صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - 24 May 2023
دبیر ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر استان قم:
دبیر ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر استان قم با بیان اینکه امر به‌ معروف و نهی از منکر باید در جامعه نظام‌مند شود گفت: امام حسین(ع) جان خود را در راه نهی از منکر از دست‌ داده‌اند از این‌ رو نباید در انجام و بیان آن کوتاهی کرد.
کد خبر: ۸۷۵۴۳۹۵
|
۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام علی سلیم‌زاده در نشست خبری که در محل ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر قم برگزار شد با بیان اینکه ریاست ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر در استان‌ها به عهده نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه است اظهار داشت: ریاست امر به‌ معروف و نهی از منکر استان قم به عهده آیت‌الله سعیدی است چرا که ایشان نماینده ولی‌فقیه در استان هستند.

دبیر ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر استان قم با بیان اینکه ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر در 5 معاونت در حال انجام‌ وظیفه است افزود: ضابطان امر به‌ معروف و نهی از منکر 50 نفر ضابط قضایی در استان قم داریم که در شرایط خاص انجام‌ وظیفه می‌کنند و 50 نفر از ضابطان کارت ضابطین دریافت کرده‌اند.

سلیم‌زاده با اشاره به تقسیم‌بندی نیروهای آمران امر به‌ معروف و نهی از منکر گفت: این نیروها شامل طلایه‌داران امر به‌ معروف و نهی از منکر، یاوران معروف و یادآوران امر به‌ معروف و نهی از منکر مدارس و آموزش‌ و پرورش می‌شود.

وی با اشاره به تاریخچه ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر گفت: به‌ مرور زمان نیروی انتظامی با امر به‌ معروف و نهی از منکر آشنا شده‌اند چرا که در حال حاضر این مسئله به قانون تبدیل‌ شده است در حال حاضر همکاری خوبی با ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر دارند.

دبیر ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر استان قم بیان کرد: این ستاد در بحث فضای مجازی هنوز به‌صورت جدی وارد نشده است چرا که فضای مجازی فضای خاص خود را دارد اینکه رصد کرده و نهی از منکر از سوی ستاد انجام شود کار ستاد نیست.

سلیم‌زاده با بیان اینکه پژوهشکده امر به‌ معروف و نهی از منکر در قم مستقر است افزود: دین مسئله امر به‌ معروف و نهی از منکر را نهادینه کرده است چرا که دو تا از فروع دین اسلام مسئله امر به‌ معروف و نهی از منکر است.

وی با اشاره به شبه‌های موجود در امر به‌ معروف و نهی از منکر گفت: برخی احتمال نداشتن تأثیرگذاری در این امر می‌دهند همچنین برخی نیز احتمال خطر در این زمینه می‌دهند، نباید امر به‌ معروف و نهی از منکر را در قالب حجاب دید و در همه زمینه‌ها باید به آن توجه کرد.

دبیر ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر استان قم با بیان اینکه امر به‌ معروف و نهی از منکر باید در جامعه نظام‌مند شود خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) جان خود را در راه نهی از منکر از دست‌ داده‌اند از این‌ رو نباید در انجام و بیان آن کوتاهی کرد.

سلیم‌زاده با اشاره به مصادیق معروف و منکر در جامعه و ادارات تصریح کرد: راه‌های کارآمدی امر به‌ معروف و نهی از منکر کتابی است که در این زمینه نوشته‌ شده است همچنین شیوه برخورد با این‌ها نیز در این کتاب آمده است.
ارسال نظرات