدین(ع) در خطبه‌های نماز جمعه مردم را به ترس از خدا در زندگی و علم و یقین به بازگشت به سوی او دعوت می‌کرد.

وی افزود: این امام همام می‌فرمودند «اگر اعمال خیری از شما سر بزند گم نمی‌شود و اگر معصیتی انجام دادید در روز قیامت آرزو خواهید کرد فرسنگ‌ها با معصیت‌های خود فاصله داشته باشید».

امام جمعه لنده ضمن دعوت نمازگزاران به ایمان به خدا و روز قیامت تصریح کرد: بهترین هدیه برادران دینی به همدیگر دعوت به پرستش خدا و ایمان به معاد و روز قیامت است.

حجت‌الاسلام محمودی‌اصل در ادامه به روز جهانی مساجد اشاره کرد و یادآور شد: جنایت رژیم صهیونیستی در به آتش کشیدن مسجدالاقصی باعث شد 31 مرداد روز جهانی مساجد نام‌گذاری شود.

وی با اشاره به اینکه مساجد از دیرباز کانون تحولات و منشاء تصمیمات فرهنگی و سیاسی در جوامع اسلامی بوده است ادامه دارد: مقر و پایگاه اسلام و نشر ارزش‌های دینی و مذهبی و محل فرماندهی و اجرای احکام اسلامی از زمان پیامبر گرامی اسلام تاکنون مساجد است.

حجت‌الاسلام محمودی‌اصل گفت: مسجد نماد تلفیق دین و سیاست بوده و رایزنی‌های دینی و سیاسی در این مکان مقدس نشان از عدم جدایی این دو مقوله در دین اسلام دارد. 

وی افزود: عده‌ای از روی ناآگاهی مساجد را تنها محل عبادت می‌دانند و می‌گویند مسائل سیاسی نباید در مساجد مطرح شود.

حجت‌الاسلام محمودی‌اصل یادآور شد: این تفکر برگرفته از تفکر غرب بوده که بیشتر دنبال سکولاریزه کردن دین و مسائل سیاسی و فرهنگی در کشور است.

امام جمعه لنده با تأکید بر اینکه مسائل و امور مختلف کشورهای اسلامی باید در مساجد پیگیری شود گفت: امام خمینی(ره) در پاسخ به کسانی که خواستار طرح نشدن مسائل سیاسی در مساجد بودند فرمودند «مساجد سنگرند و این سنگرها باید تقویت شوند».

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر افزود: آغاز هفته دولت فرصت مناسبی برای بیان خدمات نظام و انقلاب بوده و دولتمردان باید با تکریم مردم به دنبال راهی برای حل مشکلات و معضلات جامعه باشند.

حجت‌الاسلام محمودی‌اصل با بیان اینکه مسؤولان باید مردم را ولی نعمت خود بدانند و ضعفی از خود نشان ندهند در ادامه به مشکلات جهان اسلام اشاره کرد و گفت: امروز جهان اسلام مشکلات و معضلات متعددی داشته به گونه‌ای برخی برادران و خواهران دینی ما در شدیدترین شرایط روزهای خود را سپری می‌کنند.

امام جمعه لنده ادامه داد: تحت فشار قرار دادن علمای جهان اسلام از جمله عیسی قاسم در بحرین و سلب تابعیت از وی نمونه‌هایی از نقشه‌های شوم دشمنان برعلیه اسلام و مسلمانان است.

حجت‌الاسلام محمودی‌اصل به همراهی برخی حکام جوامع اسلامی با استکبار اشاره کرد و گفت: باید مرزبندی میان حکومت‌های اسلامی و جنایتکاران انجام شود و هرگونه تعامل سیاسی و اقتصادی و ... با آنها قطع شود.

وی افزود: بی تفاوتی نسبت به مسائل امت‌های اسلامی دشمنان را گستاخ و ظلم‌های زیادی را در حق ملت‌های مسلمانان به همراه داشته است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده یادآور شد: آل سعود باید مواضع خود نسبت به رژیم جعلی صهیونیسم و استکبار را در منطقه تغییر دهد.

ارسال نظرات