صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - 30 May 2023
کد خبر: ۸۷۶۷۵۱۴
|
۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، حجت الاسلام و المسلمین احمدی عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین (ع) و عضو ستاد تحول شورای هماهنگی تبلیغات کشور و نماینده سابق مقام معظم رهبری در دانشگاه امام حسین(ع) طی یادداشتی نسبت به هجمه و هتاکی های صورت گرفته به انقلاب ، مقدسات و شهدای مدافع حرم و ... در تریبون آزاد انجمن اسلامی دانشگاه منابع طبیعی گرگان که در روز یکشنبه مورخ 2 آبان ماه برگزار شده بود واکنش نشان داد .
 
متن یادداشت این عضو هیئت علمی دانشگاه به این شرح است :
 
گزارشی از تریبون آزاد در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی در گرگان دیدم که پیش از آن که به مباحث موافقان و مخالفان و مباحث مطروحه و ارزیابی آن بپردازم به کم کاری نهادهای بصیرت افزا در دانشگاه و دستگاه های فرهنگی در سطح جامعه پی بردم به خصوص در این ایام که ماه محرم و ایام تبلیغ و ترویج فرهنگ عاشورایی است و انقلاب اسلامی ایران با الگو گیری از عاشورا به پیروزی رسیده است .
 
اینکه جوان دانشجوی ما هنوز مبانی اولی چرایی انقلاب اسلامی را نمی داند و از سر شوق مباحثی را مطرح می کند که فراتر از قالب فکری اوست و به اصل و فرع انقلاب می تازد و از الفبای گفتمان و اجرای تریبون آزاد با بحثی حساسیت زا آغاز می شود , مبیّن این حقیقت است که تیغ را به فردی ناشی سپرده اند که معلوم است فردی که بلوغ سیاسی ندارد و هنوز نمی تواند تشخیص دهد که تریبون آزاد باید با چارچوب و الزاماتی همراه باشد وگرنه ممکن است به خطا رود .
 
راقم این سطور نمی گوید همه و همه یکنواخت بیاندیشند ؛ هرگز اعتقاد ندارد که نبایستی افراد و دولت و نهاد ها نقد شوند ، بلکه معتقد است که نقد منصفانه لازمه تعالی و ترقی دولت ها و موجب امنیت نهادها و افراد است .
 
در این خصوص مدیران مربوطه در دانشگاه مورد اشاره بایستی قبل از سپردن تریبون آزاد , فرهنگ گفتمان منطقی و دو سویه را آموزش داده و سپس تریبون را در اختیار قرار دهند . اینکه شخصی درک ناقص و نادرستی از اسلام دارد و دین مبین اسلام را در شریعت نمی داند و مدعی است که جنبه انسانی اسلام برایش مهم است در واقع نه شریعت را می شناسد و نه اطلاعی از مبانی انسانی در متن اسلام دارد .
 
اینکه شخصی به چهره سیاسی سوخته ای همانند یکی از سران فتنه 88 اشاره می کند و با بردن نام او در تریبون سخن می گوید با پیشینه انقلاب اسلامی آشنایی نداشته که در طی این حدود 40 سال از انقلاب افرادی همانند بنی صدر ، رجوی ، بازرگان و ... در عرصه سیاسی راه یافتند و لطماتی به انقلاب اسلامی زده و کشور و مصالح ملی را در معرض خطر جدی قرار دادند و سرانجام با فضاحت تمام کشور را ترک کردند و یکی از اعتبار افتاد و مردم او را خائن دانستند و دیگری با لباس زنانه از کشور فرار کرد و دیگری به دامن صدام و آمریکا و صهیونیست ها پناهنده شد .
 
این جوانان عزیز و محترم نمی دانند که برای حفظ وجب به وجب غرب و شرق و جنوب و شمال کشور خون شهیدان ریخته شده است تا ایران عزیز از چنگال صدام تکریتی و اشرار و منافقین کور دل رهایی یابد , برای حفظ نوامیس ملی , هنوز رزمندگان و جانبازان بزرگمرد ایران اسلامی به خیل شهیدان می پیوندند , حضور دلاور مردان ایران به عنوان مدافع حرم نه از باب حضور جنگاوران ما در کشور دیگری است بلکه خط مقدم ایران تفاوت پیدا کرده و از خوزستان به سوریه تغییر کرده است و اگر امروز ایثارگران ایران اسلامی در دفاع مستشاری و دفاعی حضور نیابند , بایستی در کرمانشاه و همدان و... به دفاع و نبرد با دشمنان بپردازیم .
 
برخی از این جوانان جویای نام که در تریبون آزاد سخنان آزار دهنده ای داشتند و به دولت قبلی و کنونی اشاره کردند و نظام و روحانیت و ... را مورد حمله قرار دادند به این حقیقت التفات ندارند , نظام جمهوری اسلامی و مدیران عالی و میانی و صنفی را نباید با انقلاب اسلامی برابر بدانند , مدیران نظام خدمت می کنند و در میان آحاد آن افرادی هم هستند که خیانت می نمایند ، اما تاختن بی رحمانه به انقلاب اسلامی و تخطئه انقلاب اسلامی بعد از سال 57 و نادیده انگاشتن خدمات نظام خالی یکی از احتمالات ذیل نیست :
1- افرادی از این جمع از افراد نفوذی سازمان منافقین بوده باشد که نگاه خصمانه با انقلاب اسلامی دارند و بدلیل سیلی محکمی که از مردم انقلابی ایران خوردنده اند , سر آشتی با انقلاب و مردم انقلابی ندارد .
2- برگزار کنندگان نبایستی از نفوذ مزدورهای جماعت بهائیت , فمینیست ها , کمپ کمونیست ها , سلطنت طلبان , سلفی ها و... غافل شوند . زیرا همه گروه های یاد شده , راه خود را از طریق فضای مجازی , ماهواره و وسائل ارتباطی دیگر دریافت می کنند و در لباس و قد و قواره دانشجویی و دانشگاهی و در مواقعی هم هدایت و حمایت چنین برنامه هایی را در دست می گیرند و عقده گشایی می نمایند , بطوریکه افراد غافل آلت دست آنان قرار می گیرند ولی اصالتا صیانت از ساحت دانشجو و دانشگاه به عهده متولیان آن است.
در پایان ؛ مسئولان دانشگاه از صدر تا ذیل آن ، از ریاست تا نهادهای فرهنگی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی باستی پاسخگو باشند که چرا بستری را فراهم ساخته و مدیریت ننموده اند که به همه ارزشهای انقلاب و مبانی اسلامی اهانت شود.
 
دستگاه های نظارتی و امنیتی موظف هستند موضوع را پیگیری نمایند . معاونت سیاسی و امنیتی استانداری , اداره کل اطلاعات , سازمان اطلاعات سپاه پاسداران , دستگاه قضایی و ... بایستی با این اهانت ها برخورد ارشادی و برای عوامل و مجریانی که تعمدا فضاسازی کرده تا به مقدسات مردم توهین شود برخورد قضایی نمایند .
 
این حداقل خواسته عمومی است که چنین رفتارهایی که سالیانی سابقه کمتری داشته و بعد از رسوایی جریان منافقین , اتفاقی که جدید محسوب می شود را برخورد نموده تا اینکه تکرار نگردد .
 
پیشنهاد می شود که در آستانه نزدیک شدن به انتخابات 96 در مجموعه دانشگاه های استان هسته ای تشکیل شده و چنین اقداماتی را مدیریت ، نظارت , کنترل و هدایت نمایند تا اینکه از موارد ناصواب و خطاهای مشابه آنچه که اتفاق افتاد جلوگیری شود .
 
احمدرضا احمدی - عضو هیات علمی دانشگاه
ارسال نظرات