صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - 31 May 2023
نماینده ولی‌فقیه در کاشان گفت: این میز و صندلی‌های حکومتی، چسبناک هستند و دل کندن از آن‌ها سخت است و یکی از ویژگی‌های مدیریتی در نظام توحیدی، دل نبستن به پست و مقام است و دل‌خوشی مسئولان باید انجام‌وظیفه و خدمت به مردم باشد.
کد خبر: ۸۷۳۴۳۶۷
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان اظهار داشت: شهدای کارمند برای حفظ انقلاب اسلامی جان خود را فدا کردند و امروز کارمندان باید با اخلاص و تلاش در انجام در وظایف اداری خود و جدیت در پاسخگویی به مردم، راه شهدا را ادامه دهند.

وی افزود: روز دحو‌الارض روزی است که خداوند زمین را از زیر کعبه گستراند و این روز بسیار بافضیلت بوده و اعمال زیادی دارد و روزه در این روز، ثواب 70  سال عبادت را دارد.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان با اشاره به سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر بیان کرد: این دو شهید بزرگوار مظهر اخلاص و مجاهدت در دوران ستم‌شاهی بودند و شهیدان رجایی و باهنر، الگو و اسوه برای دولتمردان و مدیران نظام ما هستند.

آیت‌الله نمازی ادامه داد: شهید رجایی بعد از اخذ رأی اعتماد از مجلس، خود را مقلد امام (ره)، فرزند مجلس و برادر رئیس‌جمهور معرفی می‌کند؛ اگرچه رئیس‌جمهور در آن زمان علیه او بود برای حفظ نظام، حفظ وحدت و تعامل، بر اساس توصیه امام (ره) که فرموده بودند مسئولان باهم متحد باشند، خود را این‌گونه معرفی کرد.

وی خاطرنشان کرد:. باید توجه داشته باشیم، این میز و صندلی‌های حکومتی، چسبناک هستند و دل کندن از آن‌ها سخت است و یکی از ویژگی‌های مدیریتی در نظام توحیدی، دل نبستن به پست و مقام است و دل‌خوشی مسئولین باید انجام‌وظیفه و خدمت به مردم باشد.

آیت‌الله نمازی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با مسجد عنوان داشت: مساجد پایگاه اجتماع، مشورت، مقاومت و حرکت اجتماعی فرهنگی است و تشکیل مسجد از ابتکارات اسلام برای شکل دادن به ارتباطات در محور ذکر، نماز و توجه به خداوند بود و نقش ائمه جماعات در تبیین و ترویج عملی و زبانی مسئله نماز به‌عنوان حقیقتی جذاب و شوق‌انگیز بسیار مهم است.

امام جمعه کاشان اظهار کرد: مسجد باید پایگاه انسان‌سازی، عمران دل و دنیا، مقابله با دشمن، بصیرت افزایی و زمینه‌سازی برای ایجاد تمدن اسلامی باشد.

وی اضافه کرد: وظیفه امام جماعت علاوه بر اقامه نماز، تبیین دین و ابلاغ احکام دین است و امام جماعت محور مسجد و شغلی مهم و اساسی است و باید با حضور منظم و با گفتگو با مردم، تشکیل حلقه‌های معرفتی و پاسخ به سؤالات جوانان، حق مسجد را ادا کرد.

خطیب جمعه کاشان در بخش دیگر سخنان خود در رابطه با دیدار هیئت دولت با مقام معظم رهبری اذعان داشت: مقام معظم رهبری در این دیدار 7 سرفصل را به هیئت دولت یادآوری کردند که این سرفصل‌ها اقتصاد مقاومتی، سیاست خارجه، علم و فناوری، امنیت، فرهنگ، برنامه ششم و فضای مجازی است.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب با قدردانی از زحمات و تلاش‌های دولت یازدهم در رابطه با گزارش اعضای این هیئت گفتند این گزارش‌ها بسیار خوب بود و باید به اطلاع مردم برسد چراکه سرمایه اصلی، مردم و اعتماد و امید آن‌هاست.

آیت‌الله نمازی ضمن اشاره به سخنان رهبری در باب فرهنگ تصریح کرد: فرهنگ یک اولویت بسیار مهم کشور است و بنده طرفدار فشار و اختناق در عرصه فرهنگ نیستم؛ بلکه به آزاداندیشی اعتقاد راسخ دارم، اما آزاداندیشی به معنای ولنگاری و اجازه دادن به دشمن برای ضربه زدن به ریشه ایمان جوانان نیست و سؤال این است که چرا باید تئاتر یا فیلمی تولید شود که تیشه به ریشه ایمان جوانان بزند؟

وی اظهار داشت: رهبر انقلاب عملکرد دستگاه‌های فرهنگی کشور را در هر دو سطح آفندی و پدافندی ضعیف ارزیابی کردند و بر اهمیت پرداختن به عرصه‌های مختلف فرهنگی تأکید کردند.

امام جمعه کاشان اضافه کرد: ایشان گفتند آیا نباید مسئولان فرهنگی کسی را که عمرش را در خدمت به دین و انقلاب اسلامی گذرانده به فردی که در تمام عمر خود قدمی در راه دین برنداشته و حتی گاهی ضربه هم زده است، ترجیح دهند؟

امام‌جمعه کاشان در رابطه با حوادث جهان اسلام بیان کرد: پلیس فرانسه در روزهای گذشته یک خانم محجبه مسلمان را جلوی چشم مردم برهنه کرده است و علاوه بر برهنه کردن این زن، او را به خاطر داشتن حجاب جریمه کرده، سوال این است که آیا این حقوق بشر و آزادی از نگاه غرب است که می‌خواهند آن را به ما یاد بدهند!

وی در ادامه افزود: موج جدید فشار بر شیعیان پاکستان آغازشده و تعدادی از علما و روحانیون در پاکستان و افغانستان دستگیر و از سرنوشت آن‌ها اطلاعی در دست نیست. با توجه به افزایش حملات گروهک تروریستی داعش در کشورهای غربی، دوسوم مردم آلمان می‌ترسند قربانی یک جنایت شوند و خواستار اقدامات امنیتی دولت هستند.

آیت‌الله نمازی در پایان تبیین کرد: براساس اسناد افشا شده، ملک فهد پادشاه اسبق آل‌سعود 31 سال قبل با خانم تاچر نخست‌وزیر وقت انگلیس قرارداد 40 میلیارد پوندی برای خرید هواپیماهای جنگی امضا کرده است و این‌ها از 40 سال قبل برای حمله به کشورهای مسلمان برنامه‌ریزی داشته‌اند.

ارسال نظرات