صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - 22 May 2023
آرزو ولیپور افزود: بدخواهان نظام برای اینکه نماد اسلامی ایرانی را در کشور از بین ببرند دست به اقداماتی زدند که خودشان در غبار فتنه محبوس شدند.
کد خبر: ۸۸۰۰۴۴۱
|
۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، به‌مناسبت حماسه 9 دی همایش تجلی بصیرت و نشست ویژه کتابخوان از سوی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی مازندران در سالن آمفی تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران برگزار شد.

این همایش که با حضور خانواده شهیدان مدافع حرم و شهید هسته‌ای داریوش رضایی‌نژاد برگزار شد، فرزندان شاهد مهمانان محوری این همایش بصیرت‌افزایی در سالروز حماسه 9 دی بودند.

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی مازندران در این همایش تخصصی با بیان اینکه موضوع معرفی کتاب توسط کتابخوانان درباره بصیرت‌افزایی است، اظهار کرد: در فتنه 88 دشمنان فکر می‌کردند به راحتی می‌توانند انهدام جمهوری اسلامی را رقم بزنند.

آرزو ولیپور افزود: بدخواهان نظام برای اینکه نماد اسلامی ایرانی را در کشور از بین ببرند دست به اقداماتی زدند که خودشان در غبار فتنه محبوس شدند.

وی با اشاره به اینکه اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی مازندران برای افزایش سرانه مطالعه از مناسبت‌های مختلف استفاده می‌کند تا فرهنگ مطالعه را تبیین کند، اضافه کرد: انقلاب اسلامی ریشه در فرهنگ دینی دارد و در روز حماسه 9 دی مردم ولایت‌مدار با آگاهی کامل وارد صحنه شدند و فتنه فتنه‌گران را خنثی کردند.

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی مازندران بیان کرد: مردم ما با همه گرایش‌های فکری، سیاسی، اعتقادی، چپ و راست، اصلاح‌طلب و اصولگرا فرزندان این میهن هستند و اجازه دخالت دشمن به امورات داخلی کشور نمی‌دهند.

ولیپور با اشاره به اینکه بار دیگر مردم کشور در 9 دی سال 88 با حضور در صحنه همراهی خود با ولایت‌فقیه در صیانت از جمهوری اسلامی نشان دادند، گفت: حماسه 9 دی تجلی بصیرت مردمی است که در سال 88  به دشمن اعلام کردند نمی‌توانند برای انقلاب اسلامی نقشه شوم بکشند.

این مسؤول افزود: اگر در مقابل چشمان آرمیتاها پدرانشان گلوله باران شدند اگر فرزندان شهید مدافع حرم  قبل از تولد، پدران خود را از دست دادند و از دیدن پدر محروم شدند همچنان منتظر  پیکر پاک پدران خود از خان‌طومان می‌مانند و اعلام می‌کنند ملت ما ملتی بیدارند، هرچه بکشید و به شهادت برسانید بیدارتر و ولایی‌تر می‌شوند.

ولیپور با اشاره به اینکه ملت ولایتمدار کشور گوش به فرمان رهبری هستند و تا پای جان در صیانت از انقلاب اسلامی ایستادگی می‌کنند، تصریح کرد: ماحصل معرفی کتاب‌های این مراسم افزایش بصیرت مردم در جامعه‌ای است که دشمن هر روز فتنه جدیدی را رقم می‌زند.

وی خاطرنشان کرد: امروز در اینجا جمع شدیم تا به دنیا پیام بدهیم که تا ما وارثان خون و شهادت هستیم اجازه نخواهیم داد دشمن نگاه شومی به کشورمان بیندازد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: دشمن بداند مردم ایران با هر تفکری در یک چیز با هم شریک هستند و آن هم ارزش‌ها و آرمان‌هایی است که پایه‌های نظام و انقلاب اسلامی را تشکیل می‌دهد.

ولیپور با بیان اینکه اگر بار دیگر ایادی استکباری قصد عرض اندام داشته باشند مردم حماسی و ولایی ایران آنچنان در مقابل‌شان می‌ایستند که آنها تا فرسنگ‌ها فرار را بر قرار ترجیح دهند، گفت: این عهد ما وارثان ایثار و شهادت و سربازان ولایت با امام راحل و رهبری است.

همسر و فرزند شهید دانشمند هسته‌ای داریوش رضایی‌نژاد نیز در این همایش از مهمانان ویژه بودند که این مادر و دختر به‌عنوان کتابخوان به معرفی کتاب درباره بصیرت‌افزایی معرفی کردند.

شهره پیرانی، کتاب «کالبد شکافی داعش» را که نوشته سیدعلی نجات از انتشاراتی ابرار معاصر بود را برای حضار معرفی کرد و گفت: این کتاب در 9 بخش تدوین شد که اطلاعات یک روزنامه‌نگاری را که 10 روز با داعش بود را برای خوانندگان مطرح می‌کند.

آرمیتا رضایی‌نژاد که به تعبیر رهبری پری ایران زمین نام نهاده شد در سنین کودکی خود را یکی از اعضای کانون پرورش فکری دانست و کتاب «حلزون من گمشده» را برای مدعوین این همایش بصیرت افزایی معرفی کرد.

آرمیتا که بخشی از داستان کتاب حلزون من گم شد را برای همه حضار معرفی کرد مخاطبان کانونی با علاقه به حرف‌های این پری ایران زمین گوش می‌دادند و این کودک دبستانی افزود: این کتاب داستان دختری است کم شنوا که در خرمشهر زندگی می‌کرد و در حین بمب‌باران سمعکش که حلزونی شکل بود را گم کرد و از طرفی خوشحال بود که صدای غرش بمب‌باران را نمی‌شنود در نهایت تمام خانواده‌اش به‌جز پدر از خرمشهر به شهری امن مهاجرت کردند و پدر ماند تا از سرزمین مادری و دین اسلام دفاع کند.

فاطمه بلباسی هم از کودکان دبستانی و فرزند نخستین شهید مدافع حرم از شهرستان قائم‌شهر از دیگر کتابخوانان این مراسم بود که به معرفی کتاب پرداخت  شعری هم در وصف پدر برای مدعوین این مراسم قرائت کرد.

همایش تجلی بصیرت با همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و حوزه‌های مقاومت بسیج کارمندی ادارات‌کل مازندران برگزار شد و در این همایش از فرزندان شهدای دفاع مقدس شهید رجایی‌فر، بلباسی و شهید دانشمند هسته‌ای آرمیتا رضایی‌نژاد و همسر شهید تجلیل شد.

 شعر «لشکر مازندران» و «برجام نافرجام» از دیگر اثر خواننده حماسی مازندرانی محمودزاده است که در این مراسم رونمایی شد.

ارسال نظرات