صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - 28 May 2023
حجت الاسلام تراشیون در همدان:
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه تربیت حکاکی کردن بر سنگ است و دقت و صبر و حوصله می خواهد، گفت: والدین حتی نسبت به خودشان نیز باید صبور باشند.
کد خبر: ۸۸۰۸۰۱۰
|
۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام سیدعلیرضا تراشیون در سلسله نشست‌های سبک زندگی اسلامی ایرانی در همدان اظهار داشت: مهمترین عامل آرامش در محیط خانواده پدر و مادر است که در قرآن در آیه 21 سوره روم آمده خداوند همسرانی از جنس مرد برای او آفرید تا در کنار او آرامش یابد.

وی گفت: دو نکته تربیتی که والدین باید رعایت کنند یکی ارتباط بین خود را ارتقاء دهند تا فضای آرامش بخشی در خانواده حاکم شود و نکته دوم اینکه والدین نیز باید دارای ویژگی‌هایی باشند تا بتوانند با استفاده از این ویژگی ها تربیت را پیش ببرند.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: ویژگی‌هایی که والدین باید داشته باشند اول سلامت روحی، روانی و خلقی است، انسانی که روح و روانش ناراحت باشد نمی‌تواند در جایگاه حقیقی خود به فعالیت بپردازد.

وی ویژگی دوم را علاقه‌مند بودن به فرزند عنوان کرد و گفت: فرزندانمان را غریزی دوست داشته باشیم، والدین باید به بودن و داشتن فرزند افتخار کنند.

تراشیون در خصوص ویژگی سوم بیان کرد: والدینی که نتوانند با فرزندنشان ارتباط برقرار کنند این فرزند در آینده دروغگو، دزد و ... می شود و در تربیتش آسیب می‌بیند.

وی ادامه داد: پدر و مادری موفق است که سطح ارتباطشان را با فرزندشان بالا ببرند و هر چه جلوتر رفتیم و فرزندان از نظر ارتباطی از والدین دور شدند، بدانیم که ارتباط ما درست نیست.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مردی که بتواند با همسرش خوب صحبت کند موفق است، در خصوص ارتباط با فرزندان گفت: هیچ‌گاه نسبت به کلام فرزندانتان پیش داوری نکنید، شنونده باشیم، اگر می‌خواهیم در ارتباط خود قوی باشیم به آنان لقب ندهیم.

وی در ادامه ابراز داشت: پدران باید در رفتار با فرزندان بسیار دقت کنند در دختران با احساسات و در پسران با غرور؛ باید در سنین بعد از بلوغ مواظب آنها باشیم و در مورد همسران نیز احساسات آنان را لگدکوب نکنیم.

تراشیون بیان کرد: در ارتباط کلامی فرزندان را هیچ‌گاه تهدید و تحقیر نکنیم چراکه فرزندان در دوره حساسی بوده و آتش روی خاکستر هستند که با نسیم برافروخته می‌شوند؛ فرزندان را نباید در مقابل خود قرار دهیم و باید گفتگوهای دستوری را ترک کنیم و با فرزندان در زمان‌های خوب صحبت کنیم.

وی گفت: یکی از نکاتی که در کلام باید به آن توجه کرد آن است که با فرزندان ابراز احساسات داشته باشیم ولی منطقی تا ارتباط را قوی کند.

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: نباید بین فرزندان تبعیض قائل باشیم چراکه این یک آسیب است حتی در خرید نباید تبعیض باشد.

وی پنجمین ویژگی را افزایش سطح دانایی و آگاهی و مهارت تربیتی دانست و گفت: والدینی موفق هستند که به‌روز باشند.

تراشیون عنوان کرد: امروزه فرزندان بیش از حد به ظاهرشان اهمیت می دهند و والدین باید آنها را هدایت کنند، باید برای فرزندان وقت بگذاریم اگر این کار را نکنیم دیگران برای او وقت می گذارند.

وی خاطرنشان کرد: فرزندان موجوداتی هستند که در سنین نوجوانی مرتکب اشتباهاتی می شوند که نباید با آنها جنگید و باید با آنان کنار آمده و صحبت کرد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه تربیت حکاکی کردن بر سنگ است و دقت و صبر و حوصله می خواهد، گفت: والدین حتی نسبت به خودشان نیز باید صبور باشند.

وی با اشاره به اینکه نسل امروز ما یک نسل مظلوم است، یادآور شد: با صبر و حوصله می توانیم فرزندان را درست تربیت کنیم و اکنون زمانی است که اگر برای آنان برنامه نداشته باشیم آسیب می بینند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات