صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - 26 May 2023
سیاوش غیبی پور با بیان اینکه کارت اعتباری خرید کالا به دلیل محدودیت در تنوع کالای قابل خرید با اقبال مردم مواجه نشد افزود: کارت اعتباری برای خرید انواع کالای داخلی و خارجی قابل استفاده است که نوعی انحراف است.
کد خبر: ۸۷۷۴۸۲۴
|
۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹

سیاوش غیبی‌پور اقتصاددان و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با بیان اینکه کارت اعتباری خرید کالا به دلیل محدودیت در تنوع کالای قابل خرید با اقبال مردم مواجه نشد افزود: کارت اعتباری برای خرید انواع کالا و خدمات اعم از تولید داخل و خارج قابل استفاده است در بازار لوازم خانگی بخش عظیم کالاها خارجی است و از دید خریدار تفکیک بین کالاهای داخلی و خارجی دچار مشکل است از اینرو کارت اعتباری از مسیر اصلی اهداف خود فاصله گرفته است. قرار بر این بود تا کارت اعتباری به سمت تولید داخلی هدایت شود و موجب اشتغالزایی شود ولی آنچه مشاهده می‌شود خلاف اهداف پیش بینی شده است.

این اقتصاددان بیان کرد: اگر کالای ایرانی که در کارت اعتباری مشخص شده است فاقد کیفیت لازم باشد مسلم است که مردم با هزینه چند برابری کارت اعتباری را برای خرید کالای خارجی در نظر می‌گیرند لذا دسته بندی، در نظر داشتن کیفیت، متنوع کردن کالاها و فروشگاه‌ها عاملی موثر است تا از انحراف فعلی کارت‌های اعتباری جلوگیری شود.

 غیبی پور خاطر نشان کرد: حق انتخاب خریدارن در کارت اعتباری رعایت نشده است.
ارسال نظرات