صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - 28 May 2023
چهار زورگیر خشن غرب و شمال غرب تهران که زیر 18 سال سن داشتند، پس از دهها زورگیری با تهدید سلاح سرد، شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۸۸۵۱۴۷۴
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، ساعت 10:30 صبح 27 فروردین مأموران کلانتری 163 ولنجک در اتوبان نیایش – تقاطع چمران به چهار سرنشین جوان یک دستگاه خودرو پراید مشکوک شدند. 

پس از توقف پراید و در بازرسی اولیه مأموران موفق به کشف یک قبضه قمه ، دو قبضه چاقوی 30 سانتی متری ، یک رشته زنجیر به همراه چند دستگاه گوشی تلفلن همراه و همچنین مدارک شناسایی و کارت های عابربانک متعلق به افراد غیر از چهار سرنشین پراید شدند. 

با دستگیری چهار جوان به نام های فرهاد ، کامران ، سامان و حمید ( هر چهار نفر 17 ساله ) و اعتراف اولیه ی آنها به مسروقه بودن اموال کشف شده ، پرونده مقدماتی با "سرقت های بعنف" تشکیل و پرونده به دستور معاون ارجاع دادسرای ناحیه 29 تهران ، برای رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. 

کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی با بهره گیری از اموال بدست آمده از متهمان ( مدارک شناسایی ) موفق به شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگانی شدند که تمامی آنها به شیوه ای مشابه مورد ضرب و جرح ، تهدید و نهایتا سرقت به عنف اموال قرار گرفته بودند. 

پیرمردی 60 ساله پس از حضور در پایگاه یکم آگاهی و شناسایی دقیق و کامل متهمان ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت:در ساعت 8صبح  از پل مدیریت به مقصد خیابان مطهری ، سوار یک پراید با چهار سرنشین جوان شدم. سه سرنشین در صندلی عقب نشسته بودند و من نیز در صندلی جلو ؛ پس از حرکت و طی مسافتی کوتاه ، ناگهان سرنشینان عقب به گونه ای به من حمله ور شدند که تیزی چاقو را زیر گلویم احساس کردم . آنها با وجود سن کم ، بسیار خشن بودند ؛ یک نفر از آنها چاقویش را زیر گلویم گذاشت و دو نفر دیگر ، در حالی که آنها نیز چاقو در دست داشتند ، با تهدید اقدام به گرفتن گوشی تلفن همراه ، عابربانک و رمز آن و دو میلیون تومان پول همراهم کردند. نهایتا در اتوبان نیایش ، مرا از ماشین پیاده کرده و از محل متواری شدند. 

متهمان که هر چهار نفر آنها بچه محل یکدیگر در منطقه قلعه حسن خان هستند، در همان تحقیقات اولیه به دهها فقره زورگیری در مناطق مختلف غرب و شمال غرب تهران بویژه در محدوده فرحزاد ، میدان کتابی ، نیایش و ... اعتراف کردند که با تجمیع پرونده های سرقت مشابه ، کارآگاهان موفق به شناسایی دهها مالباخته ای شدند که متهمان اقدام به زورگیری از آنها کرده بوند. 

سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند ، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به سن زیر 18 سال متهمان ، قرار قانونی از سوی مقامقضایی صادر و هر چهار متهم تحویل کانون اصلاح و تربیت شدند اما همچنان پرونده آنها برای شناسایی دیگر شکات و مالباختگان ، در پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در حال رسیدگی است ؛ لذا از  شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد و توسط چهار سرنشین جوان یک دستگاه پراید سفیدرنگ مورد زورگیری قرار گرفتند ، دعوت می شود تا برای شناسایی تصاویر متهمان و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اتوبان شهید صدر ( مسیر شرق به غرب ) – ابتدای خیابان شهید قلندری شمالی مراجعه کنند.
ارسال نظرات