صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 19 May 2023
فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام:
سردار علی محمد اکبری، گفت: نباید خطری را که از کمبود مسجد یا ضعف و نارسائی مساجد، جامعه و جوانان را تهدید می‌کند، غافل بمانیم.
کد خبر: ۸۸۲۱۶۴۴
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم (علیه السلام)، در سفر به فارسان و جمع روحانیون این شهرستان گفت: حضور جوانان و روحیه‌های بسیجی باید محیط مسجد را زنده و پرنشاط و آینده ‌پر و لبریز از امید سازد، میان مسجد و مراکز آموزشی در هر محل، همکاری و پیوند تعریف شده و شایسته‌‌ای برقرار گردد.

سردار علی محمد اکبری به فرمایشات مقام معظم رهبری در اجلاس نماز اشاره کرد و گفت: پدید آوردن هویتی به نام مسجد، نخست در قبا و سپس در مدینه، در شمار زیباترین و پرمغزترین ابتکارهای اسلام در آغاز تشکیل جامعه‌ اسلامی است.

وی، مسجد را کانون ذکر و معراج معنوی، عرصه علم و جهاد،‌جایگاه عبادت و پایگاه سیاست، دانست و افزود: مسجد، اجتماعی از دوگانه‌های به هم‌پیوسته‌ایی است که تصویر مسجد اسلامی و فاصله‌ آن با عبادتگاه‌های رایج ادیان دیگر را نمایان می سازد.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام ادامه داد: مسجد، مظهر آمیختگی دنیا و آخرت و پیوستگی فرد و جامعه در دیدگاه و اندیشه‌ مکتب اسلام است و با این نگاه، دل‌های ما برای مسجد می‌تپد و از شوق و احساس مسئولیت، لبریز می‌شود.

وی تصریح کرد: امروز در میان مساجد ما کم نیستند آنهائی که می‌توانند نمائی از این تصویر زیبا و شوق‌انگیز را به نمایش در آورند، حضور نسل جوان پاک‌نهاد ما و حضور روحانیون و معلمان آگاه و دلسوز، مسجدهائی را به درستی، کانون ذکر و عبادت و اندیشه و معرفت ساخته و یادهای عزیز و گرانبها را در دل های ما برانگیخته است.

سردار اکبری، با تأکید بر احساس مسئولیت دربرابر انجام وظیفه نسبت به مساجد و رفع نواقص این محل مقدس، اظهار داشت: هیچ یک از ما نباید و نمی‌توانیم خطری را که از کمبود مسجد یا ضعف و نارسائی مساجد، جامعه و جوانان و خانواده‌ها و نسل‌های آینده را تهدید می‌کند، غافل بمانیم و خود را از برکات عظیمی که مسجدِ طراز اسلامی به کشور و نظام و مردم هدیه می کند، محروم سازیم.

دسترسی آسان به مسجد، نیاز ضروری مؤمنان و جوانان و نوجوانان ما است

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم (علیه السلام) در ادامه ضرورت دسترسی آسان به مساجد را خاطرنشان کرد و گفت: نخستین مطلب مهم، بنای مسجد و حضور روحانی شایسته در آن است. هم اکنون با وجود ده ها هزار مسجد در کشور، جای هزاران مسجد دیگر در روستاها، شهرها، شهرک ها و مجتمع‌های مسکونی خالی است.

وی، افزود: دسترسی آسان به مسجد، نیاز ضروری مؤمنان و جوانان و نوجوانان ماست. روحانی پرهیزگار، خردمند، کارشناس و دلسوز در مسجد، همچون پزشک و پرستار در بیمارستان، روح و مایه‌ حیات مسجد است.

این مقام مسئول اظهار داشت: امامان جماعت باید آماده‌سازی خویش برای طبابت معنوی را وظیفه حتمی خود بدانند و مراکز رسیدگی به امور مساجد و حوزه‌های علمیه در همه ‌جا آنان را یاری دهند.

سردار اکبری، ادامه داد: مساجد باید مَدرَسِ تفسیر و حدیث و منبرِ معارف اجتماعی و سیاسی و کانون موعظه و پرورش اخلاق باشند. زمزمه‌ محبت متولیان و مدیران و امنای مساجد، باید دل های پاک جوانان را مجذوب و مشتاق کند.

وی، همچنین ضرورت حضور جوانان و روحیه‌های بسیجی در محیط مسجد را عامل احیاء و پرنشاطی این مکان مقدس دانست و گفت: باید میان مسجد و مراکز آموزشی در هر محل، همکاری و پیوند تعریف شده و شایسته‌‌ای برقرار گردد.

سردار اکبری بیان داشت: مسجد باید در هر منطقه و محل؛ مأمن و مایه‌ خیر و برکت باشد و به طریق اولی، وسیله‌ زحمت و آزار مجاوران نگردد، پخش صداهای آزاردهنده بویژه در شب و هنگام آسایش مردم، کاری ناروا و در مواردی خلاف شرع است، تنها صدائی که باید از مسجد در فضا طنین بیفکند بانگ اذان با صوت خوش و دلنواز است.

وی در پایان تصریح کرد: عمران مساجد و پرداختن به آرایه‌های معنوی و ظاهری آن، وظیفه‌ همگان است و هر کسی به اندازه‌ توان و همت باید در آن سهیم گردد، مردم، شهرداری ها و دستگاه های دولتی هر یک در آن باید سهمی ایفاء کنند و روحانی دانا و مسئولیت‌پذیر و پرهیزگار می تواند و می باید محور این منظومه‌ تلاش مقدس باشد.

ارسال نظرات