صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - 28 May 2023
مسئول بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری گفت: ترغیب و تشویق مردم به نوعی از زندگی که همان تجمل گرایی است و نشان دادن خانه های آنچنانی در تلویزیون،میان گروه های سطح پایین و بالای جامعه رقابت ناسالمی را ایجاد می کند.
کد خبر: ۸۷۴۵۷۰۴
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶

احمد رضا بسیج مسئول بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به تبعات مصرف گرایی و تبلیغ تجمل گرایی در رسانه ملی اظهار داشت: متأسفانه مصرف گرایی به عنوان یکی از معضلات فرهنگی جامعه که از ابتدای انقلاب اسلامی وجود داشته و در دوران های مختلف هم به آن دامن زده شده در حال حاضر با تبلیغات صدا و سیما شدت بیشتری یافته است.

این استاد دانشگاه افزود: ترغیب و تشویق مردم به نوعی از زندگی که همان تجمل گرایی است و نشان دادن خانه ها، اسباب و وسایل و پوشاک آنچنانی در تلویزیون میان گروه های سطح پایین و بالای جامعه رقابت ناسالمی را ایجاد می کند که در نتیجه این رقابت افراد به هر قیمتی می خواهند خود را به آن سطح بالا برسانند.

وی بخشی از علت درآمد های ناسالم، حرام و نامشروع جامعه را تبلیغات ناسالم تلویزیون و سریال ها دانست و عنوان کرد: در برخی از سریال های تلویزیونی افراد مرفهی را نشان می دهند که هر کدام از اعضای خانواده صاحب یک خودرو و خانه های آنچنانی هستند؛ وقتی مردم شهر های کوچک و روستاها که تفریحی جز تماشای تلویزیون ندارند اینها را می بینند دچار سردرگمی و مشکلات مختلف می شوند چراکه نمی توانند خود را به آن سطح برسانند.

بسیج در خاتمه یادآور شد: تبلیغات تلویزیون که بخش عمده ای از آن در راستای ترغیب مردم به تجمل گرایی و مصرف گرایی است بر جوانان کشور ما که در حال حاضر هم تاب و توان تحمل مشکلات را ندارند تأثیرات سوء و خطرناکی خواهد گذاشت و منجر به گرایش آنها به کارهای خلاف مانند قاچاق و دستفروشی و دیگر معضلات اجتماعی و فرهنگی می شود.


ارسال نظرات