صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 18 May 2023
خانم نورمند گفت: یکی از بزرگترین موانع و مشکلات جوانان برای ازدواج،‌ تجملات و چشم و هم چشمی‌ها، توقعات و انتظارات بی حد و اندازه اطرافیان است.
کد خبر: ۸۷۹۱۶۴۵
|
۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ به همت حوزه مقاومت بسیج حضرت معصومه(سلام الله علیها) سامان و همزمان با سالروز ازدواج پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم ) و حضرت خدیجه(سلام الله علیها) مراسم جشنی با حضور بسیجیان این حوزه در مسجد حضرت ابوالفضل (علیه السلام ) شهر سامان برگزار شد.

فرشته نورمند، فرمانده حوزه مقاومت بسیج خواهران سامان در گفتگو با خبرنگار بسیج ضمن تبریک این ایام فرخنده، گفت: ازدواج پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) با « حضرت خدیجه(سلام الله علیها )» شباهتی به ازدواج‌های شناخته شده نداشت.

نورمند افزود: بلکه این ازدواج در نوع خود بی نظیر و دارای ویژگی‌هایی بود؛ چرا که این پیوند مبارک و مقدس نه ثمره زودگذر و دوستی بی پایه و اساس بود و نه برخاسته از انگیزه‌های مادی یا دیگر امور و اغراض و اهداف رایج که در ازدواج چهره‌های مشهور و سرشناس دنیا وجود دارد.

وی افزود: پیامبر رحمت و خوبی ها(صلی الله علیه و آله و سلم ) ، دارای ویژگی‌های خاصّی بود که توجّه حضرت خدیجه (سلام الله علیها ) را به خود جلب نمود، دارای تقوی، معنویت، پاکدامنی، عفت، امانت داری، حسن خلق، راستگویی و صداقت بود که باعث علاقمندی خدیجه شد.

فرمانده بسیج خواهران سامان ادامه داد: وجود این همه فضایل و مکارم اخلاقی و رفتاری در پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم ) بود که ثروتمندترین زن قریش آمادگی خود را برای ازدواج با ایشان اعلام کرد و نیز علّت پیش قدم شدن حضرت خدیجه در ازدواج با پیامبر، وجود آن همه فضیلت اخلاقی، کرامت، شرافت، اصالت خانوادگی در وجود مقدس پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم ) بود.

نورمند در ادامه گفت: حضرت خدیجه (سلام الله علیها ) از نظر ایمان و عقیده به جایی رسیده بود که پیامبر و ملائکه او را دوست داشتند و بر ایمان او مباهات می‌کردند و او را افضل زنان پیامبر و جزء برترین زنان عالم و جهان معرفی می نمودند، همچنین حضرت خدیجه(سلام الله علیها ) نخستین ام‌المؤمنین است و به طور شخصی نیز در سوره «ضحی»، آیه هشتم به نام و اوصاف او اشاره گردیده است.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج خواهران سامان در این گفتگو اظهار داشت: یکی از پیامها و درسهای این ازدواج این است؛ کسانی که به خاطر ثروت و مال و منال دنیوی با فردی ازدواج می‌کنند، با معیارهای اسلامی فاصله دارند.

وی در پایان افزود: یکی از بزرگترین موانع و مشکلات جوانان برای ازدواج،‌ تجملات و چشم و هم چشمی‌ها، توقعات و انتظارات بی حد و اندازه اطرافیان است، در حالی‌که سادگی و بی آلایشی در ازدواج اسلامی توصیه شده است.

ارسال نظرات