صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - 28 May 2023
تفاهم‎نامه چهار جانبه حمایت از طرح های بازار محور مخترعان مازندران بین استانداری، آموزش و پرورش، پارک علم و فناوری و سازمان علمی پژوهشی سپاه کربلا به امضاء رسید.
کد خبر: ۸۷۴۳۹۷۳
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران  به نقل از  سازمان علمی پژوهشی  سپاه کربلا، رئیس پارک علم و فناوری مازندران از امضای تفاهم‎نامه چهارجانبه این پارک با استانداری، آموزش و پرورش و بسیح علمی مازندران خبر داد و گفت: این تفاهم‎نامه با هدف حمایت از طرح‌های کاربردی و بازارمحور مخترعان و فناوران تدوین شده است.

علی معتمدزادگان با اشاره به میزبانی مازندران از دهمین دوره مسابقات ملی دانش‌آموزی لکوکاپ که در سالن غدیر سپاه کربلای ساری برگزار شد، اظهار کرد: در پایان این جشنواره تفاهم‎نامه‎ای بین بسیج علمی، آموزش و پرورش، استانداری مازندران و پارک علم و فناوری مازندران به امضا رسیده است.

وی افزود: حمایت از طرح‌های دانش‌آموزان مبتکر، برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی و فراهم کردن بستر تبادل دانش و طرح‌ها از مواردی است که در تفاهم‌نامه مورد نظر پیگیری می‎شود.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران گفت: توسعه فناوری‌های نوین و همکاری مؤثر برای برگزاری جشنواره‌های علمی، پژوهشی و فناوری دانش‌آموزان نیز در دبیرخانه مربوطه پیگیری می‌شود.

این مسؤول همکاری و استفاده از ظرفیت‌ها برای شناسایی، جذب، هدایت و حمایت از ایده‌های مخترعان و مبتکران مازندران در حوزه دانش‌آموزی را از جمله تعهدات مشترک نهادهای امضاکننده این تفاهم‌نامه اعلام کرد.

معتمدزادگان درباره امضاکنندگان و سایر جزئیات تفاهم‎نامه گفت: با استناد به سند چشم‌انداز 1404 و در راستای حفظ ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و استفاده از توانمندی‌های نخبگان، فناوران، مخترعان و مبتکران، در توسعه همه‌جانبه کشور، این تفاهم‌نامه بین پارک علم و فناوری استان مازندران(پارک)، سید علی قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش، محمد هادی مؤذن رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهش و فناوری و فرهاد عسگری مدیرکل دفتر شهری استانداری مازندران انجام و به امضا رسیده است.

وی بیان کرد: براساس ماده یک تفاهم‌نامه، راه‌اندازی دبیرخانه دائمی کسب و کار دانش‌آموزی در راستای توسعه فناوری‌های نوین مازندران صورت می‎گیرد و در بند یک ماده دو نیز استفاده از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل طرفین در شناسایی، جذب، هدایت و حمایت از ایده‌های محوری مخترعان، مبتکران و نخبگان مازندران مورد توجه است.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران ادامه داد: حمایت فکری و معنوی از صاحبان ایده‌های محوری و طرح‌های خلاقانه و مرتبط با اولویت‌های تعیین‌شده، برگزاری کارگاه آموزشی تخصصی، همکاری در شناسایی، جذب و استقرار ایده‌های محوری مرتبط با موضوع تفاهم‎نامه، استفاده از ظرفیت‌های مردمی و خیران در جذب سرمایه‌های علمی، انسانی و مالی و تشکیل شورای سیاست‌گذاری از دیگر بندهای این توافق‌نامه مشترک است.

این مسؤول مدت تفاهم‌نامه را دو سال اعلام کرد و ادامه داد: پس از این زمان، در صورت توافق طرفین، تفاهم‎نامه دیگری مطابق با شرایط جدید تمدید می‎شود.

معتمدزادگان در پایان گفت: دهمین دوره مسابقات ملی دانش‌آموزی لکوکاپ با حمایت سازمان ملی یونسکو و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حضور پُرشور دانش‎آموزان سراسر کشور برگزار شد و تیم‎های مازندران، تهران و قزوین، عناوین برتر این‎دوره از مسابقات را به‎دست آوردند.
ارسال نظرات