صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - 24 May 2023
رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس گفت: اگر در کشور جلوی پولشویی گرفته شود در درون‌زایی اقتصاد مقاومتی موفق خواهیم بود و برون‌زایی آن نیز منوط به رقابت در بخش صادرات است.
کد خبر: ۸۷۶۶۴۷۱
|
۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، منصور مرادی در پنجمین نشست شورای اداری استان کردستان که با حضور معاون رئیس جمهوری در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد، اظهار کرد: کردستان ظرفیت‌های بالایی در زمینه نیروی انسانی توانمند و متخصص و همچنین منابع خاک و آبی دارد که باید از آنها در راستای توسعه استان استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اثرات تحریم‌ها و نیز ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام ‌معظم رهبری، باید استفاده بهینه از این امکانات و ظرفیت‌های استان با برنامه‌ریزی دقیق و اولویت‌دار، به توسعه استان کمک کرد.

رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده درست از سرمایه‌های اجتماعی کردستان یک ضرورت است و همچنین عمل به قانون و اجرای آن به صورت برابر، به نحوی که همه را شامل شود، از مهم‌ترین مباحث دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مرادی تصریح کرد: در حالی که اقتصاد باید رقابتی باشد در برخی جاها رفاقتی است و این امر ضربه‌های جبران ناپذیری را به بخش اقتصاد وارد می‌کند.

وی اظهار داشت: به منظور افزایش بهره‌وری و اثربخشی افراد، توجه به موضوع شایسته‌‌سالاری در واگذاری پست‌های مدیریتی الزامی است.

به گفته رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی، برخورد جدی با مفاسد اداری، سیاسی و اجتماعی از دیگر مباحثی است که لازمه برنامه‌ریزی‌های دقیق است.

مرادی در ادامه و یادآوری بحث اقتصاد مقاومتی، گفت: برخی‌ها فکر می‌کنند مجری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تنها دولت است در صورتی که سایر قوا نیز مسوولیت دارند و باید در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تمام توان و تلاش خود را به کار گیرند.

وی تصریح کرد: یکی از اولویت‌های مهم و مورد تاکید مسوولان کلان کشوری خصوصی‌سازی است و این در حالی است که برخی‌ها شبه‌دولتی وارد می‌شوند.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی، واضح نبودن داده‌های اطلاعاتی را از دیگر مشکلات و چالش‌های کشور و استان کردستان دانست و اظهار کرد: تنها در صورت داشتن اطلاعات و داده‌های درست می‌توانیم برنامه‌ریزی‌های مناسب و اصولی و در نتیجه توسعه متوازن را در کشور داشته باشیم.

مرادی داشتن اطلاعات کافی و قابل استناد و به روز را از نیازهای اصلی در کشور خواند و افزود: اگر این اطلاعات به روز و درست باشد، میزان دریافت مالیات نیز واقعی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بحث بانک‌ها و حقوق‌های نجومی نیز از دیگر مباحث نگران‌کننده در کشور است، چراکه پرداخت بانک‌ها براساس جذب منابع بوده و این مهم باید مورد بررسی قرار گیرد.

مرادی گفت: بانک‌های عامل در کشور ما تنها به فکر جذب منابع هستند و اگر جلوی پولشویی گرفته شود در زمینه درون‌زایی اقتصاد مقاومتی موفق خواهیم بود و برون‌زایی نیز منوط به رقابت در بخش صادرات است که باید با تسهیل‌گیری در این زمینه بستر تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را فراهم سازیم.


ارسال نظرات