صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - 26 May 2023
نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید بصیرت و آگاهی از جامعه دینی، اسلامی و انسانی رخت بربندد، گفت: انقلاب حسینی یک انقلاب الهی است.
کد خبر: ۸۷۶۱۶۱۱
|
۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، بهمن طاهرخانی در مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) در جمع عزاداران حسینی شهرستان تاکستان ضمن تسلیت ایام ماه محرم به بصیرت عاشورایی اشاره و اظهار داشت: با توجه به قیام عاشورا امید است آحاد مردم جامعه پیرو حقیقی و عمل‌گرا در راه زنده نگه‌داشتن شعائر دینی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، حاکمیتی و ظلم‌ستیزی امام حسین(ع) باشند چراکه امام حسین(ع) و خانواده‌اش برای تحقق آن‌ها و آرمان‌های اسلام به شهادت رسیدند و یا به اسارت رفته و مایه‌های تداوم نهضت را فراهم کردند.

وی ادامه داد: در واقع آنچه که امام حسین(ع) برای مبارزه با بدعت‌ها و خودسری‌های حاکمان جبار مست قدرت عرضه کرد، ضامن بقاء و ماندگاری نهضت شد و باید این را خوب دانسته و درک کنیم.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امام حسین(ع) و یارانش کشته نشدند که برای ما همچون داستان‌های حماسی نقل مجالس و بساط شب زنده‌داری‌های بی‌حاصل درست کنند و یکی از پهلوانی‌ها بگوید و جمعی هم از حیرت زور و بازوی جنگ‌آور میدان دهانشان باز بماند و یا سخنانی که هیچ مبنای دینی و عقلی ندارد مطرح شود، بلکه امام حسین(ع) رفت تا این‌ها نباشد.

طاهرخانی اضافه با بیان اینکه نباید بصیرت و آگاهی از جامعه دینی، اسلامی و انسانی رخت بربندد، تصریح کرد: انقلاب حسینی یک انقلاب الهی است و فرماندهی آن را هم مردان خدا، امام حسین(ع) و حضرت عباس علمدار کربلا برعهده دارند و امروز هم باید مسلمانان پیرو راه آن‌ها بوده و حماسه حسینی بیافرینند.

این مسئول مطرح کرد: اگر انسان در دام هوا و هوس گرفتار شود، نمی‌توان امید به تداوم و پایداری ایمان بر اعتقادات داشت و بسیاری از افراد و فرماندهان جنگ که در مقابل فرزندان پیامبر صف‌آرایی کرده بودند از نور وجود پیامبر راه گمشده خداپرستی را پیدا کرده و خود از سرداران غزوات و جنگ‌های پیامبر با کفار بودند.

طاهرخانی خاطرنشان کرد: اگر آگاهی و بصیرتی که روشن ضمیری و عشق سرچشمه آن باشد انسان را از مسیر جهالت دور کرده و از حب جاه، مقام، ثروت‌اندوزی و سیطره بر بیت‌المال مسلمین و ریختن خون مردم مظلوم که ویرانگر است، دوری می‌کند.

وی با بیان اینکه بصیرت و معرفت درس آ‌کادمیک و کلاسی صرف نیست و بخش عمده آن از سرچشمه روان عشق و دلدادگی است، گفت: برخی از انسان‌ها در اعصار گذشته و همچنین برخی که در عصر تکنولوژی، نانوتکنولوژی و دانش‌بنیان بوده، با تمام دانش و احاطه بر علوم و فنون روز از بصیرت بی‌بهره هستند؛ در واقع مجهز به سخت افزار بوده اما بصیرت که بخش نرم‌افزاری است از آن محروم هستند.

7001/پ30/ب

ارسال نظرات