صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 17 May 2023
امام جمعه شهرکرد، تأکید کرد: استمرار و ادامه راه امامت و ولایت جز با ولایت فقیه امکان پذیر نیست و هیچ چیز دیگری نمی‌تواند تداوم بخش راه امامت باشد.
کد خبر: ۸۷۴۷۹۳۷
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در اجتماع بزرگ غدیریون، که به مناسبت روز عیدسعید غدیر خم در مهدیه مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، خطبه غدیر را خطبه‌ای بسیار ارزشمند و جامع دانست و گفت: متأسفانه خطبه غدیر در بین ما مهجور است و جامعه با واقعیات و حقایق این خطبه ارزشمند و جهت دهنده مأنوس نیستیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین‌ محمدعلی نکونام خاطرنشان کرد: متأسفانه از خطبه غدیر در اذهان و افکار عمومی جامعه تنها یک جملات خاص از این خطبه مانند نزول آن سخن معروف «مَنْ کُنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاهُ» و بالا بردن دست أمیرمؤمنان(علیه السلام) توسط پیامبر و معرفی کردن به عنوان امام و پیشوای وجود دارد، در حالی که خطبه غدیر یک خطبه بسیار جامع و جهت دهنده و پرمحتواست که در قسمتی از این خطبه توصیف جامعی از صفات خدای تبارک و تعالی بیان شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه خاطرنشان کرد: آن ویژگی‌ها و فضائلی که پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) در رَسای امیرمؤمنان در روز عید غدیر و بالا بردن دست ایشان بیان کردند تنها در شخص أمیرمؤمنان خلاصه نشده بلکه در فرزندان امیرمؤمنان(علیه السلام) یازده نور معصوم(علیه السلام) نیز وجود دارد و ساری و جاری است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین‌نکونام با اشاره به تاکید پیامبراکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) در روز عید غدیرخم بر ادامه داشتن راه امامت و ولایت بعد از غیبت امام‌عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) تصریح کرد: استمرار و ادامه راه امامت و ولایت جز با ولایت فقیه امکان پذیر نیست و هیچ چیز دیگری نمی‌تواند تداوم بخش راه امامت باشد.

امام جمعه شهرکرد ولایت فقیه را استمرار راه غدیر دانست و تاکیدکرد: بکوشیم این باور را روز به روز در وجود خودمان نهادینه و تقویت کنیم که در معارف اسلامی و برنامه‌های بشری هیچ چیز جز فقه و فقاهت و ولایت فقیه تداوم بخش راه غدیر و امامت نیست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همه دشمنی‌ها و کینه‌ورزی‌های دشمنان را نَه با اسلام بلکه با اسلام ناب محمدی دانست و خاطرنشان کرد: اگر امروز داعش، گروه‌های تروریستی و اربابان آن‌ها آمریکا تمام توان و نیرو خود را برای برهم زدن جهان اسلام به کار گرفته اند همه به خاطر دشمنی و کینه آن‌ها با اسلام ناب محمدی، اسلام اهل بیت عصمت و طهارت(علیه السلام) و ولایت فقیه است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین‌نکونام تداوم راه غدیر و امامت و ولایت را مستلزم بصیرت و مقاومت دانست و تاکیدکرد: امروز وجود نازنین پیامبراکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) و امیرمؤمنان علی(علیه السلام) از ما مقاومت و ایستادگی و بصیرت در برابر دشمنان می‌طلبد.

وی، در پایان با اشاره مراسم عمامه‌گذاری تعدادی از طلاب استان افزود: امروز تعدادی از طلاب حوزه های استان ملبس به لباس روحانیت می‌شوند تا راه غدیر و فقه و فقاهت را ادامه بدهند تا این چراغ همچنان در میان جامعه پرفروغ و روشن‌گر باشد.

ارسال نظرات