صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - 30 May 2023
تولید‌ کنندگان کیف و کفش با اشاره به اینکه 200 میلیون جفت کفش نیاز کشور است، گفت: 170 میلیون جفت کفش در کشور تولید می‌شود و بین 30 تا 35 میلیون جفت آن وارد می‌شود.
کد خبر: ۸۷۸۸۴۲۵
|
۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، صادرات کیف و کفش بر اساس گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت سالانه 120 میلیون دلار برای کشور درآمد دارد، در حالی که جا دارد، این میزان به مراتب افزایش یابد. 

صنعت تولید کیف و کفش هم‌اکنون برای 120 هزار نفر در کشور اشتغال ایجاد کرده و در صورت رشد و توسعه آن قطعا افراد بیشتری قابل جذب هستند. 

محمد عرب رئیس هیئت مدیره یک شرکت بزرگ تولید کفش در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه یکی از معضلات تولید این بخش تعرفه گمرکی است، اظهار داشت: با کاهش تعرفه واردات کفش از 75 درصد در سال 94 به 55 درصد، کالای وارداتی نسبت به کالای تولید داخل ارزان‌تر تمام می‌شود و تولید‌کننده داخلی متضرر می‌شود. 

وی با انتقاد از هزینه‌های سربار این بخش تولیدی گفت: این موضوع تولید را کاهش و قاچاق را افزایش می‌دهد. 

رئیس هیئت مدیره این شرکت تولیدی گفت: وضع قوانینی از جمله اخذ مالیات بر ارزش افزوده در بخش تولید هزینه‌ها را افزایش و قدرت رقابت را کم می‌کند. 

وی با بیان اینکه برای تأمین نیاز داخلی سالانه به حدود 200 میلیون جفت کفش نیاز است، بیان داشت: حدود 170 میلیون جفت کفش در کشور تولید می‌شود و بین 30 تا 35 میلیون جفت آن وارد می‌شود. 

عرب با اشاره به واردات قاچاق کفش به عنوان معضل دیگر این بخش تولیدی گفت: عمده نیاز وارداتی کشور به خصوص در بخش کفش‌های کتانی از طریق قاچاق تأمین می‌شود.

* درآمد صادرات ترکیه از کیف و کفش 4 برابر کل درآمد ایران از این بخش است

وی با بیان اینکه صادرات کیف و کفش به عراق سالانه 400 میلیون دلار برای ترکیه درآمد دارد، گفت: این در حالی است که در مجموع کشور ما از این بخش 120 میلیون دلار درآمد دارد و به عبارتی حتی در صادرات به بازارهای منطقه از جمله عراق و ترکیه هم خوب عمل نکرده‌ایم. 

رئیس هیئت مدیره شرکت تولیدی کفش تصریح کرد: قیمت تمام شده بالا به علت وضع قوانین ضد تولید یکی از موانع اصلی صادرات است. 

عرب اظهار داشت: شرکت تولیدی‌اش با توجه به تولید مواد اولیه خود توانسته دست، واسطه‌ها را کوتاه کند و تا حدودی هزینه تولید را کاهش داده  و در عرضه تولید در این بخش مانده است. 

سید جلال حسینی تولیدی کننده دیگر صنعت کیف و کفش با بیان اینکه در 6 سال گذشته صنعت چرم در کشور رشد و شکوفایی قابل توجهی داشته است، گفت: تا 6 سال گذشته بخش قابل توجهی از کیف و کفش از طریق واردات تأمین می‌شد، اما با ظهور برندهای چرمی در کشور این صنعت پیشرفت کرد. 

وی با بیان اینکه در بحث برندسازی در صنعت چرم در کشور اتفاقات خوبی افتاده و مردم با مزیت استفاده از کیف و کفش چرم آشنا شده‌اند، افزود: همین موضوع منجر به رقابت تولید‌کنندگان برای افزایش کیفیت و ارتقاء ماشین آلات تولیدی در این بخش شده است. 

این تولید‌ کننده با توجه به اینکه سود حاصل از این صنعت با توجه به مشکلات بخش کم است، گفت: این مطلب موجب می‌شود، تا سرمایه‌گذاران کمتر به سمت این صنعت روی آورند، در حالی که اگر دولت در مباحث مختلف از جمله اخذ مالیات از تولید حمایت کند، می‌توان جذب سرمایه‌گذاری در این بخش را افزایش داد. 

حسینی با بیان اینکه برندهای خارجی هزینه‌های زیادی را صرف تبلیغات می‌کنند، بیان داشت: این موضوع هنوز در کشور جا نیفتاده، ضمن اینکه تبلیغ برند هزینه تولیدی را افزایش می‌دهد. 

وی بیان داشت: تا چند سال پیش صنعت چرم ایران در خارج از ایران شناخته شده نبود، اما هم‌اکنون با ورود تولید‌کنندگان جدید این صنعت در حال معرفی به کشورهای مختلف دنیا است. 

این تولید‌کننده با بیان اینکه یکی از مشکلات صادرات در بخش کیف و کفش قیمت تمام شده است، گفت: با افزایش کیفیت و برند‌سازی توانسته‌ایم تا حدودی در این واحد تولیدی مشکل را حل کرده و وارد بازارهای خارجی شویم.

ارسال نظرات