صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - 28 May 2023
مسئول سازمان بسیج رسانه خوزستان گفت: در صورت عدم آگاهی بخشی آحاد مردم و فرهنگ سازی در جامعه نسبت به خطراتی که از طریق ماهواره و فضای مجازی در کمین کانون خانواده است، باید منتظر سونامی واپاشی خانواده های ایرانی در آینده نزدیک باشیم.
کد خبر: ۸۷۴۰۱۶۶
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۳
 به گزارش سرویس بسیج رسانه خبرگزاری بسیج،عادل نوروزیان در آستانه هفته ازدواج درباره نقش رسانه ها در خنثی کردن هجمه‌های فرهنگی که بنیان‌های خانواده را متزلزل می‌کنند اظهار داشت: خانواده سالم و موفق هسته اولیه تشکیل یک جامعه پویا است و در ایران اسلامی نیز کانون گرم خانواده با مفاهیمی نظیر احترام به والدین، حیا، غیرت، محبت به یکدیگر و ... از دیرباز محیطی برای تربیت نسلی متدین و کارآمد بوده است که توانسته جامعه را از بحران‌های گوناگون به خوبی عبور دهد. این نقطه قوت نکته‌ای  است که کارشناسان غربی پس از مدت‌ها تحقیق و بررسی به آن رسیده‌اند که تنها راه موثر برای به نابودی کشاندن جامعه ایران هجمه وارد نمودن و متلاشی کردن کانون خانواده در آن است تا از این نقطه اتکا به عنوان پاشنه آشیل هجمه به ایران اسلامی استفاده کنند.
وی افزود: رابرت مرداک شیطان رسانه‌‎ای دنیا در این زمینه عنوان می‌کند: "برای نابودی ایران باید در خصوص کلمه مقدسی به نام خانواده هزینه کرد و من قصد دارم تا موضوع مادر را در دستور کار خود قرار دهم. در ایران مادر خانواده، همه چیز را مدیریت می‌کند و اگر مادر را به لجن بکشیم تمام این جامعه به لجن کشیده خواهد شد.
مسئول بسیج رسانه خوزستان گفت: البته این سخنان در واقعیت نیز مصداق‌های عینی دارند به نحوی که تحلیل محتوای اغلب شبکه های خانوادگی فارسی زبان نشان می‌دهد که موضوعات آنها حول دوستی زن و مرد متاهل با یکدیگر و عشق های مثلثی، رابطه جنسی قبل از ازدواج، تولد فرزند نامشروع، بارداری قبل از ازدواج، تجاوز جنسی و رفتارهای جنسی زننده می باشد. از طرفی تعداد کانال های فارسی زبان در سال 84 تنها 6 شبکه بوده که در سال 94 این تعداد به 170 شبکه افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه در کنار شبکه‌های ماهواره‎ای، گسترش شبکه‎های اجتماعی بدون نهادینه کردن فرهنگ صحیح استفاده از آنها نیز به معضلی اساسی در خانوده‎های ایرانی تبدیل شده است عنوان کرد: 68 درصد طلاق‌های ثبت‌شده در 150 کشور دنیا به خاطر ارتباط یکی از طرفین با جنس مخالف از طریق شبکه‌های‌اجتماعی بوده است و این نیز موضوعی است که خانواده های ایرانی را به شدت تهدید می‎کند. بنابراین همانگونه که مشاهده می‏شود گسترش ماهواره و استفاده نادرست از فضای مجازی و شبکه‎های اجتماعی دو معضل اساسی است که خانواده های ایرانی را به شدت تهدید می‎کند.
نوروزیان تصریح کرد: برای مقابله با این معضلات نیز راهی به جز استفاده از ابزار رسانه برای آگاهی بخشی آحاد مردم و فرهنگ سازی در جامعه نسبت به خطراتی که در کمین کانون خانواده است، وجود ندارد و اگر در این راه بیش از این غفلت نماییم باید منتظر سونامی واپاشی خانواده های ایرانی در آینده نزدیک باشیم و این موضوعی است که در صورت بروز دامن تمام خانواده‎های ایرانی را خواهد گرفت.


ارسال نظرات