صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - 26 May 2023
مراسم افتتاحیه ششمین جشنواره اختراعات و ابتکارات رویش کوهرنگ صبح امروز با حضور فناوران، مخترعان و مبتکران استان‌های قم، البرز، اصفهان، چهارمحال بختیاری و مرکزی برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۹۲۲۴۵
|
۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مراسم افتتاحیه ششمین جشنواره اختراعات و ابتکارات رویش کوهرنگ و نخستین نمایشگاه فناوری‌های نرم صبح امروز با حضور استاندار، رئیس بنیاد نخبگان قم، رئیس پارک علم و فناوری استان و فناوران، مخترعان و مبتکران استان‌های قم، البرز، اصفهان، چهارمحال بختیاری و مرکزی برگزار شد.

استاندار قم در این مراسم با اشاره به تلاش ارزشمند مسئولان در برگزاری این نمایشگاه و جشنواره اظهار داشت: امیدواریم با هماهنگی‌های صورت گرفته استقبال خوبی از مدعوان، مخترعان و مبتکران داشته باشیم.

مهدی صادقی با بیان اینکه تحقیق و پژوهش جزئی از فرهنگ غنی اقتصادی مقاومتی به شمار می‌رود، گفت: این مهم که مورد تأیید و توجه رهبری  قرار داد و تلاش ما در راستای تقویت این فرهنگ در جامعه و ترغیب جوانان به این سمت است.

وی با تاکید بر اینکه تحقیق و پژوهش در همه عرصه‌ها تأثیرگذار است، خاطرنشان کرد: این روند که ممکن است سخت، سنگین و زمان‌بر باشد با تلاش و کوشش رشد و پیشرفت چشمگیر علمی و اقتصادی را سبب می‌شود.

استاندار قم مخترعان و مبتکران حاضر در مراسم را موردتوجه قرار داد و گفت: تلاش و کوشش شما می‌تواند سرمشق دیگر جوانان باشد و آن‌ها را به این عرصه جذب کند. تفاوت شما با دیگران در باور نظم و تلاش و پشتکار است که می‌تواند سرلوحه سایر جوانان و تلاشگران عرصه پژوهش و فناوری باشد.

محمد محمدرضایی نیز در این مراسم با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توانایی نخبه ایرانی در تولید علم و فناوری اظهار داشت: ایشان بر این نکته تأکیددارند که در صورت وجود زیرساخت‌ها جوان ایرانی می‌تواند با تلاش و پشتکار به تولید علم بومی و پیشرفت پژوهشی و فناوری برسد.

رئیس بنیاد نخبگان قم نحوه پذیرش در جشنواره اختراعات و ابتکارات رویش کوهرنگ را مورداشاره قرار داد و افزود: ملاک پذیرش اختراعات، میزان تازگی اختراع در سطح ملی و بین‌المللی، طول عمر فناوری حاصل از اختراع، آثار اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ناشی از به‌کارگیری اختراع و قابلیت ورود به بازار و ارزش‌افزوده اقتصادی و اجتماعی حاصل از تجاری‌سازی اختراع از ملاک‌های داوری در جشنواره رویش کوهرنگ است..

وی با بیان اینکه 220  از 8 استان طرح به جشنواره اختراعات و ابتکارات رویش کوهرنگ و نمایشگاه فناوری‌های نرم ارسال‌شده است، گفت: جشنواره رویش کوهرنگ در محورهای صنایع غذایی و کشاورزی، مکانیک و مکانیک ماشین‌های کشاورزی، برق-الکترونیک-کامپیوتر، عمران، شیمی مواد، پزشکی و پزشکی تجهیزات است که سهم قم  در این رویداد، 23 اختراع و 3 طرح تجاری‌سازی شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان نیز در این مراسم با اشاره به برگزاری متوالی جشنواره اختراعات و ابتکارات رویش کوهرنگ و اولین نمایشگاه فناوری‌های نرم اظهار داشت: برگزاری  این دو رویداد به‌صورت مشترک از سوی بنیاد نخبگان و پارک علم و فناوری استان برگزار شد که آثار مطلوبی را به همراه دارد.

سید حسین اخوان علوی با تاکید بر ضرورت همکاری پارک علم و فناوری و بنیاد نخبگان ادامه داد: شناسایی و تولد فناوری‌ها در جشنواره رویش کوهرنگ بر عهده بنیاد نخبگان استان و ترویج و نشر فناوری‌ها بر عهده  پارک علم و فناوری استان است. بنابراین به‌منظور اتصال این دو حلقه که امری ضروری به شمار می‌رود، باهم همکاری داشته‌اند.

وی رسالت پارک علم و فناوری استان را موردتوجه قرار داد و اظهار کرد: یکی از رسالت‌های پارک علم و فناوری، تولید فناوری‌های نرم است و این نمایشگاه با توجه به ظرفیت بالای استان و تلاش پارک علم و فناوری برگزارشده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: یکی از مصادیق تحقق این مهم، شرکت‌های دانش‌بنیان است و در حوزه‌های مختلفی چون فناوری‌های نرم فعالیت دارند که با تکیه‌بر آن‌ها می‌توان به رشد اقتصادی قابل‌توجهی دست‌یافت.

اخوان علوی با بیان اینکه 44 موسسه از 8 استان در این نمایشگاه شرکت کره‌اند، گفت: ارزیابی و داوری طرح‌ها با معیارهای نوآوری ، قابلیت توسعه، ارزش اقتصادی و داشتن نمونه بوده است که درنتیجه آن 29 طرح از 7 استان که برگزیده‌شده‌اند.
ارسال نظرات