صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - 26 May 2023
عضو مجلس خبرگان و امام جمعه اراک گفت: ارتحال آیت االله هاشمی رفسنجانی حاوی درس های بزرگ برای آینده نظام اسلامی ماست.
کد خبر: ۸۸۰۶۱۳۲
|
۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶
به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج ازلرستان ،مراسم بزرگداشت یاد و خاطره حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضورپاسداران سپاه استان سردار توکلی جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) جناب سرهنگ پازدار معاون هماهنگ کننده سپا ه ، مسئولین استانی و اقشار مختلف مردم در حوزه کمالیه خرم آباد برگزار شد .

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری دراین مراسم ، اظهار داشت : آیت الله هاشمی خدمت گزار ارزشمند ،یار دیرین امام راحل (ره)، یار 59 ساله رهبر معظم انقلاب اسلامی و خدمت گزار صدیق و فداکار در همه عرصه ها جهاد و اجتهاد و سازندگی و مبارز جبهه جنگ 8 ساله بودند.

قربانعلی دری نجف‌آبادی افزود: ایشان در قانون گذاری ، مجلس خبرگان ، مجمع تشخیص مصلحت نظام ، تو سعه دانشگاه و حوزه خدماتی بسیاری داشته اند .

 

نماینده ولی فقیه در استان اراک گفت: ما باید پس ازارتحال مرحوم آیت االله هاشمی رفسنجانی مسائل را درست تجزیه و تحلیل کنیم و برای آینده نظام تدابیر بسیار حکیمانه ای را در سایه هدایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی اتخاذ کنیم .

وی با اشاره به اینکه باید سرمایه ، اعتماد ، انسجام و اقتدار ملی ما ده ها برابر از گذشته باشد ، افزود:با این معیارها می توانیم کشتی انقلاب را با فرماندهی رهبر معظم انقلاب در طوفان های بزرگ منطقه ای و بین الملی در برابر آمریکایی ها ، اتحاد شوم اسرائیل با همدستان عربی خودش ، جریان های عبری-عربی، صهنویستی -استکباری داعشی و آل سعود نحس با قدرت به صاحبش امام عصر برسانیم .

امام جمعه اراک ادامه داد : این حرکت با قدرت ؛صلابت ، ایمان و اعتماد به نفس و توکل بر خدا با آزاد سازی قدس شریف که جزء آرمان های بزرگ مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بود ادامه پیدا خواهد کرد .

نجف آبادی با اشاره به اینکه زندگی مرحوم هاشمی رفسنجانی ازسال 27 تا 95 پر از درس است ، گفت: ارتحال آیت االله هاشمی رفسنجانی نیز حاوی درس های بزرگ برای آینده نظام اسلامی ماست.

وی افزود: ایشان با سعادت زندگی کرد و درسیاه چاله های دوران طاغوت هم عزیز بود همچنان که وقتی پدرشان از دنیا رفت جنازه او را به قم آوردند و و امام راحل بر ایشان نمازخواند.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری به تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی توسط رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و گفت: دانشجویان علاقه مند به تحصیل زیادی بدون این که ازاعتبارات دولت استفاده کنند فارغ تحصیل این دانشگاه شدند.

وی با تمجید از این حرکت عظیم علمی اظهارداشت: باید زمینه را برای رسیدن علم وتحصیل در داخل کشور به افق های عالی و تخصصی فراهم کرد همان گونه که مرحوم هاشمی در این مسیر قدم برداشت و این راه تداوم دارد به شرط این که ضعف ها و قوت های آن شناسایی و برطرف شود.

نماینده ولی فقیه در استان اراک با اشاره به اینکه دانشگاه های این چنینی از خروج دانشجویان از کشور جلوگیری می کنند ، گفت:دانشجویان ما برای تحصیل به هند و عربستان می روندو تحقیر های زیادی را متحمل می شوند که باید آنها را به کشور بازگرداند.

دری نجف آبادی علمای بالله را مرجع امور در عصر غیبت دانست و افزود:باید به زندگی عالمان نگاه کرد و دید چگونه کسانی که موتور حرکت اسلامی و مردمی در کشور بودند ،جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند و جز خدا از احدی نترسیدند .

وی به نقش بزرگانی چون شهید مطهری ، شهید مرعشی، آیت االه کمالوند وآیت الله شاهرخی در انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: احیای مکتب ، احیای فقه اهل بیت ، احیای جمله سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ماست و ... از خدمات این عالمان مجاهد بوده است.

امام جمعه اراک گفت : ما اگر تاریخ را نشناسیم ممکن است در مسیر ابتر باشیم و راه را گم کنیم بنابراین باید تاریخ را دقیق تجزیه و تحلیل کنیم .

ارسال نظرات