صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - 24 May 2023
محمد آغاسی درباره استفاده از شبکه های مجازی گفت: طبق نظرسنجی که انجام داده ایم ۵۳ درصد مردم عضو شبکه های اجتماعی هستند و تلگرام بیشترین محبوبیت را دارد که چیزی برابر ۲۸ میلیون نفر می شود.
کد خبر: ۸۷۴۴۱۶۸
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، برنامه گفتگوی فرهنگی با موضوع «شبکه های مجازی، دانشگاه و سیاست های فرهنگی» و با حضور محمد مهدی فتوره چی مدیر گروه موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران و محمد آقاسی مدیرعامل موسسه افکار سنجی دانشجویان ایران روی آنتن رادیو گفت و گو رفت.

در ابتدای این برنامه، محمد آقاسی مدیرعامل موسسه افکار سنجی دانشجویان ایران درباره شبکه های اجتماعی عنوان کرد: یکی از مسائلی که باعث می شود احساس کنیم شبکه های اجتماعی افکار خود را به مردم ارائه می دهند و تحمیل می کنند این است که اخبار زودتر از مطبوعات از طریق این شبکه ها منتشر می شود.

وی افزود: همزمان با ورود تلگرام کمپین های مجازی شکل گرفت و ۵۰ درصد مردم گفتند که از وجود کمپین ها مطلع شده ایم که ۴۰ درصد مربوط به شبکه های اجتماعی است. وقتی دانشگاهیان را بررسی می کنیم ۴۷ درصد و دانشجویان ۵۲ درصد با این شبکه ها مرتبط هستند.

مدیرعامل موسسه افکار سنجی دانشجویان ایران با بیان اینکه ما بین عضویت در شبکه های اجتماعی و استفاده از آن تفاوت قائلیم، گفت: طبق نظرسنجی که انجام داده ایم ۵۳ درصد مردم عضو شبکه های اجتماعی هستند و تلگرام بیشترین محبوبیت را دارد که چیزی برابر ۲۸ میلیون نفر می شود. از هر ۱۰۰ مرد ایرانی ۵۵ نفر و از هر ۱۰۰ زن ایرانی ۵۱ نفر عضو شبکه های اجتماعی هستند.

در ادامه، محمد مهدی فتوره چی مدیر گروه موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران درباره تفاوت استفاده ایرانی ها و فرانسوی ها از شبکه های اجتماعی، گفت: کشور فرانسه بین کشورهای اروپایی جایگاه چهارم را از لحاظ تعداد کاربران و نحوه استفاده از شبکه های مجازی دارد. شاید دو سوم مردم فرانسه از اینترنت برای انجام امور روزمره استفاده می کنند و حدود ۹۰ درصد دانش آموخته ها از اینترنت با کارکردهای مختلف استفاده می کنند.

فتوره چی ادامه داد: تحقیقات نشان می دهد کاربردهای فرهنگی مثل استفاده از موسیقی یا استفاده از بازی های مجازی، در اولویت کاربران نوجوان است. کاربردهای ارتباطی بین جوانان ۱۸ تا ۲۵ سال بیشتر است و بیشترین وابستگی کاربران نوجوانان فرانسوی مربوط به بازی های خلاقانه است اما در ایران جوانان دنبال دوست یابی و تعاملات مجازی هستند.

مدیر گروه موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران با اشاره به اهمیت شرایط در کاربری اینترنت گفت: کاربری اینترنت بسته به اینکه در چه جامعه و در چه شرایط فرهنگی هستند، متفاوت است. یک نظریه پرداز معتقد است هر جامعه ای برای کاربردهای جدید ارزش خاصی قائل می شود و به سمت کاربری های جدید می رود. امیدواریم در سال های آینده وضعیت بهتری داشته باشیم اما در سال ۲۰۰۴ بیش از یک میلیون کاربر ایرانی از سایت های غیر اخلاقی بازدید کرده اند.

  برنامه گفتگوی فرهنگی از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۰ روی آنتن شبکه رادیویی گفتگو می رود.
ارسال نظرات