صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - 26 May 2023
آیین کلنگ زنی پروژه آبرسانی به روستاهای گوشه و مزدک با حضور نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی و مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۴۲۰۳۶
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵
آیین کلنگ زنی پروژه آبرسانی به روستاهای گوشه و مزدک با حضور نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی و مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی آبفار، در ابتدای این مراسم مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه  و بویراحمد اظهار داشت: یکی از اقدامات خوب دولت تدبیر و امید نگاه ویژه به خدمات رسانی به روستاها به ویژه در زمینه آّب بوده است.

فیض الله پاسره بیان کرد: با تدابیر مقام معظم رهبری، پیشنهاد دولت و پیگیری نمایندگان مردم در مجلس، بودجه چشمگیری از صندوق توسعه ملی برای توسعه آبرسانی روستاها در کشور و به تبع آن استان ما تخصیص یافت.

وی گفت: از محل این منابع ۱۸ مجتمع بزرگ و ۷ پروژه آبرسانی تک روستایی را تعریف و عملیاتی کردیم که قریب به ۴۷۱ روستا با جمعیتی بیش از ۱۰۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار می دهد.

پاسره با اشاره به شاخص ۱۱/۷۲ درصدی بهره مندی از آب در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد، بیان داشت: قریب به ۵ درصد این شاخص در دولت تدبیر محقق شده و با تکمیل مجتمع های صندوق توسعه ملی شاهد افزایش چشمگیری در برخورداری روستائیان استان از آب آشامیدنی پایدار خواهیم بود.

وی گفت: مجتمع گوشه و مزدک به صورت کلی قریب به ۵۰۰۰ نفر را تحت پوشش قرار می دهد و در این فاز۵/۲۱ کیلومتر توسعه و بازسازی شبکه توزیع را با اعتباری قریب به ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در شهریورماه آغاز کردیم و با پیش بینی های انجام شده تا پایان سال جاری در دسترس روستائیان عزیز این مناطق قرار می گیرد.

مدیرعامل آبفار استان در پایان خاطرنشان کرد: آب رسانی سالم و با کیفیت به همه روستاهای استان را وظیفه خود می دانیم و جا دارد از مردم و روستائیان عزیز گوشه و مزدک که با حمایت و همراهی های خوب خود زمینه ساز اجرای این پروژه شدند تقدیر کنیم.

در ادامه نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: خدا را شاکریم به واسطه خدمات های خوبی که در این روستاها و سایر نقاط استان شده است.

غلام محمد زارعی اظهار داشت: فراموش نمیکنیم زمانی را که برای شنیدن مشکلات این روستاها در همین مسجد آمدم و از خداوند خواستم که روزی که خواسته هایتان جامع عمل پوشیده اند در جمعتان حاضر شوم و اکنون خوشحالم بخش های زیادی از مشکلات مردم مرتفع شده است وامروز همان روز موعود است.

وی تصریح کرد: اگر به درون پاک و زلال و وجدان های بیدارتان مراجعه کنید، تحولی را که در این ۳ سال گذشته در همه حوزه ها اتفاق افتاده بسیار ملموس و قابل توجه تر از قبل خواهید دید.

زارعی بیان کرد: مهاجرت پذیری، توسعه کالبدی، افزایش جمعیت در این مناطق تفاوت مشهودی را بین انتظارات مردمی و سطح خدمات رسانی ها ایجاد کرده بود و به چالشی بزرگ بدل شده بود، چالشی که با صحبت های هر فردی دریایی از مشکلات بیان نمیشد و حتی بعضی ها نا امید از هر کمکی صرفا به بیان مشکلات کوچک و موردی خود می پرداختند و از بیان مشکلات بزرگ از جمله جاده، آب و مرکز درمانی و مواردی از این دست امتناع می کردند.

نماینده بویراحمد بیان کرد: این تفاوت دیدگاه مهم است و الان دیدگاه و نگاه ها خواسته های بزرگی دارند و این رشد و ارتقاء دیدگاه مردم و تقاضای کارهای بنیادی و بزرگ، رشد فرهنگی بوده و نشان از اقدامات صورت گرفته چند سال اخیر است.

