صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - 24 May 2023
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان گفت : نباید به یک شیوه آموزشی یا روش تربیتی در تعلیم و تربیت بسنده کرد و باید بر اساس مقتضیات زمانی و مکانی راههای مختلف رسیدن به هدف را تعریف کرد .
کد خبر: ۸۸۲۵۲۸۷
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان خدانظر دریکوند در جلسه راهبران آموزشی مدارس مناطق محروم وکلاس های چند پایه که در سالن اجتماعات آموزش و پرورش ناحیه 2با حضور 102نفر از راهبران آموزشی استان برگزار شد ، اظهار داشت : هنر راهبران آموزشی در این است که بتوانند معلمان را با خود همراه کنند و آنان را برای استفاده از شیوه های نوین تدریس و شیوه های علمی و منطقی تعلیم و تربیت ترغیب و هدایت کنند .

وی افزود: نباید به یک شیوه آموزشی یا روش تربیتی در تعلیم و تربیت بسنده کرد و باید بر اساس مقتضیات زمانی و مکانی راههای مختلف رسیدن به هدف را تعریف کرد .

دریکوند معلمی را هنر نامید و تصریح کرد : در امر آموزش و پرورش معلم باید بتواند شیوه ها و روش ها را چنان تغییر دهد تا تاثیر مطلوب و ماندگار را در فراگیران بر جای بگذارد .

وی بیان کرد : در دنیایی که هر روز سخت های تازه ای از پیشرفت و توسعه در آن به میان می آید شاید یکی از رازو رمزهای توسعه این باشد که هر فردی علاوه بر باور به زندگی جمعی و حرکت های اجتماعی ، به این نتیجه رسیده است که باید نقش خود را در توسعه و پیشرفت جامعه نادیده نگیرد و باور کند که تلاش و کوشش او در توسعه و پیشرفت جامعه تاثیر گذار است .

وی آرمان آموزش و پرورش را تربیت شهروندانی قانون مند برشمرد و عنوان داشت : باید دانش آموزان را طوری تربیت کنیم که ضمن آشنایی با حقوق و تکالیف خود به قوانین اجتماعی احترام بگذارد و خود را ملزم به رعایت حقوق دیگران بداند .

دریکوند ضمن بیان اینکه توسعه و پیشرفت استان را منوط به تغییر نگرش تک تک افراد است افزود : اگر بخواهیم به توسعه برسیم باید از خودمان شروع کنیم و سعی کنیم وظیفه و رسالت خود را به خوبی انجام دهیم .

وی معلمان را محور این تغییر و تحول عنوان کرد و افزود : هیچ تغییری در آموزش و پرورش رخ نخواهد داد ؛ مگر اینکه معلمان به این تغییر مطلوب باور و اعتقاد پیدا کنند .

دریکوند در ادامه کار گروهی و مشارکت جمعی را برای رسیدن به اهداف تعلیم و تربیت لازم و ضروری برشمرد و گفت : با تعامل و همکاری با سایر دستگاه و وحدت و همدلی باید تلاش کنیم تا فرهنگ سازی مطلوب در جامعه صورت پذیرد .

انتهای خبر /ز
ارسال نظرات