صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - 26 May 2023
در آستانه سالروز شهادت حضرت زهرا (س) 18 کبوتر خونین‌بال وارد فرودگاه کرمان شدند و آسمان دیار کریمان را معطر کردند.
کد خبر: ۸۸۳۱۸۷۲
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳
به  گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  در آستانه سالروز شهادت حضرت زهرا (س) 18 کبوتر خونین‌بال وارد فرودگاه کرمان شدند و آسمان دیار کریمان را معطر کردند.
محمدمهدی ابوالحسنی  با بیان اینکه پیکر عزیر این 18 شهید گرانقدر در 11 نقطه از استان کرمان دفن می‌شوند، اظهار داشت: این شهدا در مسیر بلوار جمهوری، خیابان شهید بهشتی، خیابان شریعتی، چهارراه کاظمی و خیابان فلسطین تا حسینیه ثارالله تشییع خودرویی می‌شوند.
مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان اذعان داشت  این شهدا فردا سه‌شنبه 10 اسفندماه جاری مهمان ششمین کنگره ادبیات پایداری در دانشگاه شهید باهنر هستند، 
ابوالحسنی افزود:  آیین وداع با این شهدا امشب در بیت‌الزهرا (س) واقع در خیابان شهید رجایی کرمان کوچه شماره چهار برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: دانشگاه آزاد کهنوج، دانشگاه جیرفت، دانشگاه صنعتی رفسنجان و دانشگاه پیام نور کرمان میزبان شهدای گمنام هستند و هفت شهید در این دانشگاه‌ها دفن و این شهدا روز چهارشنبه و مصادف با شب شهادت حضرت فاطمه (س) در کرمان تشییع می‌شوند.

ابوالحسنی گفت: در ادامه پیکر این شهدای عزیز در شهرهای هنزاء رابر دو شهید، جیرفت دو شهید، خواجه شهر سیرجان دو شهید، انار و امین‌شهر انار دو شهید و جبالبارز جیرفت نیز یک شهید گمنام و یک شهید شناسایی شده نیز در رفسنجان تشییع و تدفین می‌شود.

وی تصریح کرد: از مجموع دو شهید در خواجه شهر سیرجان یکی متعلق به عملیات خیبر است که 24 ساله است و در سال 62 به شهادت رسیده است و شهید دیگر نیز در عملیات محرم به شهادت رسیده که در شرق دجله تفحص شده و در سال 61 به شهادت رسیده است.

ابوالحسنی عنوان کرد: در شهر انار نیز در گذشته یک شهید دفن شده و شهید دوم نیز متعلق به عملیات بدر و 19 ساله است که در سال 63 به شهادت رسیده است.

وی عنوان کرد کرد: در امین‌شهرانار نیز یک شهید مربوط به عملیات بدر دفن می‌شود و یک شهید نیز در تک‌های پایان جنگ دشمن به شهادت رسیده که 20 ساله است و در سال 67 به شهادت رسیده است.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با اشاره به شهدایی که در شهر هنزاء رابر دفن می‌شوند، گفت: یکی از این شهدا در عملیات بدر در سال 63 به شهادت رسیده و دیگری نیز در تک دشمن در سن 22 سالگی و سال 67 به شهادت رسیده است.

وی با اشاره به دفن دو شهید در دانشگاه جیرفت و اینکه یکی از این شهدا مربوط به عملیات بدر و شهید دیگر نیز مربوط به عملیات محرم است، افزود: شهدایی که در کهنوج دفن می‌شوند نیز یکی مربوط به عملیات بدر است که در سن 21 سالگی و در سال 63 به شهادت رسیده است.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با بیان اینکه شهید دیگر در کهنوج نیز در تک دشمن در منطقه زبیدات عراق در سال 67 به شهادت رسیده است، بیان داشت: شهیدی که در منطقه جبالبارز جیرفت دفن می‌شود، مربوط به عملیات بدر و 24 ساله است و در سال 63 به شهادت رسیده است.

وی عنوان کرد: از دو شهیدی که در دانشگاه پیام نور کرمان دفن می‌شوند، یکی مربوط به عملیات بدر است که در شرق دجله تفحص شده و 24 ساله است و شهید دیگر نیز مربوط به عملیات ایذائی والفجر هشت است که در جزیره ام‌الرصاص عراق تفحص شده و در 23 سالگی به شهادت رسیده است.

ابوالحسنی با اشاره به شهدایی که در بلورد سیرجان دفن می‌شوند، تصریح کرد: یکی از این شهدای گرانقدر متعلق به عملیات خیبر است که در جزیره مجنون تفحص شده و در سال 62 که به شهادت رسیده و 25 ساله بوده است و شهید دیگر نیز در سال 65 و در عملیات کربلای چهار در جزیره ام‌الرصاص عراق به شهادت رسیده است.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با بیان اینکه شهید گمنامی که در دانشگاه صنعتی سیرجان دفن می‌شود، مربوط به عملیات والفجر یک است که در فکه و در سال 61 به شهادت رسیده است، ابراز داشت: شهید حسن عبداللهی متعلق به عملیات کربلای چهار و از غواصان گردان 410 لشکر ثارالله بوده که در روز پنجشنبه در شهرستان رفسنجان تشییع و تدفین می‌شود.

ارسال نظرات