صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - 22 May 2023
یکی از برنامه‌های مهم امداد توسعه بخش مردمی و افزایش مشارکت خیران در برنامه‌های حمایتی این نهاد است که موجب می‌شود نیاز به خدمت اثربخش در امداد تبدیل شود .
کد خبر: ۸۸۵۰۹۲۴
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جمع مدیران و روسای ستادی و اجرایی شهرستان‌ها و کارکنان این نهاد بابیان اینکه راهبرد اصلی کمیته امداد توانمندسازی جامعه هدف و خودکفایی و استقلال اقتصادی آن‌ها است ، گفت : با این رویکرد خدمات قابل‌توجهی در سال گذشته به خانواده‌های تحت پوشش این نهاد ارائه شد.

هدایت صفری با اشاره به اینکه با فضاسازی مناسب رسانه‌ای ، گفتمان سازی و فهم مشترک در حوزه محرومیت‌زدایی در همه بخش‌ها در استان شکل گرفت ، افزود : با اعتمادسازی از این طریق و مشارکت مطلوب خیران و همراهی مناسب مسئولان به‌ویژه در ماه‌های پایانی سال گذشته برنامه‌های ابلاغی استان در همه بخش‌ها محقق شد.

وی در ادامه از تحقق 124 درصدی برنامه‌های ابلاغی حوزه مشارکت‌های مردمی و 116 درصدی جشن نیکوکاری و 112 درصدی زکات در سال 95 خبر داد و اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مهم امداد توسعه بخش مردمی و افزایش مشارکت خیران در برنامه‌های حمایتی این نهاد است که موجب می‌شود نیاز به خدمت اثربخش در امداد تبدیل شود .

صفری افزود : با همین نگاه و همت خیران سرانه دریافتی ماهیانه ایتام از 140 هزار تومان در شش‌ماهه اول سال گذشته در پایان سال به 208 هزار تومان افزایش یافت .

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان بابیان اینکه برنامه ابلاغی استان در سال گذشته در حوزه ایجاد اشتغال برای مددجویان بیش از 116 درصد تحقق داشته است ، اضافه کرد: همچنین در حوزه ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی جامعه هدف در سال 95 نزدیک به 110 درصد برنامه ابلاغی محقق شد.

صفری تصریح کرد : برنامه ابلاغی استان در سال گذشته در این بخش ایجاد یک هزار و 930 طرح اشتغال برای جامعه هدف بود که با فعالیت‌های انجام‌شده و همراهی بانک‌ها دو هزار و 248 شغل برای مددجویان تحت پوشش ایجاد شد.

وی در ادامه خدمات ارائه‌شده در بخش مسکن مددجویان را بیش از دو هزار و 500 مورد اعلام کرد و گفت : بیش از 47 میلیارد ریال در بخش مسکن در سال 95 برای مددجویان سرمایه‌گذاری شده است .

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان بابیان اینکه در حوزه‌های مختلف با انجام مددکاری حقوقی ، آموزش‌های فکری و فرهنگی و مهارت‌آموزی و ایجاد اشتغال توانمندسازی مددجویان محقق می‌شود ادامه داد: براین اساس در سال گذشته بیش از دو هزار نفر از خانواده‌های تحت پوشش توانمند و از بدنه حمایتی امداد خارج‌شده‌اند.

صفری از اقدامات مهم دیگر کمیته امداد استان به انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری با طیف‌های مختلف اشاره کرد و افزود : هدف از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با سایر دستگاه‌ها و مؤسسات استفاده از ظرفیت اقشار مختلف در حوزه محرومیت‌زدایی است.

وی برنامه‌های مهم کمیته امداد استان در سال جاری را بسترسازی برای مشارکت بیشتر خیران در برنامه‌های امداد ، توسعه اشتغال و کارآفرینی ، افزایش خدمات فرهنگی با رویکرد دینی و قرآنی عنوان کرد و ادامه داد: افزایش خدمات امداد در بخش مسکن نیز از برنامه‌های مهم این نهاد در سال 96 است .

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه از هدف‌گذاری برای جذب 140میلیارد ریال سپرده خیرین در صندوق امداد ولایت استان خبر داد و گفت : این کار باهدف توسعه فرهنگ قرض‌الحسنه و استفاده از ظرفیت خیران در این حوزه انجام‌شده است .

صفری افزود : ظرفیت بسیار بالایی در این بخش در استان وجود دارد که می‌تواند در حوزه اشتغال‌زایی برای مددجویان و توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش راهگشا باشد .

ارسال نظرات