صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - 22 May 2023
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن تأکید بر اهمیت تأمین امنیت جانی دانش‌آموزان و جوانب رفاهی در اردوهای راهیان‌نور، خواستار ایجاد حال‌و‌هوای متناسب آن روزها در مناطق عملیاتی برای دانش‌آموزان شد.
کد خبر: ۸۷۶۳۱۸۸
|
۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۱
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج،  اصغر مسعودی با انتقاد از این که در تبیین مفاهیم دفاع‌مقدس آن طور که باید و شاید سرمایه گذاری لازم صورت نگرفته است، گفت: 8‌سال دفاع‌مقدس برکات بسیار زیادی داشت اما متاسفانه در حفظ و انتقال این برکات کوتاهی‌هایی صورت گرفت؛ در حالیکه می‌توانستیم سرمایه‌گذاری بهتری در حوزه هنر و به ویژه سینما با موضوع دفاع‌مقدس داشته باشیم.
نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایرانیان در این دوران هشت ساله، استقلال، حریت و شرف خود  را حفظ کرده و به خودباوری‌ رسیدند، افزود: جنگ تحمیلی 2887‌روز طول کشید و در این مدت 793‌روز حمله اصلی صورت گرفت و 72‌هزار نفر را اسیر کردند؛ اما به جرات می‌توان  گفت نسبت به عظمت جنگ و معرفی دفاع‌مقدس کوتاهی صورت گرفته است؛ یکی از مواردی که می‌تواند این ارزش‌ها را منتقل و خاطرات 8 سال دفاع‌مقدس را زنده کند، بحث اردوهای «راهیان‌نور» است که باید مسئولان مختلف مخصوصا نیروهای نظامی و انتظامی دست به دست یکدیگر داده و زمینه‌ای فراهم کنند تا دفاع‌مقدس برای مردم و بخصوص جوانان تبیین شود.
وی در ادامه گفت: قطعا حضور جوانان در این مناطق انتقال دهنده ارزش‌های معنوی است؛ ضمن آنکه در انتقال خاطرات و ارزش‌ها باید طوری عمل و برنامه ریزی شود تا جذابیت‌های دفاع‌مقدس به صورت دقیق و درست برای نسل جوان بیان شود؛ چراکه اگر حال‌و‌هوای آن زمان به‌درستی تبیین شود، جذابیت‌های خاص خود را دارد و انتقال‌دهنده مفاهیم دفاع‌مقدس خواهد بود.
مسعودی تصریح کرد: باید به مسئله امنیت جانی دانش‌آموزان و جوانبی که در این مسیر مورد اهمیت است و همین‌طور به اطمینان بخشی به خانواده‌ها نسبت به این موضوع توجه شود و تا زمانی که کاروان «راهیان‌نور» به منطقه می‌رسند، برای خانواده‌ها اطمینان خاطر فراهم شود.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: یکی از نیازهای روحی جوانان مسئله معنویت است همانطور که خانواده‌ها به غذای جسمانی فرزندشان توجه دارند اگر بدانند «راهیان‌نور» غذای روحی و روانی فرزندشان را تأمین می‌کند قطعا برای این نیاز روحی ترغیب می‌شوند.
وی با اشاره به این که باید امنیت و امکانات رفاهی در همه موارد در مسیر رعایت و حفظ شود، گفت: بهتر است در مناطق عملیاتی برای تبیین ارزش‌های معنوی دفاع‌مقدس، حال‌و‌هوای آن روزها برای دانش‌آموزان ایجاد شود و فضای آن زمان با تمهیداتی مانند اتوبوس‌های بدون کولر و امکانات و قطارها با صندلی چوبی و ... در بخش‌هایی از بازدید با همان سبک و سیاق بازسازی و در مسیر امنی قرار داده شود تا جوانان با آن حال‌و‌هوا آشنا شده و بازآفرینی همان زمان باشد. این موضوع ضمن جذابیت باعث انتقال فضا و حال و هوای آن زمان خواهد شد.
مسعودی با بیان اینکه اردوهای راهیان‌نور تاثیر مستقیم و خوبی برای انتقال مفاهیم دفاع‌مقدس به نسل سوم و چهارم انقلاب داشته و دارد، افزود: قطعا نسلی که جنگ را ندیده، با آشنا شدن در چنین شرایطی مشتاق آن حال‌و‌هوا  می‌شود و به همین دلیل است که روز به روز تعداد کسانی که مشتاق و داوطلب حضور در برنامه های راهیان‌نور هستند، زیادتر می‌شود و اثر گذاری مستقیم دارد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بر تبیین صحیح و درست حال‌و‌هوای آن زمان تأکید کرد و گفت: گاهی اوقات ممکن است در تبیین آن شرایط تنگ‌نظری‌هایی دیده شود یا تمام جوانب قضیه به‌درستی تبیین نمی‌شود؛ به عنوان مثال در کنار آن حجم از جنگ و بمباران و ناله‌های معنوی و نماز شب خواندن، خوشی‌ها و شادی‌های عرفانی بسیاری هم داشتند؛ حال‌و‌هوای  روحی و معنوی شادی که در کنار حالت روحی معنوی دعا بود. لذا اگر مسئولان بتوانند به صورت دقیق شاخصه‌ها و معرفی افراد آن دوره و آن زمان را بیان کنند، در آشنایی نسل سوم و چهارم انقلاب با مفاهیم دفاع‌مقدس موثر خواهد بود./

ارسال نظرات