صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - 23 May 2023
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: استان هرمزگان در سایه اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی به پایگاه فرهنگی کشور نیز تبدیل شده است.
کد خبر: ۸۷۴۰۱۰۸
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، علیرضا درویش‌نژاد صبح امروز در دیدار با جمعی از فعالان فرهنگی و اجتماعی هرمزگان اظهار کرد: فرهنگ مبنای توسعه پایدار است و رشد همه حوزه‌ها به عرصه فرهنگ وابسته است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرهنگ را به مثابه هوا برای جامعه دانسته‌اند، افزود: حیات جامعه به فرهنگ وابسته است و اگر ساختار فرهنگی کشور امکانات و زیرساخت‌های مناسبی برای رشد و توسعه جامعه در اختیار داشته باشد، امکان رسیدن به تعالی فرهنگی با شرایط مناسب‌تری فراهم می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ادامه داد: هرمزگان یکی از استان‌هایی است که در سایه همت هنرمندان آن به موفقیت‌های بزرگی دست یافته است به طوری که در ایجاد شور و نشاط عمومی در جامعه از تهران و بسیاری از استان‌های مطرح کشور جلوتر هستیم.

درویش‌نژاد با اشاره به تأثیر اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در تقویت حس شور و نشاط در جامعه و کاهش بزهکاری خاطرنشان کرد: استان هرمزگان در میان پنج استان برتر در حوزه فرهنگ در جامعه است که این رتبه به دلیل تلاش هنرمندان، امنیت موجود در استان و همراهی مردم به دست آمده است.

وی عنوان کرد: مردم هرمزگان مردمی فرهنگ‌دوست و هنردوست هستند که توجه ویژه‌ای به موسیقی و هنر در رشته‌های مختلف آن دارند و هرمزگان از یک پایگاه اقتصادی در کشور در حال تبدیل به یک پایگاه فرهنگی نیز در کشور است که نشانه‌های خوبی از توسعه فرهنگی در آن دیده می‌شود. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: برای توسعه و ترویج فرهنگ در استان به زیرساخت‌های مناسب فرهنگی نیاز داریم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم مصمم شده تا با اختصاص اعتبار به پروژه‌های نیمه‌تمام فرهنگی، آنها را تکمیل و در خدمت فرهنگ جامعه قرار دهد و یکی از این پروژه‌ها تالار بزرگ فرهنگی شهر بندرعباس است که در سال جاری برای آن 10 میلیارد تومان اختصاص یافته است.

درویش‌نژاد اضافه کرد: به‌واقع اگر ما نتوانیم این اعتبار را جذب کنیم و یا نتوانیم این پروژه را حفظ و صیانت کنیم، این اعتبار به استان‌های دیگری اختصاص می‌یابد و عملاً هرمزگان در زمینه توسعه زیرساخت‌های فرهنگی دچار محرومیت می‌شود.

وی افزود: تالار شهر بندرعباس 17 هزار مربع زیربنا دارد و در زمان آغاز اجرای پروژه و جانمایی آن مکاتبات لازم با مسکن و شهرسازی در خصوص حریم 60 متر از دریا صورت گرفته و مشکلی در این خصوص وجود نداشته است و بنابراین باید به همت دستگاه‌های مسؤول شرایطی را فراهم کنیم که این پروژه که جنبه استفاده عمومی دارد، تکمیل و در خدمت فرهنگ و هنر هرمزگان قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: پروژه تالار مرکزی شهر بندرعباس سومین سازه بزرگ فرهنگی در کشور و اولین سازه بزرگ فرهنگی در جنوب کشور است و تکمیل آن می‌تواند نه تنها به رشد و توسعه فرهنگی هرمزگان کمک کند بلکه به کانونی برای میزبانی از مسابقات و رقابت‌های فرهنگی داخلی و بین‌المللی تبدیل خواهد شد.

ارسال نظرات