صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - 28 May 2023
كارشناس مذهبي گفت: برائت و بيزاري ما نسبت به دشمنان اهل بيت (ع) نبايد كوركورانه و بدون شناخت باشد؛ چه بسا اگر اينگونه باشد آنگاه پيروي و حب ما به عنوان دوستان اهل بيت(ع) بدون شناخت و سطحي خواهد بود.
کد خبر: ۸۷۶۲۲۳۶
|
۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در سمنان، حجت الاسلام والمسلمين ميري در نشست بصيرتي كه با حضور  پاسداران سپاه استان سمنان در حسينيه شهداي اين يگان برگزار شد، اظهار داشت: بايد مفاهيم اعتقادي و آنچه را بر زبان جاري مي كنيم همراه با شناخت و آگاهي باشد و معنا و مفهوم آن را به درستي درك كنيم.

وي يكي از اين مفاهيم را برائت و بيزاري جستن از بدي ها و گناه عنوان كرد و افزود: برائت و بيزاري ما نسبت به دشمنان اهل بيت (ع) نبايد كوركورانه و بدون شناخت باشد؛ چه بسا اگر اينگونه باشد آنگاه پيروي و حب ما به عنوان دوستان اهل بيت(ع) بدون شناخت و سطحي خواهد بود.

اين كارشناس مذهبي گفت: يكي از راه هاي شناخت و برائت جستن از دشمنان همانا بررسي عملكرد جبهه و سپاه كفر و عناد است؛ يعني پستي و پلشتي انسان هاي دنيا پرست را بايد ببينيم و بشناسيم تا به درك خوبي از خوبي ها و زيبايي هاي معنوي برسيم.

حجت الاسلام ميري با بيان اينكه ريشه گناه وجود انسان هاي گناهكار است، بيان داشت: وقتي لعن عمر بن سعد را بر زبان جاري مي كنيم بايد بشناسيم و بدانيم كه اين عمر بن سعد چه كرده است و بازد زندگي و حالات گذشته اش را بازخواني كنيم كه چه شده است كه عمربن سعد لايق لعن شده و از رحمت واسعه خداوند فاصله گرفته است.

وي افزود: لعن يك خواسته و دعا در مواجهه با انسان هاي بد است بدين معنا كه از خدا خواسته مي شود كه رحمت از اين انسان بد گرفته شود و عذاب اليم شامل حالش شود.

اين كارشناس مذهبي بيان داشت: لازمه خواسته ها و دعا در حق انسان هاي خوب و بد نيز آن است كه وقتي دعايي خوب يا بد در حق كسي مي كنيم؛ ابتدا مفهوم و معناي رحمت و لعنت و عذاب را درك كنيم و به شناختي درست برسيم و بايد گفت تنها در صورت اين شناخت عميق و درك صحيح است كه مي توانيم به لذت معنويات دست يابيم و همه وجودمان در تمناي دريافت رحمت واسعه خداوند باشد و با تمام وجود از عذاب و لعنت هراس داشته باشيم و از آن برائت بجوييم.

حجت الاسلام ميري با بيان اينكه تأكيد بر مفاهيم و شناخت واقعي آن انسان را بصير و بيدار و آگاه مي كند، افزود: ما نسبت به دشمنان اهل بيت(ع) يكي از چيزهايي كه لازم داريم برائت و بيزاري جستن است؛‌ چرا كه جبهه كفر اتباع يزيد و يزيديان هستند و افرادي متكبر و مستكبر هستند؛ همچنان كه امروز اين استكبار در مستكبران عصر حاضر وجود دارد و ما به شدت از آنها همچون آمريكا و اسرائيل برائت مي جوئيم.

وي اظهار داشت:‌انسان هاي پست و فرومايه تحت ولايت شيطان و انسانهاي دنيا پرست هستند و يك ديندار واقعي بايد در او برائت از چنين انسان هايي مشهود باشد؛ يعني دينداران جامعه نبايد شعارگونه عمل كنند و بايد خود را اصلاح كنند تا بتوانند در ديگر افراد جامعه تأثيرگذار باشند.

اين كارشناس مذهبي گفت: انسان گناهكار با هر گناهي كه مرتكب مي شود فاصله خود را با اولياء طاغوت و شياطين كم مي كند؛ بنابراين اگر مي خواهيم حكومت اسلامي به جلو حركت كند و به حكومت مهدوي متصل شود؛ بايد از جبهه كفر و هر گونه بدي و زشتي و گناه است فاصله بگيريم.

ارسال نظرات