صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 10 May 2023
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری زنجان:
ارائه مشاوره، راهنمایی مردم، ثبت نظرات، بررسی گزارشات، پیگیری و پاسخگویی به شکایات واصله در کوتاه ترین زمان ممکن از سوی کارشناسان حوزه 111 اِعمال می شود.
کد خبر: ۸۸۱۳۳۶۳
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری زنجان با اشاره به اینکه سامانه ارتباطی مردم و دولت (سامد) موثرترین و آسان‌ترین راه ارتباطی با مجموعه دولت از سوی مردم به شمار می رود، خاطرنشان کرد: این سامانه با هدف جلب مشارکت عمومی مردم در اداره کشور و افزایش سطح پاسخگویی و رضایتمندی عمومی جامعه راه اندازی شده و علیرغم کارایی بالایی که دارد چندان مورد تبلیغ و اطلاع رسانی قرار نگرفته است

عبدالرضا شهبازی ارتباطات مردمی را رکن اصلی وظایف دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری دانست و افزود: بدلیل جایگاه رفیع و تعیین کننده مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران و اهتمام جدی دولت یازدهم در رعایت حقوق شهروندان بعنوان صاحبان اصلی نظام، توجه به انتظارات و مطالبات عمومی در این بخش بسیار حائز اهمیت می باشد.

وی دولت تدبیر و امید را برآمده از رأی مردم و متولی اصلی تامین بخش قابل توجهی از نیازها و انتظارات عمومی برشمرد و اظهار داشت: علی رغم محدودیت منابع مالی در دولت، رسیدگی به شکایات مردمی از نحوه ارائه خدمات در دستگاههای اجرایی استان در این دفتر انجام می پذیرد.

مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری اعتماد عمومی را بعنوان اصلی ترین سرمایه های اجتماعی نظام جمهوری اسلامی عنوان نمود و افزود: «تعمیق و گسترش ارتباط بین مردم و دولت از مهمترین و موثرترین زمینه های تحقق عدالت اجتماعی به شمار می‌رود.»

شهبازی از راه اندازی سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت با شماره تماس 111 بعنوان پل ارتباطی میان مردم و دولت برای دریافت نظرات، مطالبات، پیشنهادات، انتقادات و شکایات مردمی خبر داد و گفت: این سامانه الکترونیکی و ارتباطی با هدف جلب مشارکت عمومی مردم در اداره کشور و افزایش سطح پاسخگویی و رضایتمندی عمومی جامعه راه اندازی شده است.

وی در ادامه ساماندهی و تقویت ارتباطات مردم با دستگاههای اجرایی را امری اجتناب ناپذیر و مهم خواند و یادآور شد: رمز اقتدار و موفقیت نظام اداری جلب و تقویت اعتماد عمومی بعنوان سرمایه اجتماعی نظام و کشور است.

مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری، گام اول در صیانت از سرمایه های اجتماعی کشور را آشناسازی مردم با حقوق شهروندی عنوان نمود و اظهار داشت: مسئولین باید در پایبندی به رعایت حقوق شهروندان اهتمام جدی داشته باشند.

شهبازی خاطرنشان کرد: سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد) به منظور مشارکت مردم در امر نظارت و بازرسی، تسهیل و تسریع در ارائه خدمات دستگاههای اجرایی و پاسخگویی به شکایات مردمی مورد بهره برداری قرار گرفته و با جدیت به دریافت پاسخ لازم از دستگاه‌های اجرایی مرتبط می پردازد.

وی با اشاره به وظایف متعدد کارشناسان واحد سامد اظهار داشت: ارائه مشاوره، راهنمایی مردم، ثبت نظرات، بررسی گزارشات، پیگیری و پاسخگویی به شکایات واصله در کوتاه ترین زمان ممکن از سوی کارشناسان این حوزه اِعمال می شود.

مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری یادآور شد: به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت‌های سامانه 111 ، شاخص مدت زمان پاسخگویی مدیران دستگاه‌های اجرایی به موارد ثبت شده در سامانه سامد بصورت مستمر مورد رصد و ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بصورت اجمالی به بیان سایر اقدامات و وظایف دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری پرداخت و اظهار داشت: استانداری ها بعنوان دستگاه حاکمیتی متولی اصلی نظارت عالیه بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی در سطح استان به شمار می روند و دفاتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی در استانداری ها نیز وظیفه مهم "ارزیابی عملکرد"، "ارتباطات مردمی"، "بازرسی و نظارت" و پیگیری امورحقوقی استانداری و نظارت بر حُسن اجرای سیاست‌ها و برنامه های دولت و صیانت از حقوق مردم و ارتقاء سلامت اداری در استان‌ها به عهده دارند.

ارسال نظرات