صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - 27 May 2023
به اعتراف دشمن بین ایران و آمریکا، انقلاب اسلامی نشسته است و تا این انقلاب هست ایران و آمریکا نمی‌توانند دست در دست هم‌دیگر بگذارند. جنگ این دو جبهه پایان‌پذیر نیست، چون جنگ بر سر توحید و شرک است.
کد خبر: ۸۷۹۲۳۳۸
|
۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام‌و المسلمین حاجی‌صادقی، در مراسم تودیع و معارفۀ رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) قم بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در این چند سال موضوعات متعددی را مطرح کردند، ازجمله معرفی اسلام به جوانان اروپا، ماندگاری عناصر انقلاب، تحریف امام و مکتب امام، روحیۀ انقلابی و جهادی و اقتصاد مقاومتی که تصور من این است مباحث مقام معظم رهبری پیوندی منطقی دارد و یک منظومه را دنبال می‌کند. کشف این منظومه مهم است و من از پژوهشگران این پژوهشگاه می‌خواهم که این منظومه را کشف کنند و موضوعات دشمن را افشا نمایند موضوعات خودمان را تقویت کنند، چون دشمن جبهه‌ای وسیع و نامتجانس مقابل انقلاب اسلامی ایران درست. کرده است و توان تبلیغاتی‌اش دراین‌زمینه بالاست.

وی ادامه داد: به اعتراف دشمن بین ایران و آمریکا، انقلاب اسلامی نشسته است و تا این انقلاب  هست ایران و آمریکا نمی‌توانند دست در دست هم‌دیگر بگذارند. جنگ این دو جبهه پایان‌پذیر نیست، چون جنگ بر سر توحید و شرک است، پس، باید ببینیم دشمن در جبهۀ خودش چه می‌کند و ما در جبهۀ خودمان چه باید بکنیم.

جانشین نمایندۀ ولی‌فقیه در سپاه یادآور شد: استکبار چهار رکن انقلاب را هدف گرفته است که عبارت‌انداز: 1. اسلام که موتور حرکت انقلاب است 2. ولایت‌فقیه که جهت‌دهندۀ این حرکت است 3. مردم که اقتدار این حرکت‌اند و 4. روحیۀ تبری و استکبارستیزی. دشمن برای زدن هرکدام از این رکن‌ها راهبردی دارد، ازجمله اسلام‌هراسی برای کشورهای غیرمسلمان، تحریف اسلام، عصری کردن دین، تحریف امام و مکتب امام، زدن راهبرد ولایت، مقابله با شخص ولی‌فقیه و قطع پیوند آن با مردم، دوقطبی کردن جامعه، فشار اقتصادی، ترویج گفتمان سازش، و ... دشمن برای اجرای کردن این امور،  نفوذ فکری، سیاسی و اخلاقی کرده است. پس باید این راهبردهای استکبار افشا شوند و نسخۀ مقابله با آن نوشته شود؛ پس پژوهشگاه سازندۀ مهمات است و باید مهمات آماده کند و به مبلغان و ائمۀ جمعه برساند.

در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‌های حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر علی عرب‌پور، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عزت‌الله معتمد به‌عنوان رئیس جدید پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق‰ منصوب گردید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عزت‌الله معتمد رئیس جدید پژوهشگاه بیان داشت: با توجه به گسترش ارتباطات و فناوری اطلاعات، ارزش طرح‌ها، یافته‌ها و داده‌های پژوهشی آن‌هم در شرایط فزایندۀ امروزی، مستلزم دو گام بنیادین، البته آمیخته و عجین شده است. اول اینکه، برنامه‌های راهبردی که مبتنی بر مطالعات تطبیقی، علمی و تحلیلی باشد دوم، تحقیقات بنیادی همراه با شیوه‌های شناختی و نیازنگری است.

وی یادآور شد: در حوزۀ پژوهش علمی باید همچون شهید مطهری اندیشید، چرا که او هیچگاه نه تنها از زمان منقطع نشد، بلکه برای لحظه‌ای عقب نماند. وی دارای یک مکتب و متد علمی و فکری بود که نقطۀ ثقل و محوری آن این بود که «باید با زبان زمان و لهجۀ عصر، کتاب نوشت و سخن گفت».

جانشین نمایندۀ ولی‌فقیه در سپاه در پایان افزود: بدون شک، پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) با این پیشینه روشن و این فضای مناسبی که در مقیاس داخلی و خارجی پیش رو دارد، می‌تواند در عرصه‌های داخلی و خارجی، موجب هویت سازی و تقویت گفتمان علم و علمی باشد.
ارسال نظرات