صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - 28 May 2023
مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان قزوین اذعان کرد: اگر مردم امام زمان خود را بشناسند به راحتی راه را پیدا می‌کنند و اگر شناخت لازم را نداشته باشند راه را گم کرده و انسانی که راه را گم کرده است هرگز به هدف خود نخواهد رسید.
کد خبر: ۸۸۰۴۶۴۱
|
۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴

حجت‌الاسلام رضا کاظم‌لو مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، به مناسبت 7 ربیع‌الثانی ولادت امام حسن عسکری(ع) و در خصوص سیره زندگی ایشان اظهار کرد: امام یازذهم در شرایطی زندگی می‌کردند که افراد جامعه برای مراجعه به ایشان با مشکلات بسیاری مواجه بودند.

وی افزود: امام یازدهم در شرایط سخت و خفقان زندگی می‌کردند و حکومت اجازه نمی‌داد مردم با ایشان دیدار کنند و سوال هایشان را از آن حضرت بپرسند.

این مسئول توضیح داد: به دلایل شرایط سخت و خفقان موجود در زمان، یکی از یاران امام برای دیدن ایشان و پرسیدن سوال‌هایش از آن حضرت مجبور می‌شود که خود را به شکل یک میوه‌فروش در بیاورد تا ماموران حکومتی مانع از ملاقاتش نشوند.

مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران قزوین متذکر شد: معرفی امام بعد از خود در شرایط خفقان جامعه، برخورد خوب و مناسب با مردم و رسیگی به مشکلات مالی و هدایتی مردم آن هم در آن شرایط دشوار از اصلی‌ترین ویژگی‌های شخصیتی امام حسن عسکری(ع) است.

کاظم‌لو تشریح کرد: معرفی امام بعد از خود و هم‌چنین امام دوازدهم که منجی همه عالم است از مهم‌ترین وظایف ائمه بزرگوار بوده است که امام یازدهم به دلیل خفقان موجود در جامعه و حساسیت شناخت امام دوازدهم، مسئولیت مهم‌تر و خطیرتری را عهده‌دار بودند.

وی بر لزوم شناخت امام در جامعه امروز تاکید کرد و گفت: همه ما وظیفه داریم که نسبت به امام زمان خود شناخت کافی داشته و اماممان را به دیگران نیز معرفی کنیم.

این مسئول شناخت امام را سبب تشخیص راه از بیراهه دانسته و تصریح کرد: اگر مردم امام زمان خود را بشناسند به راحتی راه را پیدا می‌کنند و اگر شناخت لازم را نداشته باشند راه را گم کرده و انسانی که راه را گم کرده است هرگز به هدف خود نخواهد رسید.

کاظم لو خوشرویی و رعایت احترام را از دیگر سیره‌های عملی زندگی ایشان عنوان کرد و افزود: امام یازدهم همواره در برخورد با دیگران احترام را رعایت می‌کردند و کسی را با تندخویی از خود نمی‌راندند، لذا ما نیز باید به پیروی از ایشان در اجتماع با حرمت رفتار کنیم.

مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران قزوین تبیین کرد: رسیدگی به بینوایان و نیازمندان از دیگر ویژگی‌های آن حضرت بود که علیرغم وجود مشکلات عدیده به نحو احسنت آن را در جامعه عملی می‌کردند و تجاربشان را در اختیار مردم قرار می‌دادند.

این مسئول در خاتمه خاطرنشان کرد: اگر همه مردم در زندگیشان از ائمه بزرگوار الگو بگیرند و و تجاربشان را نیز در اختیار هم‌نوعانشان قرار دهند قطعا از وقوع بسیاری از خطرات در جامعه جلوگیری می‌شود.

1005/ت30/ب

ارسال نظرات