حاج زارعی افزود: وضعیت آب آشامیدنی در کشور و به خصوص استان با وجود منابع فراوان آب بحرانی است و در زمینه تامین آب برای آبرسانی سالم و بهداشتی برای روستاها و شهرهای ما ظرفیت هایی خدادادی فراهم بوده اما وقتی سرمایه گذاری اتفاق نیفتد و اقدامات عملی و مهندسی لازم صورت نگیرد در واقع مثال این سخن هستیم ” آب در کوزه و ما تشنه لبان می گردیم”.

عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس عنوان داشت: در زمینه آب روستاها و حتی شهرهای ما و سایر استان های کشور مشکلات عدیده ای در زمینه آب وجود داشت و نمایندگان شما در مجلس به تکاپو افتادند به هر طریق ممکن راهی را پیدا کنند که در کنار کارهای معمول و جاری در دولت، بتوانند از منابع ویژه مساله آب را سامان بدهند و متنی را تهیه و تقدیم رهبری کردیم که ایشان اجازه به دولت بدهند بخشی از منابع صندوق توسعه ملی برای تامین آب آشامیدنی در روستاهای کشور هزینه شود که این امر محقق شد.

زارعی با اشاره به تخصیص قریب به ۳۸ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای آبرسانی روستایی به استان، افزود: از میان ۱۸ مجتمع تعریف شده آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد، ۱۰ مجتمع بزرگ و دو پروژه آبرسانی تک روستایی در شهرستان های بویراحمد و دنا با اعتباری بالغ ۱۴ میلیارد تومان اختصاص یافته که امروز شاهد اجرای یکی از این پروژ ها با افق عملیاتی بسیار خوبی در روستاهای گوشه و مزدک با اعتباری بیش از ۱ میلیارد و ششصد میلیون تومان هستیم.

وی بیان داشت: جا دارد خاطره ای از بنیان گذار کبیر انقلاب که ایران الان مدیون ایشان است بگویم، ” هز زمان لیوان آبی را خدمت امام می دانند اگر نصف آنرا مصرف می کرد دستمالی بر روی آن قرار می داد که بماند برای مصارف بعد” و ما هم باید قد نعمات را بدانیم و حراست از آب نیز به عنوان یکی از مهم ترین نعمت های خدا به انسان تکلیف عرفی و شرعی است.

زارعی اضافه کرد: ما در سرزمین خشک و کویری و کم آبی هستیم، متوسط بارندگی از ۷۰۰ میلیمتر به حدود ۵۰۰ میلیمتر کاهش یافته و به همین میزان منابع ما کاهش یافته و بد نیست بگویم جنگ آینده جنگ آب است.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت : هر متر مکعب آب بسته به محل اجرای پروژه قریب به ۲۵۰۰ تومان هزینه دارد و این درحالیست که با قیمتی حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان به دست شما می رسد و باید قدر این نعمت را بدانید.

زارعی بیان کرد: امسال با وجود کاهش قیمت نفت و مشکلات دولت، اعتبارات فقط در شهرستان بویراحمد ۴۷ درصد پیشرفت داشته است و شما وظیفه دارید در برابر خداوند که خدمات نظام و دولت را اشاعه بدهید تا عده ای که می خواهند روی حقیقت سرپوش بگذارند برای اینکه نمی خواهند ببینند مردم وضعیت رفاه و شرایط زندگی شان بهبود یافته اجازه مانور پیدا نکنند.

این مسئول بیان داشت: روند بهبود وضعیت روستاها در زمینه راه، آب و این دست موارد را بیش از پیش شاهد خواهیم بود و هرچند رکود سراسری در زمینه تامین قیر در بخش راه ها را داشتیم این مساله مرتفع شد و با جدیت پیگیر بهبود و توسعه راه ها خواهیم بود.

زارعی در پایان به خاطر نشان کرد: احداث پارک بزرگ در روستاهای گوشه و مزدک در آینده نزدیک، ادامه طرح های آبرسانی این منطقه، احداث ساختمان آتش نشانی مرکزی، شروع عملیات اجرایی سرعت گیر های استاندارد در روزهای آینده، اتصال جاده گوشه و مزدک به جاده یاسوج – اصفهان بخشی از اقدامات ما بوده که شروع شده و یا در شرف عملیاتی شدن است.

ارسال نظرات