صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - 25 May 2023
آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه عربستان سعودی مرکز وهابیت است، گفت: مدارکی از کتاب‌های درسی و فتاوای مفتیان جمع‌آوری شده که می‌خواهیم در اختیار دنیا بگذاریم تا بدانند وهابیت از اسلام نیست.
کد خبر: ۸۷۳۹۴۴۷
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی مدرسه علمیه امام کاظم(ع) اظهار داشت: اثر تعلیم عملی بسیار بیشتر از تعلیم کلامی است و بر این اساس اگر انسانی به مبانی دین عمل کند سخنش بر دل می‌نشیند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه نخستین برنامه مدرسه علمیه امام کاظم(ع) دروس آزاد بود، افزود: تلاش کردیم مرکزی تأسیس کنیم که کلاس‌های متعدد داشته باشد و دروس این مدرسه با نظم جدید برگزار شوند و زمینه تشویق نیز برای کسانی که دروس آزاد را خوب انجام می‌دهند فراهم شود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی از افتخارات حوزه‌های علمیه را دروس آزاد عنوان کرد و گفت: دانشگاه‌ها دروس آزاد ندارند و باید سر کلاس استاد حضور پیدا کنند اما در حوزه علمیه، آزادی داده می‌شود و طلاب می‌توانند از میان اساتید متعدد هرکسی را که می‌خواهند انتخاب کنند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه علوم دینی گسترش یافته و باید افراد متخصص در تفسیر، شیعه‌شناسی و پاسخ به شبهات وهابیت فعال باشند، گفت: اگر مراکز تخصصی نباشد در علوم تخصصی عقب خواهیم ماند.

وی تصریح کرد: مسجد مقدس جمکران زمینه‌ساز تشکیل مرکز تخصصی شیعه شناسی شد و سالانه جمع کثیری از مردم به زیارت مسجد مقدس جمکران می‌آیند و در کنار عبادت، باید مرکز فرهنگی برای گسترش معرفت به امام زمان (عج) نیز فعال باشد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر لزوم ساده‌زیستی طلاب افزود: طلاب باید قناعت و اقتصاد مقاومتی در زندگی داشته باشند به خصوص کسانی که می‌خواهند پرورش پیدا کنند.

مرجع تقلید شیعیان، وهابیت را بزرگ‌ترین خطر برای اسلام و بشریت دانست و بیان کرد: محصول این تفکر یک مشت جانی و آدمکش بی‌رحم است که آبروی اسلام را می‌برند و همه جا را ویران کرده و هزار جنایت می‌کنند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه باید به جهان اسلام و بشریت گفته شود که وهابیت جزء مسلمانان نیستند، عنوان کرد: تنها با نیروی نظامی و سیاسی نمی‌شود به مقابله با وهابیت پرداخت؛ باید به همه مسلمین آموخته شود که وهابیت جزء مسلمین نیستند تا جوانان گرفتار حرف‌های خرافی این گروه نشوند.

وی با تاکید بر اینکه عربستان سعودی مرکز وهابیت است، گفت: مدارکی از کتاب‌های درسی، حوزوی، فتاوای مفتیان و نشریات معروف آن‌ها جمع‌آوری شده که می‌خواهیم در اختیار دنیا بگذاریم تا بدانند وهابیت از اسلام نیست و جوانان گرفتار این فرقه نشوند و دنیا نگوید اسلام دین خشونت است.
ارسال نظرات