صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - 26 May 2023
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان از افتتاح نمایشگاه وقف در 10 غرفه در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۸۵۵۷۶
|
۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان به نقل از فارس، حجت‎الاسلام عباسعلی مهدوی‎راد صبح امروز در حاشیه بازید نمایشگاه دهه وقف که در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان افتتاح شد، اظهار کرد: این نمایشگاه به مدت 10 روز پذیرای علاقمندان به سنت حسنه وقف است.

وی در خصوص موضوعیت غرفه‎های این نمایشگاه تصریح کرد: غرفه بهره‎وری و بنیاد توسعه، سرمایه‎گذاری، فعالیت‎های عمرانی، فرهنگی، قرآنی، کودک و نوجوان، مشاوره وقف، ایستگاه سلامت، همه واقف باشیم، تحقیق، حراست و عملکرد سالانه اداره اوقاف و امور خیریه از محل موقوفات به عموم مردم اطلاع‎رسانی می‎شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان با اشاره به 10 پروژه عمرانی از طریق جذب سرمایه‎گذار انجام گرفته است، افزود: اکثر این پروژه‎ها مسکونی بوده که به صورت مشارکتی با همکاری اوقاف و سرمایه‎گذار بخش خصوصی به سرانجام رسیده است و سرمایه‎گذار نیز از عواید آن بهره‎مند می‎شود.

مهدوی‎راد با تاکید بر اینکه پروژه‎های مشارکتی بر اساس نیت واقف عملیاتی می‎شود، ابراز کرد: 80 درصد موقوفات استان گلستان و شهرستان گرگان به منظور اطعام‎دهی عزاداران سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) است.

وی نقش رسانه‎ها را در فرهنگسازی سنت حسنه وقف با توجه به نیاز روز جامعه مهم خواند و گفت: در بخش سلامت، بهداشت، تعلیم و تربیت، کودکان بی‎سرپرست، وقف ائمه‎اطهار (ع)، حضرت زهرا (س) و امام صادق (ع) وقف صورت نگرفته است، بسیاری از تهی‎دستان که نیازمند مساعدت هستند وقفی برای کمک به آنها نداریم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان با اشاره به اینکه وقف قرآنی در استان و شهرستان بسیار کم است، اظهار کرد: با وجود آنکه سازمان اوقاف و امور خیریه در فعالیت‎های قرآنی بسیار خوب ظاهر شده اما در موقوفات قرآنی نیازمند نگاه ویژه است.

مهدوی‎راد با بیان اینکه در شهرستان گرگان 13 وقف جدید داشتیم، گفت: نخستین وقف خانوادگی استان گلستان در شهرستان گرگان بود خانواده صغیری «6 نفر» سهم‎الارث پدرشان واقع در باغ گلبن را وقف کردند، در چند روز آینده نیز وقف خانوادگی دیگری توسط 6 نفر اتفاق می‎افتد خوشبختانه وقف مشارکتی خیلی خوب در جامعه فرهنگسازی شده است.

وی تصریح کرد: با وجود مشکلات اقتصادی که خانواده‎ها درگیر آن هستند شاید وقف کردن سخت باشد اما سبک وقف مشارکتی در جامعه نهادینه شده است، شعار سازمان اوقاف «همه واقف باشیم» است هر شخص می‎تواند کتاب داستان و یا قرآن را وقف کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان با اشاره به اینکه دو پروژه مسکونی در هفته وقف کلنگ‎زنی می‎شود ارزش ریالی این پروژه‎ها را 850 میلیون تومان ذکر کرد و گفت: موقوفه «بی‎بی زهرا» و موقوفه لمسکی از محل سرمایه‎گذار در بافت قدیم گرگان کلنگ‎زنی می‎شود.

مهدوی‎راد با اشاره به اینکه دو واحد تجاری در هفته وقف به بهره‎برداری خواهد رسید، ابراز کرد: افتتاح این پروژه در محل «دربنو» و آفتاب نهم اتفاق می‎افتد.

وی با بیان اینکه گرگان بیشترین موقوفات، رقبات و بقعه متبرکه را در خود جای داده است، گفت: 2 هزار و هشت موقوفه، 53 هزار رقبه و 46 بقعه در شهرستان گرگان وجود دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات