صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - 24 May 2023
بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان قم در بیانیه‌ای به مناسبت ۱۶ آذر، روز دانشجو اعلام کرد: امروز جنبش دانشجویی کشور بیش از هر زمان دیگری به استقلال و استکبارستیزی نیاز دارد. اما استقلال دانشجوی امروز نباید ابزار دست احزاب و گروه‌های سیاسی قرار بگیرد.
کد خبر: ۸۷۸۷۵۹۶
|
۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان قم در بیانیه‌ای به مناسبت ۱۶ آذر، روز دانشجو اعلام کرد: امروز جنبش دانشجویی کشور بیش از هر زمان دیگری به استقلال و استکبارستیزی نیاز دارد. اما استقلال دانشجوی امروز نباید ابزار دست احزاب و گروه‌های سیاسی قرار بگیرد.
 
متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

بِسمِ اللّهِ الرَّحمَنِ الرَّحِیمِ

يُرِيدُونَ أَنْ يُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَيَأْبَى اللَّهُ إِلَّا أَنْ يُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ

مى‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش كنند، و خدا جز به كمال‌رساندن نور خود نمى‌خواهد. هر چند كافران را خوش نيايد.  (سوره توبه آیه۳۲)

۱۶ آذر نماد بیداری انسان‌هایی آگاه بر تاریکی‌های زمانه خویش و نماد همیشه در صحنه و هوشیار بودن دانشجو و دانشگاه در تمامی تحولات کشور است. تا دل‌های روشن در میان نباشد طاغوت و سیاهی و ظلم و بیداد از میان نمی‌رود. این سرود شوم قرن‌هاست که بر جهان و ملت‌ها سایه افکنده است.

۱۶ آذر روزی است که لاله‌های وطن در خون تپدند و کالبدشان بر پای مستکبران و مستبدان همچون خیمه‌های سوخته آرام گرفت. دانشجوی ایرانی در طول تاریخ معاصر اثبات کرده است که بینشی عمیق نسبت به اوضاع موجود در اجتماع دارد و به موقع و پیشاپیش همگان واکنش نشان خواهد داد.

دانشجو مظهر بیداری و دانشگاه نماد آگاهی‌رسانی و مبدا تحولات کشور است. استقلال و آزادی و امنیت فضای دانشگاه به موازات استقلال،‌ آزادی و امنیت روانی واخلاقی جامعه است. محدود کردن دانشگاه به معنای عدم تحرک و پویایی جوانان انقلابی و مسلمان ماست.

امروز جنبش دانشجویی کشور بیش از هر زمان دیگری به استقلال و استکبارستیزی نیاز دارد. اما استقلال دانشجوی امروز نباید ابزار دست احزاب و گروه‌های سیاسی قرار بگیرد. چرا که دانشجو آزاد است و باید مستقلا جریان اجتماعی فراتر از گروه و حزب ایجاد نموده و آرمان‌های توأم با واقع‌نگری را تا تحقق نهایی به پیش ببرد که در غیر این صورت آلت دست گروه‌ها و احزابی که به دنبال کسب ، حفظ و افزایش قدرتند قرار خواهد گرفت و فاصله زیادی از ویژگی اصلی این جنبش یعنی استقلال پیدا خواهد نمود.

استقلال ، عدم نیازمندی کشور به بیگانگان است که از سویی منجر به جلوگیری از باج‌خواهی و از سویی همت و تلاش بی‌وقفه دانشجویان در عرصه علم و  دانش را می‌طلبد.

استکبارستیزی دیگر ویژگی فراموش نشدنی جنبش دانشجویی نیز ، هر زمان نیاز به مصداق دارد تا مبارزه با آن به فراموشی سپرده نشود.

استکبار امروز مجموعه‌ای از سیاست‌مداران آمریکایی بازورگویی ، جنگ‌افروزی و کشتار مردم بی‌گناه از یک سو و متفکران وابسته با تئوری‌پردازی تامین‌کننده منافع آمریکا از سوی دیگر مصداق بارز آن است و مبرهن است که جنبش دانشجویی باید به صورت نرم به مبارزه همه‌جانبه با آن بپردازد.

نقض برجام ، نشان داد این دولت بدعهد ایالات متحده همچنان با همان خوی استکباری دست از دشمنی و سنگ اندازی در مقابل ملت و نظام اسلامی ما بر نداشته و در هیچ عرصه دیگری قابل اعتماد نیست.

‌اعتماد به آمریکا و تکرار بدعهدی و بدقولی این کشور از جمله موضوعات مهمی بوده است که رهبر معظم انقلاب بار‌ها درباره آن هشدار دادند و این درحالی است که طی سالهای اخیر و با شدت گرفتن روند توافق ایران با ۵+۱ این هشدار‌ها به مسئولین رنگ جدی تری به خود گرفت.

ایشان با تعابیر مختلف و مثال‌های فراوانی به بد عهدی‌ها، عهد شکنی‌ها و سخنان و سیاست‌های متناقض آمریکایی‌ها پرداخته و خوش بینی به آمریکایی‌ها را در کنار یادآوری بدعهدی‌های این کشور همراه کرده‌اند.

حضرت  امام خامنه‌ای در بیانات خود هشدار دادند:

« دانشگاه باید بتواند یک جنبش نرم‌افزاریِ همه‌جانبه و عمیق در اختیار این کشور و این ملت بگذارد تا کسانی که اهل کار و تلاش هستند ، با پیشنهادها و با قالبها و نوآوری های علمیِ خود بتوانند بنای حقیقی یک جامعه آباد و عادلانه مبتنی بر تفکّرات و ارزشهای اسلامی را بالا ببرند.

جنبش دانشجویی در کشور ما در تاریخِ ثبت شده و شناخته شده‌ی خود ، همیشه ضد استکبار ، ضد سلطه ، ضد استبداد ، ضد اختناق و بشدت عدالتخواه بوده است.

این برداشت من از جنبش دانشجوئی و نگاه من به جنبش دانشجوئی است: ضد استکباری، ضد فساد، ضد اشرافیگری، ضد حاکمیت تجمل‌گرایانه و زورگویانه، ضد گرایشهای انحرافی؛ اینها خصوصیات جنبش دانشجوئی است.»

در پایان بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان قم ، ضمن پاسداشت روز ۱۶ آذر، روز دانشجو، عهد قدیمی خود را با مقام عظمی ولایت، حضرت امام خامنه ای، آرمان های امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب تازه می کند و اعلام می کند: تا شرک و کفر هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست، ما هستیم.
ارسال نظرات