صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 11 May 2023
رئیس کل دادگستری کردستان با بیان اینکه انسان با وجود دستیابی به پیشرفت‌های فراوان هنوز به آرامش نرسیده است، گفت: فاصله از خداوند و معنویت مهم‌ترین دلیل نرسیدن انسان به آرامش و افزایش جرم و جرائم و آسیب‌های اجتماعی است.رئیس کل دادگستری کردستان با بیان اینکه انسان با وجود دستیابی به پیشرفت‌های فراوان هنوز به آرامش نرسیده است، گفت: فاصله از خداوند و معنویت مهم‌ترین دلیل نرسیدن انسان به آرامش و افزایش جرم و جرائم و آسیب‌های اجتماعی است.
کد خبر: ۸۷۴۷۲۳۴
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، علی‌اکبر گروسی در آئین اختتامیه چهارمین دوره از مرحله استانی مسابقات سراسری قرآنی ویژه کارکنان و خانواده‌های دستگاه قضای استان کردستان در سنندج اظهار کرد: این مسابقات از مجموعه برنامه‌های معاونت فرهنگی دادگستری استان است که خروجی بسیار خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه استعدادهای قرآنی خوبی در کردستان به ویژه در بین کارکنان و خانواده‌های دادگستری این استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: حضور در مسابقات استانی، منطقه‌ای و کشوری و کسب رتبه‌های برتر در این مسابقات را هر ساله در بین این مجموعه شاهد هستیم.

رئیس کل دادگستری کردستان تصریح کرد: مجموعه قضایی استان قرآن‌پژوه بوده و مسائل و موضوعات قرآنی را با جدیت دنبال می‌کنند، اظهار داشت: معاونت فرهنگی در زمینه اجرای برنامه‌های فرهنگی به ویژه برنامه‌ها قرآنی و دینی اهتمام جدی دارد.

گروسی در ادامه به پیشرفت‌های بشر در طول تاریخ در حوزه‌های مختلف، پزشکی، علمی و ... اشاره کرد و افزود: انسان‌ در طول تاریخ پیدایشش تا کنون به مدارج بالایی دست یافته و پیشرفته‌های چشمگیری را داشته و به آنچه که می‌خواسته است تا حدود زیادی دست پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه انسان با وجود دستیابی به این خواسته‌ها و رسیدن به این پیشرفت‌ها متاسفانه آرامش هنوز هم به آرامشی که باید نرسیده است، اظهار کرد: فاصله از خداوند و معنویت مهم‌ترین دلیل نرسیدن انسان به آرامش و افزایش جرم و جرائم و آسیب‌های اجتماعی است.

به گفته رئیس کل دادگستری کردستان، اگر امروز انسان‌ها با وجود رسیدن به این سطح از پیشرفت و رفاه هنوز هم به حق یکدیگر تعدی و تجاوز می‌کنند ناشی از این است که از معنویت و خدا فاصله گرفته و تا زمانی که این فرایند را طی کنند دنیا روی آرامش به خود نمی‌بیند.

گروسی از قرآن و تمسک به آن به عنوان بهترین راه انس گرفتن با خدا نام برد و اظهار داشت: قرآن راهنمایی است که هرآنچه انسان به آن نیاز دارد را در خود دارد.

وی خاطرنشان کرد: با این وجود فاصله زیادی با این کتاب آسمانی داریم و از سوی دیگر نیز دشمنی با این آیات نورانی و حیات‌بخش بسیار گسترده‌تر از گذشته است.

رئیس کل دادگستری کردستان افزود: تا زمانی که انسان‌ها از آموزه‌های دینی و این کتاب انسان‌ساز فاصله بگیرند جنگ و کشتاری که امروز متاسفانه بسیاری جوامع را در برگرفته پایان نمی‌یابد.

گروسی با بیان اینکه تفسیر درست از قران را مهم‌ترین نیاز جامعه امروز دانست و گفت: امروز برخی‌ها قرآن می‌خوانند، اما تفسیر درستی از آیات انسان‌ساز این کتاب آسمانی ندارند و آیات آن را فقط لقلقه می‌کنند.

وی عدم تفسیر واقعی و صحیح قرآن را یکی از دلایل ایجاد گروهک‌های تکفیری دانست و اظهار داشت: امروز این گروهک‌ها که ساخته دست دشمنان اسلام هستند با ارائه تفسیرهای ناصحیح از قرآن به راحتی دست به کشتار جمعی مسلمانان و نابود کردن منابع جهان اسلام می‌کنند.

رئیس کل دادگستری کردستان افزود: مسلمانان برای خاتمه دادن به جنگ و خونریزی و ترویج هرچه بیشتر اسلام باید به قرآن مراجعه کنند و این کار نیازمند وجود انسان‌های اهل فن و متخصص است.

گروسی در ادامه ضمن تقدیر از بانیان برگزاری این برنامه به اهداف آن اشاره کرد و گفت: تحقق فرامین مقام معظم رهبری در خصوص انس‌گیری با آیات قرآن مجید، ترویج و صیانت از این کتاب الهی و ارتقای آگاهی کارکنان دستگاه قضا از مهم‌ترین اهداف برگزاری این برنامه‌ها است.

وی از رشد 25 درصدی شرکت‌کنندگان در این دور از مسابقات نسبت به دوره قبل خبر داد و افزود: این افزایش مشارکت نشان از علاقمندی این مجموعه به مسائل قرآنی است.

ارسال نظرات