صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - 23 May 2023
جانشين فرمانده انتظامي استان با اشاره به اين که پيشگيري اجتماعي از راهکارهاي موثر در رفع آسيب هاي اجتماعي مناطق حاشيه نشين است، گفت: اقدامات انتظامي و فرهنگي دو عامل مهم در كاهش معضلات حاشيه نشيني است.
کد خبر: ۸۸۰۱۴۷۵
|
۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱


به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ سرهنگ پاسدار "فضل اله برزويی" در جلسه شورای جنگ نرم فرماندهی انتظامی استان، گفت: پديده حاشيه نشيني، وقوع جرايم متعدد و مصرف مواد مخدّر، امروزه به معضلي جدي در شهرها تبديل شده است .


وی افزود: ساخت و ساز نامناسب، فقر فرهنگي- اجتماعي و اقتصادي، بيکاري، اشتغال کاذب، رعايت نشدن بهداشت جمعي و فردي، دسترسي نداشتن به امکانات رفاهي، بهداشتي و آموزشي از جمله ويژگي هاي اين مناطق است.


برزويي اظهار داشت: حاشيه نشيني يك پديده اجتماعي است که به دليل عدم يکساني بافت فرهنگي، ساکنان مناطق حاشيه نشين درگير انواع و اقسام آسيب هاي اجتماعي مي شوند و در واقع زمينه هاي ارتکاب جرم در افراد حاشيه نشين شهرها بيشتر از مناطق ديگر است.


برزويي با اشاره به ضرورت ارائه خدمات شهري و رفاهي در مناطق حاشيه نشين شهرها از سوي دستگاه هاي مسئول، گفت: آموزش رايگان مهارت هاي فني و حرفه اي براي کاريابي، ارتقاء سطح سلامت و بهداشت عمومي در مناطق حاشيه نشين، زمينه سازي براي بالا بردن سطح رفاه و بهداشت محيط زيست در روستاها و شهرهاي کوچک، کمک به رشد اقتصادي و کشاورزي از جمله اين اقدامات است .


وي با تاکيد بر اينکه بين حاشيه‌نشيني و بزهکاري اجتماعي رابطه معناداري وجود دارد، اظهار کرد: توانمندسازي محلات حاشيه نشيني در مقابل جرم و آسيب هاي اجتماعي ، تامين امنيت و عدالت اجتماعي، کاهش نابرابري­هاي اقتصادي و فرهنگي در بين قشرهاي مختلف جامعه و مناطق مختلف حاشيه شهر ها مي تواند از بروز آسيب هاي اجتماعي و جرايم در اين مناطق بکاهد.


جانشين فرمانده انتظامي استان چهارمحال و بختياري با اشاره به اهميت تامين امنيت آحاد مردم اظهار کرد: تامين امنيت لازم براي مناطق حاشيه نشين توسط ناجا بسيار ضروري است که ماموران نيروي انتظامي برنامه هاي زيادي براي اين امر دارند.#


امنيت پايدار با مشارکت مردم محقق مي شود


گروه استان ها – چهارمحال و بختياري – معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان در يادداشتي آورده است: هرچه مردم در امر امنيت بيشتر مشارکت کنند ، امنيت به وجود آمده پايدارتر خواهد بود.


ثبات امنيت اجتماعي يک ضرورت و حفظ و گسترش آن پيش نياز توسعه پايدار و از مهم ترين اهداف و ارزش هاي بنيادين در نيروي انتظامي است، از اينرو همکاري و همراهي مردم با ناجا برحفظ نظم و امنيت پايدار تأثير گذار است و اگر مردم به خادمان خود در اين نيرو اعتماد داشته باشند کار پليس براي مقابله با جرايم آسان‌تر مي شود.


پليس با رويکرد جامعه محوري و پيشگيرانه خود نگاه ويژه‌اي به مسئله پيشگيري از آسيب ها و ناهنجاري هاي اجتماعي دارد ؛ نيروهاي پليس به تنهايي نمي توانند روند جرم و بي نظمي را مهار کرده و کنترل اجتماعي را اعمال کنند ، بلکه براي پيشگيري از جرم و حل مشکلات اجتماعي نياز به مشارکت مردم دارند؛ در پيشگيري از جرم، رابطه ميان پليس و مشارکت مردم يک رابطه مستحکم و جدا نشدني است، يعني اين دو بدون ديگري يک کل ناقص را تشکيل مي دهند.


مواد مخدر يکي از معضلات اساسي جامعه و مهم ترين دغدغه خانواده ها است از اينرو آموزش و مشارکت در پيشگيري از اعتياد و وقوع بسياري از جرايم و آسيب هاي اجتماعي تاثير گذار خواهد بود.


بي ترديد اصلي‌ترين پايگاه و نهاد در پيشگيري از گرايش به مصرف مواد مخدر، کانون گرم خانواده است که والدين نقش اساسي در اين بين دارند و بايد با حساسيت و ظرافت لازم مراقب رفتارهاي فرزندان خود باشند؛ اعتياد به عنوان يک آسيب اجتماعي هيچ گاه به طور کامل ريشه‏ کن نخواهد شد، مگر به همت همگان و در حال حاضر بخش زيادي از جرايم و آسيب هاي اجتماعي در رابطه مستقيم و غيرمستقيم با مواد مخدر بوده و اعتياد به موادمخدر سرمنشاء بسياري از آسيب ها و ناهنجاري هاي اجتماعي است.

بخش زيادي از جرايم و آسيب هاي اجتماعي در رابطه مستقيم و غيرمستقيم با موادمخدر است و اعتياد به موادمخدر سرمنشاء بسياري از آسيب ها و ناهنجاري هاي اجتماعي است؛ اگر همت عمومي جامعه و ايجاد مسئوليت اجتماعي براي همه دستگاه هاي دولتي در زمينه آسيب هاي مواد مخدر در جامعه ايجاد نشود پليس به تنهايي نمي تواند در بحث کنترل و مبارزه با مواد مخدر موفق شود.

ارسال نظرات