صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - 25 May 2023
کارشناس فضای مجازی در گفتگو با «بسیج»:
علیجانی گفت: می توان با ایجاد فرصت عرضه بازی‌ها در بازار و کمک به جذابیت آن‌ها حداقل از تسخیر افکار جوان و نوجوان کشور توسط فرهنگی بیگانه جلوگیری کرد.
کد خبر: ۸۸۰۵۸۲۹
|
۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴

حبیب‌الله علیجانی روانشناس و کارشناس فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اینکه چرا بازی‌های تولیدشده در کشور با اقبال مواجه نشده‌اند گفت: بازی‌های تولید داخل آن‌طور که باید طرفدار ندارند در حالی که تولید بازی‌های ایرانی مزیت‌های فراوانی در حوزه‌ی فرهنگی، اقتصادی و اشتغال‌زایی برای کشور دارد.

وی با بیان اینکه باوجود تولید بازی‌های ایرانی مناسب با فرهنگ و ذائقه نسل جوان و کودک در کشور، اما این بازی‌ها همانند بازی‌های خارجی طرفدار ندارد، یادآور شد: برخی سازندگان بازی‌های رایانه‌ای، عدم سرمایه‌گذاری مناسب، فقدان امکان توزیع مناسب بازی‌های رایانه‌ای و نداشتن امکان رقابت با بازی‌های خارجی در بازار و ... را از جمله چالش‌های پیش رو برای این صنعت در ایران می‌دانند.

این کارشناس فضای مجازی بیان کرد:همچنین نبود شبکه توزیع مناسب بین تولیدکننده و بازار مصرف نیز می‌تواند عامل مهمی دیگر برای عدم موفقیت این صنعت باشد.

وی در پایان باید خاطر نشان کرد: نمی‌توان جلوی پیشرفت جذب مخاطب و جذابیت این صنعت پرسود جهان را گرفت اما می‌تواند با بومی‌سازی بازی‌ها، توجه به تولیدات داخلی، رفع موانع تولید برای جوانان علاقه‌مند و مستعد در این حوزه، ایجاد فرصت عرضه بازی‌ها در بازار و کمک به جذابیت آن‌ها حداقل از تسخیر افکار جوان و نوجوان کشور توسط فرهنگی بیگانه جلوگیری کرد.

ارسال نظرات