به
گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، میرصابر موسوی در خصوص عمده
مشکلات مردم شهرستان سراب در حوزهی ثبت اسناد، اظهار کرد: اغلب مشکلات مردم در
حوزه ثبت اسناد، مربوط به مدت زمان رسیدگی به پروندههاست، درحالی که طولانی بودن
زمان رسیدگی نیز در بسیاری از موارد اجتناب ناپذیر است.
وی در خصوص عامل
موفقیت اداره ثبت اسناد و املاک سراب، بیان کرد: رشد چشمگیر صدور اسناد مالکیت
شهری و روستایی، همچنین رشد صدور اسناد در حوزه اداره اوقاف و امور خیریه و منابع
طبیعی و اراضی ملی و مهمتر از همه خدمترسانی به مردم و تکریم ارباب رجوع از جمله
این عوامل بوده است.
موسوی در راستای
اهمیت تعامل با دیگر ادارات نیز اظهار کرد: تعامل مابین ادارات موجب تسریع در روند
امور اداری و جلوگیری از سردرگمی افراد و تسهیل در رسیدگی شده که یکی از موارد
تعامل، استقرار نماینده اداره پست در اداره ثبت جهت تسهیل در ارسال اسناد مالکیت
تک برگ به دست شهروندان است.
وی با اشاره به
فرآیند شناسایی و ثبت اسناد روستای اسفستان نیز خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه
مالکیت اداره اوقاف و امور خیریه در روستای اسفستان به صورت مشاعی بوده و برخی از
رقبات در دست زراعت است، از اینرو صدور سند مالکیت به نام
اوقاف موجب میشود که موقوفات از هرگونه تعرض و تغییر نیت مصون بماند.
رئیس اداره ثبت
اسناد و املاک شهرستان سراب، تاکید کرد: نظر به اینکه اثبات مالکیت فقط با داشتن
سند رسمی محقق میشود، از این رو سنددار کردن املاک موجب تثبیت مالکیت موقوفه شده
و از بروز بسیاری از اختلافات ملکی جلوگیری میکند.
وی بیان داشت: تثبیت مالکیت موقوفات، ارزش و اهمیت سنددار بودن رقبات وقفی را که همواره دستخوش سوء استفاده سودجویان وکلاهبرداران بوده است، را مصون و محافظت میکند.