صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - 30 May 2023
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شاهرود:
حجت الاسلام شریفی در کارگاه آموزش امر به معروف و نهی از منکر حوزه بسیج جامعه زنان فاطمه الزهرا(س) شاهرود گفت: بانوان ما با حجاب اسلامی خود مروج عفاف و حجاب در جامعه و نشر دهنده این معروف بزرگ هستند.
کد خبر: ۸۷۸۸۶۲۸
|
۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام علی شریفی در کارگاه آموزش شورای امربه معروف پایگاههای بسیج جامعه زنان حوزه فاطمه الزهرا(س) که با حضور اعضای شورای امربه معروف و سرگروههای صالحین در مسجد ابوالفضل (ع) شاهرود برگزار شد در سخنانی با اشاره به اهمیت امر به معروف در قرآن و روایات دینی اظهار کرد: امر به معروف در کنار برپایی نماز آمده و دارای اهمیت ویژه ای از دیدگاه اسلام است و باید همه ما در این خصوص مسئول باشیم و توجه و دقت لازم را داشته باشیم.

وی با اشاره به مصادیق امر به معروف در موضوعات مختلف اعتقادی، خانوادگی، اجتماعی افزود: امر به معروف منحصر به جامعه نیست و ما در زندگی فردی و خانوادگی خود نیز باید امر به معروف و نهی از منکر را مورد توجه داشت.

شریفی خاطر نشان کرد: ما در زندگی فردی و خانوادگی بسیاری مسائل را داریم که نیاز به امر به معروف و یا نهی از منکر دارد مثل استفاده از منابع انرژی و آب که باید اسراف نکنیم و در مصرف درست آن دقت کنیم و این خود اشاعه معروف و جلوگیری از منکر در خانواده است.

وی تصریح کرد: توجه داشتن به رفتار اعضا خانواده و ترویج اعتقادات دینی و توجه دادن به فرایض در بین فرزندان خود امر به معروف در خانواده است.

شریفی بیان کرد: اگر ما این موضوعات را به پیرامون خود بسط نماییم می بینیم که در جامعه نیز ترویج امر به معروف یعنی توجه دادن همگانی به خوبی ها و استفاده درست از مواهب الهی و پرهیز از بدی ها و ناهنجاری های اجتماعی است.

وی ادامه داد: اگر خانواده درست شود جامعه نیز اصلاح می شود و اگر خانواده ها دچار بحران باشند جامعه نیز دچار بحران هایی چون پدیده طلاق و ناهنجاری های گوناگون می شود و باید تلاش کنیم فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ترویج و اشاعه یابد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شاهرود تاکید کرد: در بحث عملی امر به معروف بهترین روش تذکر لسانی با برخورد و رفتار خوش است که اثرگذار می باشد و پیامبر اعظم که اسوه الگوی حسنه است اینگونه رفتار می کردند.

وی افزود: تلاش دشمن در این برهه کمرنگ کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است چرا که با کمرنگ شدن این فریضه دعوت به معروفات و نهی از منکرات کم شده و جامعه ای اینگونه شود کم کم رو به انحطات اخلاقی می گذارد و افراد بی تفاوت به اورات فردی و اجتماعی شده و بی هویت می شوند و تسلط بر این جامعه راحت است.

شریفی عنوان کرد: باید همه تلاش کنیم تا با رفتار و اخلاق فردی بتوانیم نمونه عملی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باشیم و بانوان ما با حجاب اسلامی خود مروج عفاف و حجاب در جامعه و نشر دهنده این معروف بزرگ هستند.

ارسال نظرات