صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - 30 May 2023
ريشه‌هاي ايثار و دگر خواهي را بايد در تاريخ بررسي كر؛د چراكه اين ارزش انساني در تاريخ با دين هم‌نشين شده و جايگاه ويژه‌اي در فرهنگ پيدا كرده است.
کد خبر: ۸۸۰۸۲۲۰
|
۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني خانه ايثار، ژورژيك آبراهاميان نماينده ارامنه در مجلس شوراي اسلامي با بيان اين مطلب به گفت: از آنجايي كه موضوع فداكاري در جامعه قدمتي تاريخي دارد به همين خاطر مردم در هر زماني براي دگرخواهي و ازخودگذشتگي آمادگي كامل دارند.
 
وی با ذاتي خواندن روح ايثارگري در زندگي مردم، تصريح كرد: ازخودگذشتگي، هنجار شناخته شده‌اي است كه هم بخش‌ تاريخي دارد و هم بخش تربيتي؛ براي همين است كه با زندگي مردم عجين شده و پاياني براي آن تصور نمي‌شود.
آبراهاميان با اعلام اينكه مسيحيت هم همانند ساير اديان توحيدي روي كردار نيك تمركز دارد، اذعان كرد: يكي از اصلي‌ترين تعليماتي كه دين مسيحيت براي مردم دارد در خصوص نيكوكاري و فداكاري است كه انسان خود را موظف به تزكيه روح بداند.
اين نماينده مجلس در خصوص نقش رسانه‌ها در ترويج فرهنگ دگرخواهي گفت: رسانه‌ها همين كه ارزش‌هاي ايثارگري را در جامعه تحريف نكنند خود كار بزرگي انجام داده‌اند. در طول تاريخ نمونه‌هاي بسياري از نوع‌دوستي و مهرورزي وجود دارد كه اگر آن‌ها را در جامعه نشر دهيم ‌مي‌توانيم به زنده ماندن اين هنجار اميدوار باشيم. براي اينكه بتوانيم رفتارهاي مهرورزانه و نيكوكاري را دربين مردم نشر دهيم بايد جامعه را از هر لحاظ به شرايط عادي بازگردانيم تا مردم با ميل و رغبت به سمت اين فرهنگ حركت كنند.
وي مشكلات شهرنشيني را يكي از اصلي‌ترين دلايل كم‌رنگ شدن ايثارگري خواند و ادامه داد: زندگي شهرنشيني مشكلاتي را هم به همراه دارد كه مي‌توان به افسردگي، خشونت و كناره‌گيري از ديگران اشاره كرد كه همين چالش‌ها موجب مي‌شود مردم از فداكاري و دگرخواهي فاصله بگيرند.
آبراهاميان منصف بودن را يكي از راه‌هاي مهم ترويج نوع‌دوستي در جامعه برشمرد و گفت: رسانه‌ها بايد با تبليغ فرهنگ نيكوكاري مردم را به مهر و دوستي نزديك كنند. ما در زندگي بايد منصف باشيم؛ آنگاه مي‌توانيم بذر محبت و نيكي را در جامعه بكاريم و زشتي و پليدي را از جامعه پاك كنيم.
نماينده ارامنه جنوب، برگزاري نخستين مراسم نشان و جايزه ايثار و رسانه را زماني مفيد دانست كه اين مراسم با كرامت انسان‌ها همراه باشد و در ادامه گفت: براي بهتر برگزار شدن اين مراسم بايد به روح فداكاري در جامعه توجه شود. اگر جايزه‌اي به فردي داده مي‌شود بايد با محبت و مهر خالصانه شكل بگيرد تا آن فرد نيكوكار هم بتواند با نوع‌دوستي و مهرانگي به مردم خدمت كند.

ارسال نظرات