صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 20 May 2023
مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه امام رضا(ع) گفت: بی‌احترامی و بی‌توجهی برخی مسئولان نسبت به خانواده شهدا و کمرنگ شدن فرهنگ ایثار و شهادت و روحیه جهادی یک حرکت خائنانه و ضد ارزشی است.
کد خبر: ۸۷۷۱۲۴۸
|
۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، دکتر حسن باخرد عصر امروز در یادواره 40 شهید دانش آموز تربت جام با گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی و  یاد و خاطره مجاهدان عرصه علم و دانش بویژه شهید حسین فهمیده با اشاره به امتیازات شهیدان معرکه جنگ افزود: شهید معرکه جنگ را خداوند قبض و روح می کند، غسل و کفن ندارد، زنده اند، نزد خدا روزی می خورند و ناظر بر اعمال همه ما هستند.

این راوی دفاع مقدس با اشاره به وصیت شهدا و دین و حقی که بر گردن ما دارند، یادآورشد: امروز باید بیش از گذشته ادامه دهنده راه این مجاهدان فی سبیل الله باشیم و نگذاریم حرف ولایت فقیه به عنوان سکاندار کشتی انقلاب اسلامی بر روی زمین بماند.

وی تقویت روحیه استکبارستیزی و جهادی و زنده نگه داشتن مسیر شهدا را مهمترین مطالبه مقام معظم رهبری در این برهه دانست و متذکر شد: بی‌احترامی و بی‌توجهی برخی مسئولان نسبت به خانواده شهدا و کم رنگ شدن فرهنگ ایثار و شهادت و روحیه جهادی یک حرکت خائنانه و ضد ارزشی است.

وی تصریح کرد: استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل با تشکیل گروه های داعشی،تکفیری و... به دنبال جنگ افروزی و اختلاف در منطقه هستند که توهین به مقدسات اهل سنت دفاع از صهیونیسم و آمریکا وپرداختن به اختلافات قومی، دینی و مذهبی  تیز کردن شمشیر دشمن است.

با خرد خطاب به دانش آموزان خاطر نشان کرد: شهدا از شما محصلین عزیز می خواهند با مجاهدت ،علم آموزی و بصیرت افزایی از ولایت فقیه پشتیبانی کنید چون طبق وصایای شهدا ولی فقیه جان و قلب همه آنان است.

رزمنده و راوی جنگ با بیان این مطلب که شهدا فرصت طلب بودند ابراز داشت: شهدا از فرصت به دست آمده کمال استفاده را بردند و با همه آمال و آروزهایی که داشتند برای دفاع از انقلاب و اسلام کلاس درس را ترک و به جبهه ها شتافتند و در نهایت به فیض عظمای شهادت نایل آمدند.

وی با اشاره به  گستردگی جنگ نرم دشمن و لزوم مقابله با آن تأکید کرد: دانش آموزان عزیز به عنوان افسران عرصه جنگ نرم ضمن  بررسی آسیب ها و تهدید های فضای مجازی و شبکه های اجتماعی پوزه استکبار جهانی را در این عرصه بزنند تا همانند شهدا ستاره شوند.

در ادامه رئیس اداره آموزش و پرورش تربت جام گفت: در دهه 60 بیش از 36 هزار شهید دانش آموز و 40 شهید محصل این شهرستان به نمایندگی از این قشر براساس اعتقاد، دین، تکلیف و خلوصی که از دم مسیحایی امام راحل بدست آوردند عازم جبهه شدند.

کامیابی افزود: در هشت سال دفاع مقدس شهدای والامقام با شهادت و از خود گذشتگی از اسلام، قرآن و ارزش های اصلی انقلاب و مسیرعزت و سرافزاری این ملت پاسداری کردند و این حماسه و افتخار آفرینی تکرار شدنی نیست.

گفتنی است؛ یادواره 40 شهید دانش آموز و سه هنر جوی هنرستان کشاورزی امام جعفر صادق (ع) شهیدان زیبایی، رمضانی و نیازی فر شهرستان تربت جام  در سالن اجتماعات این مرکز آموزشی با حضور مسئولان اجرایی، نظامی، انتظامی، عقیدتی، فرهنگیان و دانش آموزان برگزار شد و در پایان مراسم از خانواده سه شهید هنرجو با اهدا لوح سپاس و هدایا تجلیل شد.

 

 

 


ارسال نظرات