صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 21 May 2023
دکتر شریفی یزدی در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد
شریفی یزدی گفت: اگر در فیلمی سیگار کشیدن و قلیان کشیدن و خشونت خانگی و آزار زنان و کودکان یا مسئله پوشش نامناسب باشد یقینا اثرگذاری آن در دراز مدت بسیار بالا خواهد بود و در این شکی نیست.
کد خبر: ۸۸۳۲۸۰۷
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶
دکتر علیرضا شریفی یزدی روانشناس اجتماعی و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: مطالعات نشان می دهد که یکی از اصلی ترین منابع شخصیت ساز و فرهنگ ساز رسانه ها به ویژه رسانه های دیداری هستند.

وی با بیان اینکه یکی از موثرترین رسانه های دیداری بخش سینما و فیلم ها هستند تصریح کرد: فیلم ها گاهی به صورت سریال از تلویزیون پخش می شوند گاهی به صورت نمایش خانگی و گاهی هم سینما در تعریف کلاسیک.

این  روانشناس اجتماعی و استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به اثر گذاری رسانه های دیداری بیان داشت: امروز چنین رسانه هایی سهم بالایی بیش از 22 درصد در تربیت افراد و شکل دهی و شخصیت آنها به ویژه کودکان و نوجوانان و جوانان در همه ابعاد دارند. حالا اگر در فیلمی سیگار کشیدن و قلیان کشیدن و خشونت خانگی و آزار زنان و کودکان یا مسئله پوشش نامناسب باشد یقینا اثرگذاری آن در دراز مدت بسیار بالا خواهد بود و در این شکی نیست.

شریفی یزدی تاکید کرد: اما نکته ای که اینجا مطرح است راه مقابله با این مسئله می باشد که دو راه دارد. یک راه آن سلبی است و اینکه ما در هیچ فیلمی افراد پوشش های خاص و خشونت نداشته باشند و سیگار نکشند اگر چه شاید کنترل این مسئله خیلی امکان پذیر نباشد.

وی با اشاره به بهتر بودن راه دوم گفت: دومین مسئله افزایش سواد رسانه ای مردم است یعنی اگر ما مردم را به دانش و سواد رسانه مسلح کنیم یقینا میزان اثرات منفی و تخریبی اینگونه فیلم ها به شدت کاهش پیدا می کند و مردم به جای اینکه اثرپذیری منفعلانه داشته باشند یک نگاه نقدآمیز به آنچه می بینند پیدا می کنند.

ارسال نظرات