صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 21 May 2023
الهام سادات افروشه
سرپرست برنامه‌ریزی و توسعه سازمان آتش‌نشانی اصفهان گفت:
سرپرست برنامه‌ریزی و توسعه سازمان آتش‌نشانی اصفهان گفت: زمان رسیدن به محل حریق در محدوده شهرداری اصفهان از سال 89 تا 94 کاهش داشته است و این زمان در اصفهان 4 دقیقه و 8 ثانیه است.
کد خبر: ۸۷۹۱۰۱۸
|
۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از غرب اصفهان ، مهدی جان‌نثاری  در جمع اصحاب رسانه به ارائه آمار از فعالیت‌های این سازمان در زمینه‌های مختلف پرداخت و اظهار کرد: در مقایسه آمار حریق در سال‌های 93 و 94 شاهد کاهش 3 درصدی آمار آتش‌سوزی‌های بدون ضایعات در سال 94 هستیم که معادل 62 مورد آتش‌سوزی است و حریق منزل مسکونی، مراکز تجاری و صنعتی، مراکز اقامتی، مراکز رفاهی از جمله مواردی هستند که کاهش داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه هر کدام از این حریق‌ها می‌توانست حریقی به اندازه پارس گاز باشد، افزود: با توجه به بالا رفتن جمعیت، افزایش زیربنای شهری و پیچیده شدن تکنولوژی‌ها حریق در همه جا افزایش پیدا می‌کند.

سرپرست برنامه‌ریزی و توسعه سازمان آتش‌نشانی اصفهان بیان کرد: زمان رسیدن به محل حریق و حادثه در محدوده شهرداری اصفهان با وجود افزایش خودروها و ترافیک از سال 89 تا 94 کاهش داشته است، زمان 3 تا 5 دقیقه طبق استانداردهای جهانی مطلوب به حساب می‌آید که در اصفهان این زمان 4 دقیقه و 8 ثانیه است.

جان‌نثاری تبیین کرد: کل حوادث در سال 94 با افزایش 12 درصدی روبرو بوده، سوانح خودرویی، حوادث کوه، غرق‌شدگی، احتمال تخریب بافت فرسوده، سقوط از ارتفاع و چرخ گوشت از جمله حوادثی هستند که در سال 94 افزایش داشته‌اند.

وی اضافه کرد: در سال 94 آمار حریق ضایعات نسبت به سال قبل 10 درصد افزایش داشته و تعداد کل حریق در این سال 3 هزار و 757 مورد بوده است و واحد پیشگیری سازمان آتش‌نشانی بیش از 325 مکاتبه با شهرداری مناطق در خصوص جمع‌آوری ضایعات داشته است.

سرپرست برنامه‌ریزی و توسعه سازمان آتش‌نشانی اصفهان توضیح داد: در سال 94 به طور متوسط ماهیانه 860 مورد و روزانه 28 مورد اعزام به محل حریق و حادثه گزارش شده است، همچنین 10 هزار و 328 مورد اعزام به محل حریق داشته‌ایم و آمار نجات یافتگان 10 درصد افزایش و آمار فوت شدگان 6 درصد کاهش یافته و تعداد آتش‌نشانان مجروح در این سال 15 نفر بوده است.

جان‌نثاری متذکر شد: در سال 94 با توجه به کاهش آمار ساخت و ساز در شهر اصفهان نسبت به سال قبل، تعداد بررسی نقشه‌های ساختمانی توسط واحد پیشگیری سازمان نیز کاهش یافته است.

وی در ادامه با اشاره به کاهش آتش‌سوزی‌های تجاری گفت: با حدود 4 هزار و 137 بازدید از مراکز تجاری توانسته‌ایم این حریق‌های تجاری را کنترل کنیم.

سرپرست برنامه‌ریزی و توسعه سازمان آتش‌نشانی اصفهان در ادامه به بیان برنامه‌های سازمان برای ایجاد تحول پرداخت و تصریح کرد: پروژه‌های سامانه مدیریت حریق و حوادث، توسعه سامانه شیرهای هیدرانت، سامانه ثبت و هشدار جهت مجوز شرکت‌های نصب کننده سیستم‌های اعلام و اطفاء و توسعه سامانه بیمه حوادث و تکمیلی از جمله پروژه‌های در حال طراحی در سامانه جامع اطلاعات این سازمان هستند.

جان‌نثاری به اقدامات انجام شده در حوزه اداری و مالی پرداخت و اظهار داشت: ارائه دو خدمت از خدمات ارائه شده به شهروندان به صورت الکترونیکی، اصلاح 5 دکل از دکل‌های مخابراتی سازمان در ایستگاه‌های 10، 14، 16، 19 و 21، نصب و راه‌اندازی دوربین‌های مدار بسته در 5 ایستگاه، شبکه کردن داخلی 5 ایستگاه و بررسی لزوم و امکان‌سنجی قیمتِ بهای تمام شده خدمات ایمنی و آتش‌نشانی با مشاوره دانشگاه اصفهان از این اقدامات است.

وی، سازمان‌دهی نیروهای آتش‌نشان داوطلب در راستای مدیریت بحران را از اقدامات انجام شده در حوزه آموزش و پیشگیری دانست و مطرح کرد: اخذ 3 استاندارد آموزشی، مدیریت لوازم فردی آتش‌نشانان و مدیریت بحران، راه‌اندازی فاز اول خدمات آزمایشگاهی علت‌یابی حریق جهت سازمان‌های آتش‌نشانی سراسر کشور، شرت بیمه و مراجع قضایی، برنامه‌ریزی آموزش با رویکرد آغاز ایمنی از میز طراحی و تشکیل کار گروه مشترک با شهرستان‌های شاهین‌شهر، مبارکه، کاشان، شهرضا و نجف‌آباد جهت ایجاد تعامل و یکپارچگی از دیگر فعالیت‌های این حوزه است.

سرپرست برنامه‌ریزی و توسعه سازمان آتش‌نشانی اصفهان اظهار کرد: اصول ساختار سازمانی، ارتقای سیستم‌های مدیریت عملیات، ارزیابی واکنش اطفاء و حریق، وحدت فرماندهی و کارآمدی آتش‌نشانان از جمله اقدامات حوزه اطفاء و عملیات است.

جان‌نثاری در پایان به مبحث 21 مقررات ساخت ساختمان اشاره کرد و تصریح کرد: مقررات ساخت ساختمان 137 زیر اقدام دارد که سازمان آتش‌نشانی 135 مورد از این زیر اقدام‌ها و به عبارتی 98 درصد پدافند غیر عامل را انجام می‌دهد.

ارسال نظرات