صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 21 May 2023
رئیس اداره توسعه انجمن های اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش به اتفاق هیئت همراه از مدارس حرفه ای آمنه ، دبستان فرهنگیان ، ام کلثوم ، نمونه دولتی آیت ا... خامنه ای و مرکز مشاوره خانواده سلماس بازدید بعمل آورد.
کد خبر: ۸۸۰۴۳۴۲
|
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، " محمد رضا ولی زاده " رئیس اداره توسعه انجمن های اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش درحاشیه بازدید از مدارس سلماس گفت : یکی از مجاری ارتباط والدین و مدارس، انجمن اولیا و مربیان است بطوری که برخی از انجمن های اولیا و مربیان به مثابه اتاق فکر ‏مدیر مدرسه نام می برند.

ولی زاده در خصوص وظایف اولیا و مربیان گفت: رویکرد اصلی و حاکم بروزارت آموزش و پرورش در حوزه مشارکت اولیا براین است که ما از ظرفیت های والدین در حوزه های مختلف آموزشی و پرورشی استفاده کنیم و بنا به قوانین درج شده در آئین نامه های موجود انجمن های اولیا و مربیان باید با حضور حد اکثری والدین و در همه امور پرورشی و آموزشی و دیگر زمینه ها مشارکت کنند.

وی با اشاره به اینکه مدرسه موفق حاصل پیوند اولیا و مربیان است افزود : البته ما دراین آئین نامه ها و مستندات قانونی شرح وظایفی داریم که این شرح وظایف ناظر برنقش برنامه ریزی و تصویبی والدین است، مشارکت ها بیشتر در زمینه فکری است، بطوری که می توان ازاین حیث مدرسه را مانند مجلس تصور کرد

ولی زاده تاکید نمود : والدین حق دارند برنامه های مدرسه را مصوب کنند، در واقع هدف ما استفاده از نظرات مشورتی انجمن اولیا و مربیان است، به همین دلیل مدیرمدرسه باید تمامی امور یکساله اداره مدرسه را در ابتدای سال مطابق با استانداردهای تعیین شده و پس ازتشکیل انجمن اولیا و مربیان به آنها ارائه کند وموافقت آنها را نیز بگیرد.

رئیس اداره توسعه انجمن های اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اعضای انجمن اولیا و مربیان 5 نفرند گفت: این اعضا در هر شرایطی می توانند نظر خود را به تصویب برسانند که این امر از نظر ما بسیار حائز اهمیت است.

" رضایی " معاون مالی انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت : آموزش خانواده به عنوان يكي ازمهمترين انواع آموزشهاي غيررسمي از بخشهاي مهم برنامه ريزي و طراحي نظام كلان آموزش ملي به حساب مي آيد .

وی افزود : انجمن اولیاء براى بالا بردن آگاهى خانواده ها و تقويت مشاركت آنها، كلاس هاى آموزش خانواده را در طول سال تحصيلى برگزار مى كند . انجمن براى بالا بردن آگاهى خانواده ها و تقويت مشاركت آنها، كلاس هاى آموزش خانواده را در طول سال تحصيلى برگزار مى كند.

رضایی در ادامه بیان کرد : درهر مجموعه ای مدیر به عنوان اثر گذار ترین عامل در موفقیت آن در دست یابی به اهداف قلمداد می شود و از این رو نگاه مدیر مدرسه به انجمن اولیا و مربیان و مشارکت اولیا در امور مدرسه نقش اساسی در نزدیکی یا دوری اولیا به مدرسه ایفا می کند .

رسول موسی زاده مدیر آموزش و پرذورش سلماس در ادامه ، وجود انجمن اولیا و مربیان در مدارس را منشأ اثر در آموزش و پرورش دانست و بیان داشت: برای موفقیت در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان به مشارکت و همکاری اولیای خانه و مدرسه و عوامل دیگر تأثیرگذار نیاز است.

ارسال نظرات