صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - 22 May 2023
مجتبی عبداللهی
معاون هماهنگ کننده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام/
معاون هماهنگ كننده سپاه اميرالمومنين(ع) استان ايلام گفت:کار هنرمندان در به تصویر کشیدن ارادت، عشق، عظمت، حماسه، عشق و بصیرت آحاد مختلف مردم در ایام اربعین بسیار قابل‌تقدیر است.
کد خبر: ۸۸۰۰۳۱۹
|
۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج،سرهنگ شاکرمی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام، در مراسم تجلیل از برگزیدگان دومین سوگواره  استانی عکس اربعین با عنوان «با پای دل»، اظهار کرد: هنر و هنرمندان نقش مهمی را در ترویج ارزش‌ها و فرهنگ اسلامی دارند.

 وی، بابیان اینکه در ایام اربعین حسینی سال جاری جلوه‌های زیبایی از حضور و عشق و ارادت خالصانه مردم به ائمه اطهار(ع) به‌ویژه امام حسین(ع) ویارانش را در مرز مهران و استان ایلام شاهد بودیم، خاطرنشان کرد: این صحنه‌ها باید به همت هنرمندان به‌ویژه هنرمندان عکاس و تصویربردار مستند شود تا برای آیندگان بازگو و تا سال‌های سال باقی بماند. 

سرهنگ شاکرمی، یادآور شد: کار هنرمندان در به تصویر کشیدن ارادت، عشق، عظمت، حماسه، عشق و بصیرت آحاد مختلف مردم در ایام اربعین بسیار قابل‌تقدیر است  و باید تلاش کرد که در قالب هنر ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مرز مهران و استان ایلام و  استقبال مردم ایلام در پذیرایی از زوار حسینی به تصویر کشیده شود.

 معاون هماهنگ‌کننده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام در ادامه یادآور شد: تلاش می‌شود که در اربعین سال آینده نمایشگاهی از عکس‌های این سوگواره در معرض دید زوار حسینی قرار گیرد تا در این زمینه نیز انگیزه‌ای برای هنرمندان و عکاسان ایجاد شود.

 وی، در ادامه با اشاره به اینکه روز نهم دی‌ماه روز بزرگی در تاریخ انقلاب اسلامی است، گفت: آمریکا تاکنون در انتخابات بیش از 85 کشور دخالت کرده‌اند و در انتخابات 88 تلاش کردند که از طریق شبکه‌های تویتر و یوتیوب و ایجاد شبهه در انتخابات سال 88 به اصل نظام اسلامی آسیب وارد کنند.

 سرهنگ شاکرمی، بابیان اینکه دشمنان انقلاب و نظام اسلامی سه هدف از ایجاد فتنه 88 داشت، افزود: یکی از اهداف دشمنان ساقط کردن نظام اسلامی به بهانه تقلب در انتخابات بود و از طریق جنگ نرم وارد شدند چون معتقد بودند که جنگ سخت مردم ایران متحد می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام، گفت: در فتنه 88 بیش از 120 مجموعه  ازجمله مراکز راهبردی، اتاق‌های فکر، سفارت‌خانه‌های کشورهای غربی به همراه جریان‌ها آلترناتیو و دوم خردادی‌ها و رسانه‌های مرتبط به‌صورت ارگانیک و سازمان‌دهی شده و میدانی پای‌کار آمدند تا به‌نظام اسلامی ضربه وارد کنند.

 وی، با اشاره به اینکه دومین هدف دشمنان تغییر رفتار در آحاد مردم بوده است، گفت:  آن‌ها در این فکر بودند که مردم در خیابان‌ها حضورداشته باشند و به رهبری فشار وارد کنند و از اصول نظام اسلامی عقب‌نشینی شود اما با ایستادگی رهبری و هدایت‌های حکیمانه و حضور مردم و پیروی از ولایت‌فقیه در این امر هم شکست خوردند.

 سرهنگ شاکرمی، یادآور شد: اگر فتنه 88 جواب می‌داد دشمنان اسلامی و نظام امروز دیگر خلق نمی‌شد وداعش یک پدیده نامشروع  که از فتنه 88 گرفته شد و هدف دشمنان این است که جهان اسلام را بانام اسلام  تضعیف کنند و امروز هم می‌بینیم که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی این توطئه آنان نیز در حال خنثی شدن است.

 معاون هماهنگ‌کننده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام، ابراز کرد: هدف سوم دشمنان ایجاد چالش برای نظام و قرار دادن نظام در مسیری که خودشان می‌خواهند و مذاکره معلول این جریان بود ه است.

 وی، تصریح کرد: 9 دی را مردم خلق کردند و چند ویژگی مهم  داشت که بارزتر از همه نقش رهبری بود که با درایت و مدبرانه، نقشی بی‌بدیل بود و مردم با چاشنی بصیرت و آگاهی به صحنه آمدند و 9 دی شکل گرفت و آتش فتنه را خاموش کردند.

 

سرهنگ شاکرمی، در پایان خاطرنشان کرد: اربعین درواقع کمال محرم است و محرم در اربعین به کمال و رشد و تعالی می‌رسد و در بستر زمان در ایام اربعین ،خاستگاه‌ها ایجاد می‌شود و مردم به بصیرت می‌رسند و محل و ظهور بروز حوادث کربلا است.

 گفتنی است، این جشنواره به همت سازمان بسیج هنرمندان استان ایلام و انجمن سینمای جوان دفتر ایلام برگزارشده بود.

در پايان اين جلسه از علي جعفري،ناصر گل نظري، فاطمه علي پور، گلناز ناصرنيا و احمدرضا خاني به عنوان نفرات برگزيده سوگواره عكس مهران و اربعين با اهدا لوح تقدير و هديه نقدي تجليل شد.


 

ارسال نظرات