صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - 23 May 2023
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قزوین اذعان کرد:
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قزوین اذعان کرد: بالابردن سواد رسانه‌ای بهترین راهکار برای مبارزه با آفت‌های فضای مجازی است که با مدیریت صحیح و همکاری مناسب میان خانواده‌ها و مسئولین میسر می‌شود.
کد خبر: ۸۸۲۳۹۷۴
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶

حجت‌الاسلام عباس نظری، معاون سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون اهمیت فضاهای مجازی و معضلات آن در جامعه امروز اظهار کرد: با دو رویکرد متفاوت فرصت و تهدید می‌توان به نقش و تاثیرات فضاهای مجازی در جامعه امروز نگریست.

وی در خصوص تهدیدهای فضای مجازی تشریح کرد: آسیب‌های فضای مجازی در ابعاد مختلف زندگی فردی، خانوادگی و هم‌چنین اجتماعی تهدیدکننده جامعه و افراد است.

این مسئول افزود: آسیب‌های جسمی و معنوی چون تغییر در اعتقادات و باورهای فرد، تغییر در اخلاق و معنویات، بروز افسردگی، وسواس، اضطراب، استرس و تشکیک از اصلی‌ترین آسیب‌های فردی استفاده نامناسب از فضاهای مجازی است.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قزوین مطرح کرد: خانواده اولین عنصر تشکیل دهنده جامعه است که در سعادت و شقاوت جامعه نقشی مهم را ایفا می‌کند.

نظری اضافه کرد: تحکیم بنیان خانواده از ابتدایی ترین دستورات و آموزه‌های دینی ما است و خانواده از نظر اخلاقی، اعتقادی و رفتاری نقشی مهم را در سلامت جامعه عهده‌دار است.

وی ادامه داد: متلاشی کردن خانواده اولین تهدید فضاهای مجازی است و دشمن می‌خواهد از این طریق مادران را از وظیفه مادری دور کرده و دور هم بودن و روابط اجتماعی را در بین افراد کاهش دهد.

این مسئول تبیین کرد: پدر و مادری که خود غرق در فضاهای مجازی هستند هرگز نمی‌توانند نظارت چندان مناسبی را بر روی فرزندان خود داشته باشند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قزوین تصریح کرد: افزایش آمار طلاق، افزایش روابط نامشروع، ترویج بحث الهه‌گری، افزایش ارتباطات غیرحلال، افزایش فسادهای مالی، اخلاقی، اعتقادی و سیاسی از دیگر آسیب‌های استفده نامناسب از فضاهای مجازی است.

نظری اذعان کرد: تغییر نگرش اعضای جامعه به بحث الگوها و مدها، تغییر ارزش‌ها، کم اهمیت نشان دادن موضوع عفاف و حجاب از اصلی ترین تهدیدهای فضای مجازی در اجتماع است.

وی افزود: ترویج قانون‌شکنی و مطالبات غیرقانونی، ایجاد اختلاف بین اعضای جامعه و ترویج پیام‌های بدون مبنا و ریشه وبدون استناد که باعث التهاب در جامعه می‌شوند از دیگر تهدیدات فضاهای مجازی در جامعه است.

این مسئول مبارزه منفی با فضاهای مجازی را منفی عنوان کرد و گفت: بالابردن سواد رسانه‌ای بهترین راهکار برای مبارزه با آفت‌های فضای مجازی است که با مدیریت صحیح و همکاری مناسب میان خانواده‌ها و مسئولین میسر می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قزوین در خاتمه متذکر شد: ما باید استفاده درست از فضای مجازی را یاد بگیریم و از آن به عنوان فرصتی برای آموزش اندیشه‌ها و آموزه‌های قرآنی استفاده کنیم.

1005/ت30/ب

ارسال نظرات