صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - 25 May 2023
سرپرست اداره‌کل هواشناسی گلستان خبر داد؛
سرپرست اداره‌کل هواشناسی استان گلستان گفت: با نفوذ سامانه بارشی، دمای این استان شمالی از امروز شنبه تا سه‎شنبه هفته جاری بین هشت تا 12 درجه سانتی‎گراد کاهش می‎یابد.
کد خبر: ۸۷۶۲۰۱۸
|
۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان به نقل از فارس نوربخش داداشی اظهار کرد: الگوهای پیش‎یابی جوی، حاکی از وزش باد نسبتاً شدید، بارش پراکنده و وقوع رعدوبرق احتمالی از بعدازظهر روز جاری است.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت تا روز یکشنبه، با مواج شدن سواحل جنوبی دریای خزر، ارتفاع موج بین یک تا دو متر و سرعت باد نیز حداکثر تا 60 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

داداشی با اشاره به موج دوم تحولات جوی از عصر دوشنبه هفته جاری اذعان کرد: از بازه زمانی یاد شده تا اواخر وقت سه‎شنبه ضمن تداوم مواجی شدن دریا، حداکثر سرعت باد گاهی تا بیش از 70 کیلومتر بر ساعت و حداکثر ارتفاع بین دو تا سه متر پیش‎بینی می‎شود.

وی یادآور شد: در این روزها توصیه می‎شود، علاوه بر پرهیز از شنا، پره‎های ماهیگیری صید و صیادی و دریانوردی نیز ضمن رعایت مسائل ایمنی با توجه به  اوضاع جوی مراقب باشند.

عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به اثرات شرایط جوی بر استان اضافه کرد: در این مدت برخی از جاده‎های کوهستانی استان مه‎آلود خواهد بود، که موجب کاهش دید افقی خودروهای عبوری در این مسیرها می‎شود.

 داداشی یادآور شد: بیشترین کاهش دمایی استان نیز طی روزهای ایام آینده از دوشنبه تا سه‌شنبه خواهد بود و استان فصل سرما را اندک اندک تجربه خواهند کرد.

وی ادامه داد: سامانه بارشی از اواخر وقت سه‎شنبه از سواحل جنوبی دریای خزر عبور کرده و پس از آن شرایط جوی استان به حالت عادی باز خواهند گشت.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان گلستان با اشاره به صدور اطلاعیه جوی و ارسال آن برای دستگاه‎های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان افزود: این اطلاعیه به شکل نمابر برای دستگاه‎های یاد شده به ویژه اداره کل مدیریت بحران استان ارسال و در فضای مجازی نیز به کاربران اطلاع‎رسانی شده است.

 داداشی یادآور شد: از تمامی هنرمندان گلستانی انتظار می‎رود، نسبت به اطلاعیه‎ها و اخطاریه‎های ارسالی از سوی اداره کل هواشناسی استان و کشور حساس بوده و آن را بسیار جدی بگیرند.  

 وی خاطرنشان کرد: پشت اکثر این هشدارهای هواشناسی، نظرات کارشناسی است و با توجه به این هشدارها می‎توان از وقوع حوادث احتمالی که موجب در خطر قرار دادن ایمنی افراد می‎شود، جلوگیری کرد.

 اداره کل هواشناسی استان گلستان طی یک اطلاعیه، از تغییرات جوی طی روز جاری تا سه‎شنبه هفته جاری خبر داد و پیش‎بینی کرد طی این مدت دمای هوای استان تا 12 درجه سانتی‎گراد کاهش خواهد یافت.

با این اطلاعیه هواشناسی می‎توان پیش‎بینی کرد که گلستان اندک، ‎اندک سرمای پائیزی را توأم با بارش تجربه خواهند کرد و با نزدیک شدن به آبان‎ماه، دمای هوای استان نیز روبه کاهش خواهد گذاشت.

هوای گلستان هم‎اکنون ابری است و پس از بارش اندک صبحگاهی انتظار می‎رود، از عصر امروز بارندگی‎ها از شتاب بیشتری برخوردار شود و دمای هوا نیز کاهش یابد.

دمای کنونی استان گلستان به طور میانگین بین 16 تا 21 درجه سانتی‎گراد متغیر است و با رطوبت بالای 60 درصد، باد ملایمی نیز در حال وزیدن است.

ارسال نظرات