صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - 27 May 2023
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر مهم‌ترین هدف قیام عاشوراست، گفت: امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر زیر ساخت امنیت اجتماعی را فراهم می‌نماید.
کد خبر: ۸۷۵۵۱۵۸
|
۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان قزوین که در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان و به منظور گرامیداشت هفته نیروی انتظامی برگزار شد، اظهار کرد: خدای متعال از بندگانش ساختن جامعه‌ای ایده‌آل و بر اساس بندگی خدا، کرامت انسان، امنیت و عدالت را انتظار دارد تا با ارائه آن به جوامعی که هنوز ایمان نیاورده‌اند، ایمان، معنویت و عدالت توسعه یابد.

وی در ادامه به تشریح اهداف قیام عاشورا پرداخت و تصریح کرد: قیام اباعبدالله‌الحسین (ع) برای اصلاح انحرافات و کژی‌هایی که دیگران در مسیر نبوت و رسالت به وجود آورده بودند، صورت گرفت.

امام‌جمعه قزوین ادامه داد: امام حسین (ع) در همین خصوص می‌فرمایند: اراده کرده‌ام تا امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر کنم و سیره، روش و سبک زندگی جدم و پدرم را به مردم نشان دهم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین به سه ویژگی آمران به معروف اشاره و خاطرنشان کرد: انسان‌ مؤمن کسی است که وقتی در مقابل منکر قرار می‌گیرد، آثار ناراحتی در چهره او دیده شود، زبانش نسبت به منکر معترض باشد و در عمل هم با آن مخالفت کند.

وی با بیان اهمیت امر‌به‌معروف از نگاه امیرالمؤمنین، یادآور شد: امام علی (ع) می‌فرمایند: اگر کسی نسبت به منکر در قلب احساس و اظهار ناراحتی نکند، در زبان هم نسبت به آن اعتراضی نکند و در عمل هم اقدامی در جهت اصلاح منکر انجام ندهد، مرده زنده نماست.

عابدینی با اشاره به خطرات ترک امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر برای جامعه، اضافه کرد: اگر به امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر پرداخته نشود، دین به فراموشی سپرده خواهد شد و آزادگی و حریت جای خود را به تملق‌گویی و چاپلوسی می‌دهد، فساد جامعه را در بر می‌گیرد، انسان‌های رذل و پست به موقعیت‌های اجتماعی می‌رسند و بندگان شایسته خدا به مظلومیت و انزوا کشیده می‌شوند.

امام‌جمعه قزوین بیان کرد: در مبانی دینی بر این مهم تأکید شده که باید در میان انسان‌ها کسانی باشند که امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر کنند؛ چرا که این امر مهم دینی، زیر ساخت امنیت اجتماعی را فراهم می‌نماید

وی اضافه کرد: اگر خدا انسان را برای کرامت آفریده، امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر پاسداری از کرامت و عزت انسان‌هاست.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: امام علی (ع) خطاب به کسانی که امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر می‌کنند فرموده: شما باید بدانید که اقدام به انجام این فریضه دینی، عمر و روزی انسان را کم نمی‌کند، بلکه برای آمر‌ به معروف و ناهی از منکر شرافت و کرامت به بار می‌آورد.

وی در پایان ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی، از تلاش‌های کارکنان و فرماندهان نیروی انتظامی استان قزوین در ایجاد امنیت، دفاع از ارزش‌ها و کرامت انسانی و پاسداری از دین، تقدیر و تشکر کرد.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات